Ik zal na de onderzoek van 3 dec (hysterscopie) ook beginnen met iui Kan iemand me vertellen van hoe en wat Hoe het bevallen is? En wat er allemaal bij komt kijken? En wie van jullie al snel zwanger zijn geraakt met deze behandeling? Groetjes ikke!
Ik heb 1x iui gehad in een natuurlijke cyclus. Dus ik heb geen hormonen hoeven slikken, alleen maar de pregnyl spuit te zetten (wat erg meeviel). De behandeling op zich valt erg mee en van de iui zelf voel je niets, Je moet alleen regelmatig naar het ZH om te kijken of je eitjes mooir groeien. Alleen is de teleurstelling heel erg groot als het blijkt dat je niet zwanger bent. Wat bij mij helaas op de dag van de iui zelf al zichtbaar was aangezien de zwemmertjes een bewegelijkheid hadden van 0%, dat was een flinke klap. Heel veel sterkte. Liefs Gobje
Hoi hoi, Deze maand ben ik begonnen met IUI! Morgen is de inseminatie, daar kan ik nog niets over zeggen.. als ik eerlijk ben is dat het enige waar ik me zorgen om maak, omdat ze wat langer bezig zijn onderin. Bij de echos kijken ze niet eens en zijn ze wat makkelijker.. Ah ja dat hoort er ook bij, ff verstand op 0 en het zal wel goedkomen Ik gebruik wel hormomen en was daar in het begin best bang voor. Maar echt, het valt reuze mee! Echt een makkie dat spuiten! Wees daar dus absoluut niet bang voor Ben in totaal maar 3 x geweest voor een FM en de 4de keer IUI.. Ging dus allemaal heel snel bij mij.. nu nog afwachten of het raak is
Het liefste wel.. dat zeggen de artsen ook. Want je kan niet altijd iemand bij de hand hebben die het voor je kan doen. Maar het naadje is echt heel klein, je merkt niet eens dat ie erin zit. Na de 1ste keer had ik echt zoiets van 'Is dit het?'.
Ik heb twee keer IUI gehad, twee keer was ik zwanger, helaas eindigde de eerste keer in een vroege mk. Telkens had ik 3 of 4 follikelmetingen, de pregnylspuit kreeg ik altijd van mijn gyn. Ik nam Clomid om mijn eitjes te doen rijpen en had daar geen last van. De IUI zelf ging altijd vlot en was zeker niet pijnlijk. Ik had alleen de dagen erna wat last van lichte, zeurende buikpijn. Veel succes! Liefs Kirby
Hoe bedoel je? Pregnyl spuiten hoeft maar een keer... om de eisprong zelf op te wekken. Zo'n 36uur voor de inseminatie. Is het IUI in eigen cyclus? Of moet je hormonen nemen om de eicellen te doen rijpen? En als je hormonen moet nemen is het dan Clomid of Gonal-F?
Hier ook een IUIer. Ik heb afgelopen do mijn 3e IUI gehad. Het valt allemaal reuze mee ook het spuiten. Je spuit van cyclus dag 3 tot ongeveer 12 (ligt er helemaal aan wat de hormonen met je follikels doen), het kan een paar dagen langer natuurlijk. Je spuit 1 keer per dag. De inseminatie valt ook mee, je mag even 10 min blijven liggen en dan weer gaan. Daarna wel een paar dagen wat krampjes (tenminste daar heb ik last van). Succes ermee, wanneer ga je beginnen? gr Maaike
Ik heb van dag 4 t/m dag 9 (dus 6 x) elke dag om 21:00 uur Gonal gespoten. En op dag 10 heb ik 1 x om 21:00 uur pregnyl gespoten. En dat is het dan. 2 dagen na het spuiten van pregnyl krijg je IUI. Wat maaikie zegt klopt dus. Het is afwachten wat de hormonen met je follikels doen. Bij mij ging alles heel snel en heb ik maar 6 dagen hoeven te spuiten.
Hoi hoi Ik lees gelijk even mee. Hier nog niet gestart met IUI, maar ws begin volgend jaar. Ik wacht momenteel op een kijkoperatie en daarna gaan we beginnen. Succes alvast.
Ik heb een normale eisprong en het hoeft bij mij niet opgewekt te worden En of ik dan die pregyl moet hebben? Hmm Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar Mijn vriend zijn zaad is juist niet goed,ze zwemmen niet naar de prijs...
Puzzycat Bij ons is eigenlijk alles goed. Daarom hebben wij IUI met hormonen om toch te gaan voor 2 eitjes. hierbij gebruik ik van dag 3 tot dag 7 clomid 100 mg en ik spuit 2 dagen voor IUI pregnyl ( dat spuiten stelt werkelijk niks voor). de IUI zelf is gewoon een eendebek erin en met een spuitje ook dit stelt weinig voor.
Ik had Clomid, dat zijn pilletjes, dus hoefde helemaal niet te spuiten... en de Pregnyl deed de arts, dat is dus maar een keer.
Yep doordat het allemaal goed is en geen verklaring is waarom het zo lang moet duren gaat mijn gyn voor 2 eitjes ( het geeft niet veel meer kans op een 2ling hoor) maar wel meer kans op bevruchting. de 2e iui had ik ook 2 eitjes en zwanger
Hoi Puzzzat24, Bij ons zit ook alles goed maar de meeste zkh doen de IUI volgens mij in een gestimuleerd cyclus. Je hebt gewoon meer kans op 2 of misschien wel 3 follikels en dus meer kans op een zwangerschap. Misschien mag jij wel in je eigen cyclus en dus geen hormonen. Laat je even goed informeren. Succes meid, gr Maaike
Hier ook alles goed, maar wel begonnen met Clomid. Ik heb een normale cyclus, maar er wordt hiermee een extra stimulans gegeven voor de IUI. Zaterdagavond krijg ik de eerste pregnyl en maandag de IUI voor de eerste keer deze ronde. Spannend, maar ook opgelucht, dat er eindelijk wat gaat gebeuren. Veel succes allemaal! Groetjes Franka
de iui stelt niet veel voor, heb 2 weken geleden de 5e gehad, en als je ervoor zorgt dat je goed ontspannen op die stoel gaat liggen is het zo gebeurd!
Ik ga ook beginnen met IUI. Morgen krijg ik de prikinstructie voor de Puregon. De IUI zelf ben ik helemaal niet bang voor ofzo, ben alleen bang dat het vele tijd gaat kosten met echo's enzo.