Hoi meiden, Even een vraagje... heeft iemand enig idee of je lichaamstemperatuur daalt voor de bevalling?? Aangezien je lichaamstemperatuur voor de ongi zakt, dacht ik... dat dat misschien ook zo zou zijn voor een bevalling. Op google kan ik er niks over vinden, behalve dan bij honden daar zakt de temperatuur wel En weet iemand of je lichaamstemperatuur de hele zwangerschap hoger zou zijn?? Of zakt tie na verloop van tijd weer naar beneden?? Mijn lichaamstemperatuur was aan het begin altijd rond de 37,5... nu is tie 36,8... stiekem hoop ik dat dat iets kan zeggen maar denk eigenlijk dat je lichaamstemperatuur uiteindelijk weer gaat zakken na verloop van tijd? Misschien heeft iemand het echte antwoord er op? Liefs Serendipity
ja dat vroeg ik me ook af en het klopt idd bij honden. mijn ouders doen dat altijd bij een teefje om te controlen wanneer het ongeveer gaat gebeurden. Het is dan hoog en net paar uur of een dag van te voren laag en daarna hoog, dat wil zeggen dat het daarna gebeurd. Maar bij mensen heb ik dat nog nooit iets over gehoord. ben wel super benieuwd..haha
Je zou toch zeggen dat dat bij mensen toch ook wel zo zou zijn?! Iig weet ik uit ervaring dat het bij ongesteldheid en miskraam wel zo is dus waarom niet bij bevallingen? Maar snap niet, dat er niks over te vinden is op google ofzo... Ik ga iig m'n temperatuur in de gaten houden aankomende dagen dan weten we het snel genoeg
Mijn temp was na de eisprong/innesteling rond 36,9 terwijl het normaal op 35,5-36 zit. Nu temp ik net 36,7, terwijl ik afgelopen weken weer rond de 36 zat. Ben benieuwd!
Idd bij honden klopt deze indicator, na de temperatuurdip van ongeveer 1 graad, mag je binnen 24 uur de eerste pups verwachten. Mijn buurvrouw vroeg zich af of dit dan ook zou gelden voor haar paard. Maar bij mensen... ik weet het niet
Interessante vraag, ik heb een beetje op internet zitten neuzen, maar er is idd maar weinig over te vinden. Hier iemands scriptie, uitkomst was dat temp geen goede indicator was voor begin bevalling. Changes in basal body temperature and the onset of labor.
Jammer... geen goede indicatie... maar ga m'n temp. nu maar wel in de gaten houden ben wel benieuwd of het bij mij toevallig wel te zien is
Ja voor paarden geld dit ook, mijn merrie kan ik de klok er op gelijk zetten dat als ze een tempdaling heeft van 1 tot 1.5 graad ik haar direct onder de camera moet zetten dan komt het veulen binnen een dag. Dit heb ik met andere merrie´s ook mee gemaakt. Ik heb toen aan de dierenarts gevraagt of het ook voor vrouwen zou gelden maar daar kon hij geen antwoord op geven. Bij dieren word meer met dat soort dingen geexperimenteerd maar ik denk haast wel dat vlak voor de bevalling de temp ineens kan gaan schommelen ook bij vrouwen. Net als de bloeddruk, mijn verloskundige heeft me vorige keer verteld dat mijn bloeddruk heel stabiel was en een dag voor dat ik beviel van mijn dochter hij weleens ineens heel hoog kon zijn. En dit was ook het geval. Ze kwam elke dag even mijn bloeddruk opmeten s´morgens en eind van de middag ongeveer op het zelfde tijdstip. En de ochtend voor mijn dochtertje geboren werd was mijn bloeddruk ineens een stuk hoger. S´middags begonnen de weeen en met 3.5uur was mijn dochter toen geboren. Dus van die bloeddruk ja daar geloof ik zeker in. Tempratuur durf ik niet te zeggen.
Nou ik ben volop aan het tempen..haha Normaal in de zw 37.5 of 37.7 en nu 37.0...hmmm Heb al veel last van voorweeen. Ik moet vanmiddag naar de verlos en zal het aan haar eens vragen..
@ hier Nou ik zal ook nog even m'n verhaal doen Gisteravond een vette hap gehaald en was 's avonds in eens best moe... lekker vroeg op bed tv gaan kijken! Rond half 10 werd ik misselijk en kreeg ik het koud, zat helemaal te shaken! Naar de wc geweest en getempt. 36.5.... overigens had ik 's middags nog 37.0 (dus die was weer hoger als die daarvoor van 36.8)... vrij snel in slaap gevallen en om 3 uur wakker geworden... kon niet meer slapen... getempt. 36.4, echt wel laag dus! Daarna om half 5 toch nog even in slaap gevallen... rond half 8 weer wakker geworden... leek wat te rommelen, maar nog niet echt duidelijk.... temp. 37.... weer omhoog dus?!?! Ben rond half 9 gaan douche, want ik had toch wel iets van voorweeen, namen ook niet af onder de douche... na het douche temp. 37,4... maar dat zal wel van het douche gekomen zijn.... want nu is tie weer 37!! Wel erg aan het schommelen dus... gisteren nog voor controle geweest... m'n bloeddruk is wel hoog 130/80, maar eigenlijk is tie dat al een paar weken, dus daar kan ik niks aan zien! Inmiddels komen de (voor)weeen wel om de 7 min... 6 min.... nu al 2x 5 min.... ze zijn nog niet erg pijnlijk, meer vervelend! Maar hoop wel dat dit het is... en dat het eens door gaat zetten, want heb al wel vaker gehad dat het rommelt... maar nog niet zo erg!
Nou ik hoop dat het door zet meid. je temp is wel hoger na het douchen..haha.. Ik ga vanavond tempen en het effe in de gaten houden... Lekker zo expermenteren (houd je lekker bezig..)
Ik dacht echt ff dat het door ging zetten... maar sinds 2 uur is het hier weer afgenomen... komen ze niet meer om de 5 min ... maar ze komen nog wel... dus hopelijk zet het snel WEL door ... m'n temp. blijft nu 37. dus ik vraag me af of je het er wel echt aan kan zien... maar we tempen nog ff door
Hee! Ik lees al even mee met dit topic, vind het wel interessant! Had het er gister met vriendlief over en we hebben gelijk mijn temp opgemeten. Maar dit was ook zo rond de 35,9 - 36,5 Hoger komt het niet hoor! Dus ben benieuwd of het echt zakt voordat de bevalling Niet dat ik dadelijk met 34 graden rondloop, zou ook niet bepaald lekker zijn..
Wouw, wat zijn jullie actief met tempen. Nooit gedaan, dus ook geen idee of mijn temp hoger of lager was voor de bevalling.
Nou heb het aan de verlos gevraagd en ze kon me ook geen antwoord geven, maar was wel erg benieuwd... Bloeddruk was nu wel iets hoger als normaal, maar ja dat zegt ook niks bij mij. straks weer effe tempen..
ik zal zo nog ff tempen... weeen zijn hier afgenomen... komen veel minder vaak, maar als ze komen zijn ze weer heftiger! dus ben benieuwd
Hier zakt het met de dag... Als ik deze temp had net voor mn ongi. Dan had ik gedacht dat ik niet zw zou zijn, tis dat ik een dikke buik heb en kind voel bewegen. Begin van zwangerschap in de ochtend altijd boven de 37,3. Nu 36,7.. Ben echt benieuwd..haha
Hier schommelt het nog steeds... gisteravond 36.8 maar zet ook niet door... dus dat kan kloppen dat geschommel Hier mijn verhaal: Hey meiden ik meld me hoor... Nouja ik lach wel, maar ben niet blij Hier gisteravond proberen te gaan slapen... de weeen kwamen om de 10-15 minuten en waren (vond ik) best pijnlijk... moest echt goed op m'n ademhaling letten, lukte bijna niet om m'n buikademhaling vast te houden! Rond 12 uur een paracetamol in genomen, in de hoop nog te kunnen slapen... de weeen kwamen (denk ik) ongeveer om de 15 minuten en moest echt heen en weer wiegen om de pijn aan te kunnen (ben ik nou zo'n mietje???) om 3 uur er weer uit (nog niet geslapen) en heb nog 2 paracetamol ingenomen... om half 4 denk ik, in slaap gevallen... tussendoor nog 2x wakker geworden van de weeen, maar toch nog doorgeslapen tot 10 uur vanmorgen... en nu................ Niks!!!!!!! Dit is toch niet normaal?!?!?! Zijn dit dan echt alleen maar voorweeen geweest?? Ik was vanacht er van overtuigd dat het door ging zetten, en dat ik vandaag zou bevallen!! Ik begon me zelfs af te vragen of ik dit ging volhouden als het nog erger zou worden enzo.... Vraag me ook echt af of ik straks nog energie heb voor de echte bevalling... met die slapeloze nachten...
@Serendipity En al bevallen??? 18-01 37,3-37,3 19-01 37,0-37,0 20-01 36,7-36,8 21-01 36,5 Ochtend en avond Mijn temp gaat steeds omlaag..vaag hoor