Ha! Mijn meisje is bijna 5 maand en krijgt hypo-allergeen ivm allergische klachten van mijn vriend. Nu heeft ze een klein beetje last van eczeem (achter haar oortje en op haar borst) Ik wil haar graag bijvoeden, maar het wordt kennelijk afgeraden. Waarom? Met koemelk snap ik het nog, dan gaat het om de eiwitten, maar wat zit er dan in fruit wat vóór de 6 maand WEL kwaad kan en ná de 6 maand NIET??? Dank
bij eczeem denk je soms aan allergieen, daarom wordt er bij eczeem ook afgeraden voor de 6 mnd te gaan bijvoeden.
www.kindereczeem.nl: Alles wat je wilt weten als je kind eczeem heeft! Heb je deze pagina al gezien? Hier staat echt heel veel info op! Succes!
De manier waarop de darmen het voedsel verwerken Dat komt natuurlijk niet op 1 dag aan, maar over het algemeen duurt het dus 6 mnd voordat de darmpjes voldoende doorontwikkeld zijn, om voedsel goed te kunnen verteren. Begin je te vroeg, dan kan er dus juist door nog niet voldoende-ontwikkelde darmpjes een allergie ontstaan. Zie dat jullie meiske nog maar 4,5 maand is, dus ik zou echt nog even anderhalve maand wachten! En dan dus voorzichtig beginnen met veilig fruit en veilige groente: wortel, broccoli, spercieboontjes. Nog even geen bloemkool, bruine boontjes. Qau fruit appel, peer, banaan (niet teveel: kan nogal stoppen), mango. Citrusvruchten in jullie geval wachten tot na het eerste jaar, (vanwege verhoogde kans op allergie door de allergieen van je man)! En steeds 3 dagen hetzelfde geven, als je dan ngo geen reactie gezien hebt, kun je weer wat nieuws erbij gaan geven. Succes!