Potje met kiwi?Beetje eng...(zelf allergisch)

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

Geven jullie je kindjes iets waar je zelf allergisch voor bent?
    Ik ben namelijk allergisch voor kiwi en nu heeft mijn vriend potjes meegebracht waar kiwi inzit...
    Als ik kiwi eet zie je bij mij aan de buitenkant niet dat ik er last van heb.(dus geen uitslag ofzo) maar vanbinnen voel ik het wel!(mijn keel en tong zwellen dan op)
    Ben een beetje bang dat dat bij Alyna ook zo zal zijn... :cry:
    En ze kan het niet zeggen ofzo, maarja moet ik dan alles waar ik allergisch voor ben haar ook 'ontzeggen' tot ze kan zeggen dat ze ergens last van heeft?Heb het namelijk ook met ananas en lychee...

Wat denken jullie?

2. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    mijn dochter eet wel dingen waar ik allergisch voor ben, vers en uit potjes. Ik ben allergisch voor heeeeel veeeel fruit: appel, peer, perzik, nectarine, etc. Heb elke keer eerst een klein stukje geprobeerd en toen minimaal een uur gewacht. Tot nu toe nog geen problemen dus ben blij dat ik het geprobeerd heb! Mijn allergie is trouwens pas rond m'n 12e begonnen, weet niet of jij 't al vanaf babyleeftijd hebt? Ik heb trouwens zeldde klachten als jij..
    Succes in ieder geval, snap dat 't best eng is!

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mmm kiwi ben ik al héél lang allergisch voor, maar als baby idd ook niet...
    Ananas en lychee pas de laatste jaren.

Misschien dat ik het dan toch een keer probeer! :D

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Anders geef je 1 keertje eerst 1 mini klein hapje ervan...en dan afwachten.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kiwi wordt sowieso nog niet aangeraden met 6 maand. Of "behandelen" ze de kiwi in de potjes zo dat die niet meer allergeen is en niet krampverwekkend ?

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Is dat zo nemo? Oepssssss... hhahaha, nou ja, ze hebben er hier niks aan overgehouden, alhoewellll...kan een allergische reactie ook langdurig verstopping van de oren veroorzaken? :)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zoiets denk ik...Heb namelijk ook potjes met pruim en abrikoos gehad, schijnt ook niet te 'mogen' met 6 maanden...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pruim en abrikoos mag met 6 mnd. Kiwi, ananas en volgens mij alle rode vruchten (aarbei, framboos, bessen) pas vanaf 12 mnd. Althans volgens het wat strengere (en veiligere) voedselintroductieschema van borstvoeding.com ...

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik heb net gelezen in het boek "opperdepop" van de AH dat kiwi en pruimen wel mag, maar niet teveel. Dat zou laxerend kunnen werken en daardoor krampjes kunnen veroorzaken. En dat ze aanraden om met ananas te wachten tot een jaar omdat dat moeilijk verteerbaar zou zijn voor een baby.

Deel Deze Pagina