lekkers...hoe vaak

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 26 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoe vaak mag je je kleine van een maand of 7 lekkers geven en wat?

hoeveel fruit geven jullie?
    en hoeveel groente?

is er een max.?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij geven Merel 1 stuk fruit (uit de hand) en 200 cc groente (potje). Dat is volgens mij ook de max. nu. Ze "moeten" naar ong. 250 cc groente geloof ik maar wanneer precies weet ik niet.

Ze krijgt zo'n 3 á 4 keer in de week een liga eerste stap. Je kan ook rijstwafeltje geven, toastje, soepstengel.....

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt elke dag een liga, in het begin een halve nu een hele. Soms een rijstwafeltje, het ligt er een beetje aan hoe laat hij wakker word. Als hij na 16.oo wakker word krijgt hij een rijstwafeltje, die zijn kleiner en ik denk ook lichter verteerbaar. Anders ben ik bang dat hij zijn avondeten niet meer lust.

Jelle krijgt 's ochtends om 9.30/10.00 een heel potje fruit, wat eigenlijk bijna altijd op gaat. En dan 's avonds een heel potje warm eten, wat ook helemaal op gaat.

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    die rijstewafels, zijn dat die witte die wij ook gewoon eten...die zijn vrij groot toch?

en verslikken ze zich niet in rijstewafels of toastjes?

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb rijstewafels gekocht van Bambix daar zit geen zout in en ze zijn klein.

Mijn dochter krijgt 1 stuk fruit en ik maak zelf groentehapje en meestal is haar hapje rond de 150gram in totaal met groente, rijst of pasta of aard. en 3-4 keer per week vis/kip/vlees erbij.

Tussendoor wilt ze niet zoals koekjes of rijstewafels en brood ook nog niet eens

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd, het zijn die kleintjes van Bambix. Smaken precies naar niks maar Jelle vind ze heerlijk... :) Tastjes zou ik nog niet doen, dat zijn nog vrij harde stukjes. Rijstwafels zijn ook wel stukjes, maar deze worden glad als ze nat worden, en glijden lekker makkelijk naar binnen.

Juist kleine kindjes verslikken zich niet snel, omdat ze nog een goede kokhals reflex hebben. Ik zit soms met mijn tenen gekromd te kijken hoe hij het wegwerkt, maar het is altijd nog goed gegaan. :D

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram krijgt een fruithapje van ongeveer 100 gram en zijn groentenhap is ongeveer 150 gram.

Hij krijgt 2 á 3 keer per week een tussendoortje in de vorm van halve liga, rijstwafeltje of lange vinger.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano krijgt twee stuks fruit. 200gr groente, heel soms 1 a 2 keer per week een halve liga
    verder is hij echt gek op brood. daar eet hij er nu 1 helemaal op, maar elke keer wat anders erop, smeerkaas appelstroop, gewoon margarine een geprakte banaan e,d

wij hebben bewust gekozen voor weinig zoetigheid in de vorm van koekjes e,d. tussendoor een rijstewafel of water is prima.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi krijgt een heel potje fruit. (of 1 stuk fruit in de hand) en een heel potje groente. Rond 3 uur als ze wakker word krijgt ze een liga (2e stap) of een rijstwafeltjee van de bambix of een bambix koekje en wat water, thee of roosvicee

Deel Deze Pagina