Wie o wie weet dit? Dewi krijgt over t algemeen vers eten, dwz ze eet met de pot mee. Maar voor t gemak en omdat wij ook vaak buitenlands en erg scherp eten krijgt ze ook wel eens een potje. Maar potjes vanaf 8 maanden hebben zo weinig stukjes dat ze er weinig aan vindt. Ze eet t wel op maar je ziet aan haar dat ze t niet bijzonder vindt omdat ze gewoon erg graag mag kauwen! Alleen bij 2 of 3 potjes van Friso vanaf 6 maanden valt er te kauwen. Nou vroeg ik mij af of ze misschien al wel potjes vanaf 12 maanden mag hebben? Hier zit, denk ik, meer smaak aan (omdat ze toch bij ons ook al wel wat gekruid eten krijgt) en meer te kauwen! Toen ze 6,5/7 maand was ben ik al potjes voor 8 maanden gaan geven en dat was prima volgens t cb (dit deed ik ook ivm de stukjes, wou dat ze er gewoon snel aan wende) Wie weet dit?
Ik denk niet dat het veel kwaad kan.. er zitten i.d. alleen grotere stukjes in en ipv 200gram zit er 250 gram in.. Je kunt het toch eens proberen..
ja hoor toen youame bijna 5 maand was at ze potjes van 6 maand met 6 maand 8 maand en 8 maand potjes van 12 maand
Ow ik ben dus niet de enige die er over nadenkt Nee die potjes van 8+ daar zitten zooo weinig stukjes in! Nou dan ga ik gewoon die van 12maand een keer proberen! Ik dacht dat t misschien nog niet 'mocht' ivm bepaalde specerijen die erin zitten ofzo... En ja die potjes zijn wel groter ja...nog maar even zien wat ik daarmee ga doen...
ze zijn wat groter, ook de stukjes erin iets maar niet al te veel, maar meer smaak, nee vindt er qua smaak niet zo veel verschil inzitten, er zit gewoonweg meer in het potjes volgens mij
Ik vind de stukjes echt niet verschillen hoor! Ik heb de potjes van de c1000 vergeleken qua inhoud en volgens mij is het precies hetzelfde.
Ow dus waarschijnlijk is het dezelfde inhoud alleen dan gewoon een grotere hoeveelheid...mmm das jammer!
Kan je niet tijdens het koken van scherp eten in een "pré scherp stadium" wat opzij zetten voor je kleine? En dan in een apart pannetje afmaken. Is misschien net even makkelijker.
Weet je wat ik vaak deed, gewoon wat eten (wat overblijft) bewaren en invriezen. En dat geven wanneer wij iets aten dat Kylian nog niet mocht of kon eten. Groetjes Anita
Ja zo doe ik t nu ook met bepaalde dingen al, alleen er blijven dan toch nog wel gerechten waarbij t nog niet echt te doen is voor een kindje van 9 maanden qua ingredienten enzo. Zo vind ik bijv. wokgroenten nog niet echt geschikt. Maar idd voor andere gerechten is het ideaal! En het gaat ook voor als wij es een keer makkelijk een patatje/pizza/pannenkoeken o.i.d eten. Het is niet vaak...maar toch
Ik verdwijn 1x in de zoveel tijd voor 3 uurtjes de keuken in en dan heb ik t aanrecht volllll met van alles en nog wat liggen en dan maak ik heel veel verschillende gerechten en vries dan zo een stuk of 25 potjes in (die krijg ik leeg van collega's, ideaal!). Maar soms dan verandert ineens mijn menu voor die avond en ben ik vergeten een potje eruit te halen, of je gaat ineens spontaan bij vrienden eten etc etc. Voor dat soort momenten leken mij dan kant-en-klaar potjes wel handig maar ja als daar ook haast geen stukjes inzitten...
Ik bedenk mij net.....je hebt in de supermarkt ook kant-en-klaar eten in een soort bordjes ipv potjes. Dit is ook voor iets oudere kindjes...volgens mij zelfs voor peutertjes...Zou dat dan niet kunnen? Dat is denk ik wel wat meer echt een maaltijd om te kauwen...Of niet? Iemand ervaring met die bordjes?
Ben ik weer even! Ik ben idd voor af en toe potjes van 12 maanden gaan geven, dit omdat er iets meer variatie inzit en in sommige potjes de stukjes ook iets groter zijn! Zo'n bordje heb ik ook al geprobeerd en die zijn helemaal ideaal! daar zitten echte stukken in! De potjes van 12 maanden zijn wel groter (en dus duurder) maar ja t is toch maar voor af en toe... Dus t kan prima!
Ja dat zijn gewoon de lege potjes van olvarit o.i.d Zo weet je makkelijk hoeveel voeding hij/zij ongeveer nodig heeft (handige maatbeker dus ) en t vriest ideaal in en je kan ze blijven hergebruiken!
ik dacht namelijk dat het niet kon! Geweldig! Want ik ben nu steeds bezig met die diepvrieszakjes, wat ik niet handig vind!
Nee dat klopt dat is niet handig, ik kwam die tip tegen op de site www.keukenkikker.nl (geweeeeldige site met heerlijke baby/kinderreceptjes!) en sindsdien gebruik ik t altijd! Je kan zelfs die potjes in de magnetron doen om op te warmen...doe ik wel es als t nog iets te diep bevroren is...even wat zachter maken in t potje en zodra t zacht genoeg is dat je t eruit kan scheppen haal ik t eruit en warm ik t verder op in een kommetje waar ze altijd uit eet. Succes!