Tussendoor drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door mirjam2112, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Er staan hier veel 6 maanden schema's zeg.. Dus de mijne kan er ook nog wel bij:
    Demi krijg 't nu ongeveer zo:

0700 fles 200 (gaat met geluk maar 150 van op)
    1000 fruithapje (zo'n kleine van 4 mnd = 120 gram)
    1230 fles 200 (zelfde verhaal, maar gaat vaker wel op)
    1500 groentehapje (ook van 4 mnd = 120 gram)
    1700 flesje extra (+- 120)
    1830 papfles (200 + nutrix)

Soms wordt ze 's nachts nog wakker en krijgt ze nog eens 150 extra, en de tijden verspringen ook nog wel eens.

Maar m'n vraag is nu; wat vinden jullie van de hoeveelheden? Ze lijkt altijd wel meer groente en fruit te willen dan zo'n klein potje.

En wat geven jullie tussendoor te drinken? En moet dat ook? We zijn nu met 'n tuitbeker begonnen om eraan te wennen maar water en thee is ze geen fan van.. Wat mogen ze wel met 6 maanden drinken?

Bedankt alvast.

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Probeer anders eens een potje fruit/groente van 6mnd, 200 gr.
    En dan de groente wat later geven, zodat de fles van 17.00 vervalt, want die is dan niet meer nodig.
    Als je bang bent dat ze de fles van 1230 dan helemaal niet meer op krijgt, geef je die een uurtje later, rond 1330 ofzo.
    De rest ziet er wel ok uit volgens mij...

Wat betreft het drinken lees ik even mee, want hier wil ze ook niet wat anders drinken, ik heb thee, water, rosvicee en diksap geprobeerd, maar ze wil er niets van weten.

3. mirjam2112

Hihi lekker he die eigenwijsjes ;)

Dat flesje van 17u geef ik eigenlijk omdat ze 's nachts nog wel drinken vaak dus ik probeer overdag wat meer te geven dat ze 's nachts doorslaapt.. maar 't werk niet ben ik bang..

Dus de groente om 16 uur en dan 'n grote pot.. dan red ze 't wel tot 1830

4. mamamuts

Dat red ze dan wel hoor, of het is een veelvraatje, maar als ze soms al moeite heeft om 200cc weg te krijgen moet dat wel lukken denk ik. ;)

Ik heb ongeveer hetzelfde schema als jou, alleen ik geef de groente (200gr) rond 17.00.
    In de middag biedt ik iets van diksap aan (wat ze dus niet wil hebben), maar blijf gewoon maar aanbieden.. :D en een rijstewafel, wat ook lang niet op gaat hoor.

Hier komt ze ook nog wel eens 's nachts, ik geef haar dan ook nog een klein flesje....

5. mirjam2112

Gelukkig.. wil ik bijna zeggen..

Soms denk ik dat Demi de enige is die 's nachts nog wil drinken..
    Demi is vaak rond 17 uur al heel erg moe, en dan red ik 't net om haar bezig te houden (of evt klein dutje) tot 18 uur ongeveer in bad en dan 1830 de fles..
    Als het aan haar ligt dan gaat ze geloof ik al om half 6 slapen haha

Dus met de pot mee eten zit er voorlopig niet in, daar is ze gewoon te moe voor..

Krijg ze bij jou dan ook 200gr fruit?

6. mamamuts

Nee hoor, ik geef meestal vers en weeg het niet. Maar als ze een potje fruit krijgt geef ik meestal net iets meer dan de helft. Vind het anders zo'n bak vol.

bijv. 1 banaan pureer ik dan, maar die gaat lang niet altijd op.
    Toevallig heeft ze vandaag sinds een week weer eens een hele banaan op gegeten, want dat beperkt zich de laatste dagen tot 3 hapjes. :(

Ach ja... het houd je bezig zo :)

Deel Deze Pagina