De doperwten/wortels en rode kool, eten we uit de pot en spinazie altijd diepvries. Verder eigenlijk altijd alles vers, vinden we allemaal veel lekkerder.
wij zijn heel ouderwets maar wij eten 6 dagen in de week verse groenten soms pot maar dat is dan peenen dorperwten of bruine bonen maar verder is het gewoon vers en mijn oudste heeft altijd vers gegeten nooit potjes ook fruit niet en dat doen we nu met onze 2e dochtertje precies het zelfde ik heb een staafmixer en daar fijn is alles in voor haar en als je vers groente duur vind ken je ook naar de markt gaan ?? gtz Citta
Ik ben echt een zeikerd maar ik lust absoluut niks geen groentes uit blik/pot, vind het niet te eten gewoon!!
Hier komen er ook geen pot groenten in. Daar zitten zo veel zout ( en ook suiker!!! ) in, dat kan gewoon niet goed zijn. Wij zijn bezig met lijnen, dus dat past er totaal niet in. Als ik voor gemak ga, dan pak ik liever iets uit de vriesvak. Om het zo goedkoop mogelijk te houden eten we vaak wat die week in de aanbieding is. En als er rode bieten in de aanbieding is dan koop ik groots in dat kook ik, rasp ik en dan gaat het de vriezer is. Gelukkig heb ik een hele lieve schoonpapa die zelf groenten verbouwd en daar krijgen wij bieten van.
Lotte krijgt potjes groente nu maar zodra ze een maand of 10 is en alles mag gaat ze met de pot mee eten. Zelf eet is alleen erwtjes en witten bonen uit pot En spinazie uit de vriezer
Ja hoor, wij eten ook weleens groenten uit pot. Meestal is dat doperwtjes/ worteltjes, boontjes of witte bonen in tomatensaus. De rest vind ik niet echt heel lekker... We eten ook weleens groente uit de diepvries zoals spinazie of zo'n zak met verschillende groenten bij elkaar. Volgens mij net zo goed hoor. Maar het meeste eten we toch verse groenten.
nou ik vind vers ook echt veel lekkerder hoor, maar ik doe het echt soms voor het gemak, vind een blik dan een gezonder alternatief dan friet, pizza , pannekoek of andere makkelijke gerechten.... mijn kinderen vinden een pot vaak lekkerder dan vers... haha.... maar meestal hebben we vers..... ik eet wel 300 gram groenten en mijn man ook.... als ik prei haal snei ik 2 kilo.... dat krijgen we met gemak op.... eten we spruitjes dan dop ik 1,5 kilo, krijgen we ook met gemak op.....wij zijn echt grote groente eters, ik lust veel fruit niet ( beetje een fobie voor zachte plekken) dat compenseer ik met groenten, ben dol op roerbakken.....ook door pasta's gooi ik minsten 1,5 a 2 kilo groenten.....
Bietjes in pot komen er hier niet meer in, daar zit iets van azijn in ofzo, zo goor, bietjes moeten zoet zijn Wij hebben een tijd lang op voorgekookte aardappels geleefd die van de celavita, en zo op de 1 op de andere dag overgestapt op ongeschilde aardappels, nou wat een verschil! die smaken zoveel lekkerder, zijn sneller gaar (ja echt!) en zijn in verhouding ook veel goedkoper, je moet alleen wel zelf de tijd nemen om ze te schillen
Voor het makkelijke eten we soms uit pot, worteltjes (als deze vers er niet lekker uit zien of te duur zijn) en erwtjes. Rode kool ook altijd uit pot, lekker en makkelijk.
Ja alles eten wij wel. Maar het liefst uit de diepvries. Daar blijken de meeste goede stoffen in te zitten. Zelfs beter dan vers. Maar we eten elke week in elk geval broccoli, tomaten en kidneybonen. Dat zijn zulke goede groentes dat die dus elke week terug moeten komen.
In potgroenten zit idd zout. Dus voor kleine kindjes is dat nog niet zo goed. Zelf koop ik zoveel mogelijk vers, of anders diepvries want dat ziet er een stuk beter uit dan groenten uit pot Sommige supermarkten vragen nog behoorlijk wat voor groenten uit de vriezer, maar er zijn er ook die erg meevallen! Een zak sperzieboontjes voor 36 cent geloof ik, peultjes voor 99 cent etc, dat is vers vaak duurder!
Sommige groentes vind ik lekker uit een pot (rode kool met appeltjes, bruine bonen, capucijners). Alle andere groentes vind ik uit pot niet erg smaakvol, het heeft vaak zo'n weeïge smaak. Bovendien bevat de meeste potgroente zout, wat ik niet gezond vind, niet voor mijzelf en niet voor de kinderen. Mijn voorkeur gaat uit naar vers of diepvries.
we kopen alle 3. vers en diepvries meestal en bij voorkeur diepvries net als bosi. heel de week vers wordt zelfs afgeraden,vers is ook niet zaligmakend, zeker de groene groentes. voor nood een aantal potten en voor bonenschotel ook een paar potten. ik heb me strikt aan 2 jaar geen zout gehouden,. maar nu heb ik het wat losgelaten. we eten trouwens verder nooit zout ergens bij alleen andere kruiden dus die ene pot per week zal er ook niet om hangen.
Hier af en toe pot: doperwten/wortels, witte bonen in tomatensaus en bruine bonen. Diepvries regelmatig: boerenkool, bloemkool soms (verse bloemkool is vaak te groot omdat mn man het niet lust), sperziebonen (puur voor t gemak en prijs, vers is toch lekkerder), voor dochter heb ik vaak een biologische mix met broccoli/wortel/bloemkool als we iets eten wat zij niet lust, spinazie. Bieten koop ik van die voorgegaarde in een pakje of krijg ik soms van mn ouders. Paprika, courgette, komkommer, ui heb ik hier standaard in huis. Tussendoor wat andere verse groente.
Vers: tomaten, sla, paprika,wortels,bloemkool,brocolli, komkommer, courgette, aubergine,spruitjes, witlof zakje: rauwe andijvie, hutspot, boerenkool,zuurkool pot sperciebonen, rode bieten, rodekool zachte worteltjes vriezer: spinazie
Wij eten altijd verse groente. Andijvie en zuurkool uit een zakje. Groente uit een potje vind ik niet lekker. Zelfs diepvries groente halen we niet.