ik koop vaak groente op de markt. En omdat ik vaak aan het einde van de dag ga (na mijn kindjes hun slaapje, aankleden etc) is het vaak afgeprijsd. Bloemkool voor 50 cent, wortels, hele bos (kan je wel 2 keer van eten) 1 euro, mega zak sperziebonen 1 euro, kilo appels een euro etc. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet erg op hoef te letten. Dus ik geef denk ik ook snel te veel uit hoor.
ik zal je zeggen dat ik meestal rond de 10 euro kwijt ben voor de hele week groente en fruit. En dan heb ik ook paprika's en champignons erbij zitten...
maar spinazie=diepvries bloemkool/broccolie/roerbakmix/witlof/spruitjes/sperzieboontjes= vers doperwten/worteltjes/=uit pot bruine bonen/kidneyboontjes=uit blik
Hier alles vers behalve bruinebonen die komen wel uit blik maar eten we bijna niet alleen door de chili.
Wij eten meestal vers en alleen mais en bonen uit blik. Uit de diepvries eten we erwtjes en in de winter spinazie oh en ook wel eens boerenkool
ik vind het echt grappig om te lezen dat iemand het verschil niet proeft tussen een verse sperzieboon en 1 uit blik. Ik geloof het direct, maar ben ik dan zo n zeikerd Voor mij lijkt het totaal niet op elkaar.
haha dat gaat over mij denk ik? Ik zei toch al, ik ben een eetbarbaar, het interesseert me gewoon niet En oke ik proef t verschil wel, maar niet in de zin dat ik de een lekkerder vind dan de ander. Het is allebei voedsel, that's it, verder 'doet t me niks' zeg maar. Ligt aan mij hoor, ik weet het
Mijn man is t zelfde als jij, en ik ben t zelfde als Tulip. Hahaha, soms proeft mijn man t verschil niet eens, alles is t zelfde bij hem, groen, lang en warm...... En ik zit dan zo:
Ik vind veel groenten uit blik ook niet lekker.. en de groenten die ik eet, die zijn - voor zover ik weet - ook niet in een pot te koop. Hier veel diepvriesgroenten, en een aantal groenten vers. Alleen tomaten eet ik uit blik, die vind ik wel heel lekker
Ik eet wel pot groente koop zeden vers. Wel diepvries en pot dus. Hier pot. Doperwtjes sperziebonen spinazie bruinen bonen witten bonen chilliebonen tuinbonen mmm lekker. Diepvries boerenkool spinazie bloemkool en dat soort dingen die ook in het vries schap liggen. Doperwtjes van de diepvries vind ik niet om te vreten haha. O ja zuurkool koop ik dan wel ( vers) alleen eten we het haast nooit mijn kinderen vinden het beiden jakkie en vriend vind het om te kotsen en ik ben er zo gek op.
pot groenten of diepvries krijg ik echt niet binnen. Heb weleens wat met dieprvriesspinazie bereid maar op de een of andere manier smaakte het alzs nepgroente. Maar ik heb wel vaker gelezen dat het qua vitamines en mineralen niets uitmaakt. Diepvriezspinazie zou volgens een tijdschrift zelfs gezonder zijn omdat ook de vitamines worden ingevroren en dus niet zo gauw verloren gaan als bij verse groenten.
hier bijna nooit uit pot alleen rode kool eigenlijk, vind ik erg lekker uit pot. heb meestal wel iets staan mocht ik een keer geen tijd hebben vers te halen maar is misschien 1 keer per kwartaal haha. vind vers ook niet echt duur eigg tegenover pot, meestal heb je namelijk meer en kun je de porties dus ook beter bepalen wat zorgt voor minder weggooien. soms eten we dan ook meerdere groente op 1 avond omdat er van alles nog wat over is, erg lekker en scheelt ook geld
Wanneer je groenten weckt, ziet dat er ook zo uit. is verder niets mis mee. Wij eten grotendeels vers/diepvries. Een enkele keer (en dan voornamelijk bonen voor chili con carne, erwten en wortels, haricots verts) uit pot/blik. ik spoel het dan wel grondig af met water om zoveel mogelijk zout/suiker eraf te krijgen. Vroeger aten we heel veel uit pot. nu vind ik het echt minder lekker.
hier ook potjes groente, eigenlijk alleen maar wortels/doperwten, sperziebonen(meer omdat ik te lui ben om die dingen vers te snijden) en bietjes. verder is alles vers hier. prei, bloemkool, broccoli, witlof. o heerlijk jumm, krijg al helemaal zin in ovenschotels met prei enzo hihi
Hier zowel pot, diepvries als vers. Diepvries bonen/wortelen/bloemkool/spinazie vers bloemkool(soms vers soms diepvries), , sla, brocolli pot/blik wortelen, doperwten, bieten, kapucijners