Wij vegatarisch, baby ook??

Discussie in 'Voeding' gestart door Fritsie, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zelf eten wij thuis geen vlees of vis. Mijn dochter begint nu lekker te smikkelen van haar fruit en groente en ik vroeg mij af of ik haar iets ontzeg door haar geen vlees te geven.
    Zelf denk ik dat ze het nog niet nodig heeft, maar in mijn omgeving hoor ik dat ze op deze leeftijd potjes hebben met vlees erin. Zij eet nu met de pot mee, maar ik begin zo te twijfelen of ik haar nu ook vlees of vis moet geven!

Is het noodzakelijk dat ze vlees of vis moeten eten? En vanaf welke leeftijd?

Gisteren was ik op het cb en daar gaven ze aan om in de supermarkt te kijken naar de potjes, zodat ik weet wat ik haar aan moet bieden en wat ze nodig heeft. Maar ik vond dit een raar advies en ik dacht ik vraag jullie mening even!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een CB dat zegt dat je naar potjes moet kijken, willen ze nog duidelijker reclame maken? Wat een dom advies.

In principe heeft ze tot 1 jaar geen vlees of vis nodig. Daarna moet je wel gaan denken aan iets als vleesvervangers, zoals ei, of peulvruchten als linzen. In vlees en vis zitten wel veel proteinen die een kind in de groei hard nodig heeft. Ik zou dus voor haar wel af en toe een klein stukje kabeljauw stomen bijv. of een stukje kipfilet geven. Twee keer per week, en dan de rest zorgen dat ze ei, en peulvruchten binnenkrijgt. Het is natuurlijk heel belangrijk dat er geen tekorten ontstaan.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Idd tot 1 jaar is het niet nodig.

Voor erna; dat is denk ook wat jullie willen en waar jullie achterstaan. Wij eten niet dagelijks vlees of vis, ik kies voor 'eerlijk' vlees (zo goed mogelijk) en dat is vaak duurder vlees.

Als jij/jullie beslissen jullie kindje vegetarisch op te voeden kan dat prima, maar zorg dat je informatie verzameld over wat je dan wel 'moet' geven. Ga evt eens langs bij een goede (kinder) dietist. Je hebt nu nog alle tijd om je goed te laten informeren zodat er later geen tekorten hoeven te ontstaan.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina