potje en vers

Discussie in 'Voeding' gestart door miranda22, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo hier,

mijn zoontje krijgt nu 3 maanden potjes fruit en groenten.
    NU geven we hem zins een paar dagen vers fruit gepureerd alleen eet hij hier maar een half bakje van, als we hem een potje geven weet hij niet hoe snel hij het moet opeten en dan wil hij het liefst nog meer. maar nu we vers geven eten hij een heel stuk langzamer en is hij na een half bakje het al zat.

Is het verse fuit vullender ofzo?
    Ik kan bij xander niet zo snel zien of hij nou vol zit of niet(hij doet altijd ze mond wel open) omdat hij normaal alles wel op eet.

Groetjes miranda

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ons kleine mannetje eet ook veel liever potjes dan eigengemaakt. Heb daarom besloten het voorlopig maar even bij de potjes te laten :)

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee heeft dat met groente. Een groentepotje krijgt ze altijd wel helemaal op. Maar vers eet ze misschien maar een half potje. Heb niet het idee dat ze vers niet lekker vind, maar ik denk dat dat meer vult.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    onze uk eet ook nog steeds potjes. heb ook wel eens vers gegeven, maar dat gaat er ook met moeite in. ik vind het prima zo, hij eet goed :D

Groetjes, Miranda

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    In fruithapjes zit volgens mij ook water toegevoegd, dus ik dank dat gewoon fruit wat vullender is. Misschien een idee om wat water erbij te pureren, dan wordt het meer moes en gaat het misschien wel beter?

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De smaak van vers fruit is heel anders dan van potjesfruit.
    In een potje zit van alles en nog wat toegevoegd, appelsap / suiker/ koek etc. Neem zelf maar eens een hap, peer uit een potje smaakt heel anders dan een peer uit de fruitschaal.
    Dus je zoontje zal waarschijnlijk aan de 'gewone' smaak moeten wennen.

Ik heb ook het idee dat vers fruit meer vult, mijn zoon eet er ook minder van dan toen hij wel eens potjesfruit kreeg.

7. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    Heb je zelf al eens geproefd hoe die potjes smaken?

Er zit gewoon ontzettend veel zoetstof in en dat proef je, en een kind houd van zoetigheid dus zou de potjes verkiezen boven vers

ik heb zelf nooit potjes gegeven, ik had er eens 2
    ( 1 groente en 1 fruit ) in zo'n baby doos en ik vond het zelf afschuwelijk,dus heb ik ook niet aan mijn kind gegeven. maar als kinderen eenmaal aan die smaak gewend zijn, dan willen ze niets anders meer...

ik maakte altijd alles vers en als ik de tijd niet had, dan had ik van die kleine tupperware bakjes, zelf groente en fruit klaarmaken, direct invriezen en dag ervoor uit de vriezer halen 2 min in de magnatron en klaar, wist ik tenminste zeker wat er in zit ;)

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Kan me niet voorstellen dat er in babypotjes zoetstoffen zitten. Dat mag helemaal niet......

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    er zit wel wat suiker in de potjes fruit!als al het zoetige van het potje van het fruit komt wil ik graag dat fruit ergens kopen ;)

Hier eet ze het liefst nu vers fruit in stukjes dus niet meer gepureerd, misschien een optie ik kook bijvoorbeeld stukjes peer en appel 10 minuten tot het zacht is ten eerste makkelijker weg te krijgen maar het smaakt ook zoeter als je het 10 minuten kookt en sinds ik het doe is ze verzot op vers fruit, proef het zelf maar het is veel lekkerder en dan kan je het warm of koud geven, ff een voorbeeld stukjes appel uit een appeltaart zijn ook zoeter omdat ze verwarmd zijn geweest en das toch superlekker..

10. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    tussen mogen en doen zit een groot verschil

melamine in melkpoeder mag ook niet, maar is onlangs wel bewezen

tevens is er al eens bewezen dat fabrikanten van babyvoeding ook snoepgoed en dergelijke produceren en dat in dat snoepgoed dezelfde smaakstoffen worden verwerkt asl in de babyvoeding zodat de smaak van het kind zich zodanig ontwikkeld dat het dat snoepgoed van die fabrikant ook lekker vind

uit onderzoek is toen gebleken dat kinderen die geen babyvoeding van die fabrikant hebben gehad,het snoepgoed van die fabrikant ook niet lustten

(deze info heb ik gezien op discovery channel)

overal wordt mee geknoeid, ook in ons eigen eten zitten geur,- kleur,- en smaakstoffen dus ook in babyvoeding uit potjes

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Nou beetje overdreven... die van ons eet zowel vers fruit als uit een potje hoor... :) Een groentenpotje of een geprakte aardappel met wat worteltjes maakt hem ook niet uit. En we zijn met potjes begonnen, nu wissel ik af.

Dit staat trouwens op de Olvaritsite:

Geloof niet zo dat ze liegen...

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan zijn dat je kleine vers minder lekker vindt (de smaak en structuur is toch wat anders) of dat hij idd sneller vol zit van vers fruit. Maakt niet zoveel uit denk ik, als je het een beetje afwisseld, prima toch? Of als je liever potjes geeft doe je dat. Wordt ie ook groot op hoor ;)

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft ook liever fruit uit een potje, maar de groente weer liever vers.
    ik wissel het af, thuis krijgt ze bijna altijd vers en bij oma en de gastouder krijgt ze een potje.

groente krijgt ze 9 van de 10x vers omdat er in de potjes vanaf 6maanden vaak vlees of kaas zit en dat was uit de potjes geen succes bij alyssa. (ging ze van overgeven)

het lijkt me dat het voor de gezondheid niet uitmaakt.

liefs doris

14. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bedankt allemaal voor de reactie,s
    Met groente heeft hij dat dus weer niet en wil hij liever meer dan een potje.
    vandaag was het weer het zelfde met het fruit en had er ook redelijk snel genoeg van maar hij heeft er geen moeite mee om dan 3 uur tot ze volgende voeding te doen, dus zal wel goed zijn.

Bedankt nogmaals.

en babbel lekker verder hier zou ik zeggen ;)

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is gewoon een kwestie van wennen. Leren eten, en herkennen van voedsel kost tijd.
    En potjes zijn qua smaak en structuur nou eenmaal flauwer en zoeter dan vers voedsel.Het is gewoon een kwestie van blijven aanbieden.

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Joma, sorry maar appels uit een appeltaart zijn overgoten met suiker... Logisch dus dat deze zoeter zijn... (Al geloof ik meteen dat verwarmde appels zoeter zijn, in de winter gooi ik ze regelmatig een minuutje in de magnetron, heerlijk)

Kan me ook niet voor stellen Sera, dat fabrikanten als Olvarit knoeien met de ingredienten. Als dat uitkomt zou hun hele industrie overhoop liggen en zouden er al lang kindjes moeten zijn die reageerde op die stoffen.
    Ik geloof er niet zo in.

Ben er wel van overtuigd dat vers fruit en groente gezonder is, maar het komt bij ons doordeweek nou eenmaal beter uit om een potje te geven. Komt dalijk wel als ie echt stukjes fruit kan eten en met de pot mee mag eten, dan eet ie gewoon lekker vers. Nu groeit ie in elke geval nog supergoed.....

17. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik had het over zoetstoffen....dat zit er zeker weten niet in hoor.

18. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben trouwens heel blij dat er potjes zijn. Zodra het me even niet uitkomt om vers te maken tover ik snel een potje op tafel. Wij zelf eten ook wel eens wat uit een potje of blikje of kant en klaar toch?

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    precies!
    Ik ben ervan overtuigd dat een potje groente of fruit beter is dan dat wanneer we van de snackbar eten toch!? En dat doen we ook allemaal ;)

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Kan ook zijn dat het meer met de structuur te maken heeft, maak je de fruithap net zo fijn als wanneer het in een potje zit?

Verder kan het idd ook wel met zoetheid te maken hebben. Als een appel of peer niet zo lekker zoet is, doe ik er zelf soms wel eens wat diksap bij voor de smaak..

Deel Deze Pagina