Dames! Ik ben hier thuis in een discussie verwikkeld met mijn man over wel of geen suiker/ranja door de yoghurt. Ik wil graag ons zoontje (8 maanden) eerst yoghurt geven zonder toevoeging van zoet 'spul'. Mijn man daarentegen vindt dat onzin en beweert dat echt "niemand" yoghurt zonder ranja o.i.d. eet. Behalve ik dan. Hij zegt dat er niks mis mee is om een scheutje ranja/suiker door de yoghurt te doen, anders is het veel te zuur, volgens hem en vele anderen (zoals hij dan beweert). Ik vind dat wel meevallen en eet zelf de yoghurt vaak gewoon zo op. Wat is jullie mening hierover? Groetjes, Hanna p.s. ons zoontje heeft nu paar keer yoghurt gehad, zonder suiker, maar hij houdt stijf z'n mond dicht. Blijkbaar lust ie het (nog) niet?
Kinderen/baby's moeten wennen aan nieuwe smaken. Als je hem aan yoghurt zonder toevoegingen laat wennen, mist ie het later ook niet. Denk ik dan. Lisanne moet nieuwe smaken ook meerdere keren gehad hebben voor ze het lust.
Hier ook gewoon zonder suiker hoor. Geen probleem. Het is inderdaad maar net wat ze gewend zijn. Moet ik wel zeggen dat ik niet moeilijk doe over een beetje suiker. Lijkt me geen kwaad kunnen, maar ik heb wel zoiets van: als het niet hoeft, dan doe ik het niet. Gr. Marieke
Je zou er ook iets van vers fruit door heen kunnen doen, daar wordt de smaak iets anders van en krijgt ie toch geen toegevoegd suiker.
Als mijn man suiker door Kyra's yoghurt zou doen zou het oorlog worden hehe. We geven het eigenlijk bijna altijd zonder iets en als er al iets doorgaat is het een druppeltje diksap waar geen toegevoegde suikers in zitten (wel vruchtensuikers maar dat vind ik iets minder erg). Dus nee hoor, het is helemaal niet raar dat jij er op tegen bent.
Je moet kindjes niet leren dat alles zoet smaakt, het is ook belangrijk om pure smaken te leren kennen. Zo zuur is yoghurt trouwens niet, zeker niet als je volle yoghurt neemt of iets met kwark erdoor. Ik zou er dus zeker geen ranja of suiker door doen! Onze meid heeft altijd pure yoghurt gegeten. Soms als ik wat fruit over had, deed ik het erdoor. Maar dan hoefde ze de yoghurt niet meer. Dat wordt niet op prijs gesteld! Ze krijgt elke dag als toetje een schaaltje yoghurt en vaak nog een paar hapjes van onze vla.
Ons dochtertje heb ik de eerste maanden ook alleen yoghurt zonder iets erdoor gegeven. De oma van mijn man vond dat zo raar! Nou, het is maar net wat je ze aanleert. Mijn dochtertje vond het prima zo, dus waarom zou ik er dan ranja of suiker door gaan doen. Tegenwoordig krijgt ze ook wel bakjes vanillevla ofzo, maar goed, die yoghurt zonder suiker eet ze ook nog prima. Ik zou het eerst zonder proberen.
Ik ben ook begonnen met magere yoghurt zonder iets er in. Ze vond het vanaf dag 1 heerlijk. Om af te wisselen koop ik nu soms Magere yoghurt met perzik. Is een stuk zoeter. Maar als je er echt iets doorhen wilt doen, doe dan een beetje jam/diksap/fruit. Maar geen ranja of suiker, tenmisnte, dat zou ik niet doen.
Ik zou ook beginnen met pure yoghurt. Mijn zoontje vond het op een gegeven moment niet meer lekker, nu doe ik er een klein scheutje diksap door. Zo is het toch nog gezond. Ik zou er zeker geen kristalsuiker of ranja aan toevoegen! Dat is echt ontzettend slecht voor de tanden, het is ongezond en ze wennen aan een veel te zoete smaak.
ik doe diksap door de yogurt, mijn zoontje vind het echt niet te pruimen zure yogurt, heb het een paar weken geprobeerd maar dan eet hij gewoon niet... paar druppels diksap en meneer eet 100ml in 1 keer weg..
Ha! Dit ga ik tegen m'n man zeggen. Hij is nogal heeeeel erg zuinig op z'n eigen gebit dus.... dan ook vast wel voor het aanstaande gebitje van zoonlief!
Probeer anders een boerenjoghurt. Die vetten zijn hartstikke gezond voor die kleintjes. Daarbij is het lekker romig en daardoor minder zuur dan gewone joghurt..
Wij hebben de nieuwe yoghurt van Campina, die is sowieso niet zo zuur, maar als ik het haar geef doe ik er stukjes banaan in of wat geprakte aardbeien, of een scheutje diksap.
Vind het zelf ook niet te eten, yoghurt zonder suiker oid, maar mijn zoontje krijgt het wel. Heb het gewoon eerst zonder geprobeerd en dat vind hij lekker. Zou het eerst zo blijven proberen hoor, waarschijnlijk moet hij even aan de smaak wennen, maar dingen toevoegen kan altijd nog, zonder is echter natuurlijk beter.
Tja gelijk heeft ie ! Ook kan die ene keer zoetigheid geen kwaad voor de tandjes. Wel als het bijv 6x op een dag zoetigheid is ! Maar verder om op de vraag te antwoorden, ik vind zoetigheid in de yoghurt doen gewoon onzin, kindjes en ouders kunnen gewoon yoghurt zonder toevoegingen eten. Misschien kan je ipv ranja enzo vers fruit in de yoghurt doen? Dna heeft je man 'zijn zin' dat de yoghurt gezoet is, en jij 'je zin' dat het niet met die zoetigheid is ! Zelf hebben wij nooit iets in de yoghurt gedaan! En wij eten zelf ook gewoon magere yoghurt zonder iets van zoetigheid erin. En vind het heerlijk hoor !