Gister bij het welbekende cb geweest en ons manneke is nog maar 82 cm lang. Hij is net 2 jaar maar is wel echt klein voor zijn leeftijd. Verder was hij wel goed op gewicht met zijn 12 kilo!!! Ben benieuwd of er nog maar mama zijn met kleine kindjes (voor hun leeftijd). Meeste kindjes van mijn zoon zijn leeftijd zijn tussen de 86 cm en 92 cm. Ben er soms een beetje onzeker over, maar moet me er gewoon bij neer leggen want er is toch niets aan te doen?
Oh de mijne is ook een ukje hoor 84 cm en 11 kg. Laatst zag ik een jongetje die een maandje ouder was en al 96 cm. Maar die was dus weer aan de lange kant. Toch als je ze naast elkaar zag leek mijn zoontje niet jonger, alleen een stuk kleiner. Wij hebben een neefje van een half jaar jonger en die is ook groter. Ik maak me absoluut geen zorgen, hij volgt zijn eigen groeilijn en is gezond, de ontwikkelingen gaat super goed. En hij praat beter dan de meeste kindjes van zijn leeftijd. Daarom wort hij gek genoeg vaak wel ouder geschat. Ik vind het wel schattig zo'n kleine stoere vent te hebben. Het enige wat ik soms lastig vind id mooi passende kleding te vinden, mijn zoontje is erg smal en kleding zit heel snel te wijd. Van de zomer heeft hij zelfs gewoon een korte broek maat 74 gedragen. Die zat tenminste mooi hahaha,
Hier ook een klein moppie, ook vorige week naar het cb geweest en ze is nu 80 cm lang en weegt 9,6 kilo. Maar is helemaal in verhouding en ze doet het verder echt allemaal super! Ik maak er dan ook geen zorgen om. En er is toch geen een kindje hetzelfde...alleen maar mooi toch! Wel heb ik vaak moeite met goed passende kleding en schoenen vinden. En ze plast ook sinds kort op het potje maar zie maar is ondergoed in maatje 74/80 te vinden, maar ach als dat het ergste is toch! Ik vind het wel lief zo klein! En ik is denk toch ook minder erg als langer zijn en altijd overschat worden omdat ze denken dat het kindje veel ouder is.
Mijn zoon is en was nog steeds een ukkie. Met 2 jaar was hij net 82 centimeter met vier jaar kon hij maat 98 nog aan. Nu is hij bijna elf en is nog maar 135 lang nog een ukkie dus. Dochter is iets van 80 centimeter de laatste keer bij het cb en woog 10.500. en over vier maanden is zij ook twee.
Onze dochter zit ook nog op de -1 lijn. Ze was met 2 jaar 84 cm en 12 kilo. Maar ach bij ons is het heel erfelijk (ben zelf ook niet groot), dus ik sta er niet van te kijken. Als ze het qua ontwikkeling maar goed doet.
Ik heb voor mijn zoontje ondergoed van de zeeman, dat is vooral lekker smal en valt behoorlijk klein. Die pas hij goed in maat 92. Alleen de onderbroek is wel wat groot maar hij draagt daar nog een luier onder dus dat scheelt.
Mijn dochter is ruim 2,5 en 84cm en 12kg, ook een ukkie. Maar ze ontwikkelt zich prima, praat ontzettend goed voor haar leeftijd en heeft sinds haar geboorte op de -2 lijn gezeten bij het cb. Ik maak me er geen zorgen meer om. Nu ze zindelijk is heb ik wel wat problemen met het vinden van broeken, alles is veel te wijd en/of veel te lang, vreselijk. Ze past perfect in maat 74 maar dat is geen gezicht.
Hier ook een mini, toen ze 2 was was ze 81/82 cm. Nu is ze bijna 4 en 95 cm. Ze is de kleinste van haar klas. Ach was dat zelf ook altijd en ze staat haar mannetje wel.
Sam was met 2 jaar 80 cm. Nu is ze 5.5 jaar en 105 cm dus nog steeds klein. Ze groeid in haar eigen lijntje, zat alijd op de onder lijn. Maar zo lang ze groeien is het nog ok.
jullie hebben helemaal gelijk! Denk dat het komt omdat ik zelf ook klein ben (1.58) en heb dat nooit leuk gevonden. Maar mijn zoontje is een heel mooi manneke en praat als brugman. Ik was alleen overstuur van het cb want daar vonden ze hem heel klein en daarbij ook heel zwaar. Hij zou overgewicht hebben!! nou echt belachelijk... die arts heeft me gewoon onzeker gemaakt. Maar hij ontwikkeld zich super goed en groeit in zijn eigen lijn prima. Hij was met de geboorte ook al klein namelijk 46 cm!!! KLEIN MAAR FIJN TOCH??? dank je wel voor jullie reacties..
Hier ook een kleine uk, is nu 77 cm en iets meer dan 9 kilo. Ben hier nogsteeds geen kleinere kindjes als haar tegengekomen..
Mijn dochter is tot haar eerste verjaardag moddertje vet geweest, echt een kleine buddha! Toen ze begon te lopen bleef daar niks van over.. en nu?! Het is een buik op beentjes. Dun, klein, maar kerngezond! Ze is nu 3 1/2 en past nog in maatje 92. Het CB zegt dr weinig van.. zolang ze zich goed ontwikkeld is er niks aan de hand!
Ons zoontje is ook klein. Hij is nu 2,5 jaar en draagt kleding maatje 74/80. Maar hij komt uit China, we hebben hem geadopteerd, zijn bio ouders zullen niet groot zijn. En daarbij heeft hij een schisis gr 3 die nog niet geopereerd is, wat allemaal wel mee zal spelen. Gaat goedkomen hoor.
Hier ook een kleintje hoor met 2 jr is ze 80 cm ze zit net onder de onderlijn met dr lengte bij de kinderarts....kwa gewicht zit ze weer boven het gemiddelde met 11,5 kg hahaha.... Afgelopen zomer heeft ze allerlei onderzoeken gehad en een dagopname omdat dr bloed afwijkingen vertoonde maar alles was verder goed! Wel wordt ze in de gaten gehouden en wordt dr lengte groei de komende maanden in de gaten gehouden...
ik was hier gister al begonnen te typen.. een nogal onvriendelijke reactie aan het adres van het CB.. AS is nu 4 jaar.. laatste bezoekje cb (2 maanden geleden) was ze 93cm lang. Dus ja absoluut het ukkie van de klas.. je ziet dr bijna niet staan in de rij als ze uit school komt omdat de rest veel langer is. Nu beetje meningsverschil met het cb.. zij willen dat wij via hen naar een dietist gaan (dochter was 100gr te zwaar..) .. ik ga persoonlijk liever gewoon dood. Mochten we toch naar een dietist gaan dan is het zeker niet via de ggd maar gewoon via de huisarts. Stel je voor het zijn net zulke idioten als op het cb?
Mijn zoontje is sinds vorige maand 3 jaar en hij is 94 cm en weegt maar 12,5 kg. Dus hij is ook klein en heel licht. Hij heeft altijd onder de lijn gezeten en het is ook een klein dun ventje. Maar hij volgt zijn eigen lijntje goed dus niks om me zorgen om te maken. En ja ik weeg zelf ook maar 52 kilo en wij hebben ook niet echt hele lange mensen in de familie. Mijn vriend is al kind heel lang klein en dun geweest en in de puberteit ineens flink gegroeid. Dus hij heeft het niet van een vreemde! Maar als ik mijn zoontje vergelijk met andere kindjes van zijn leeftijd is hij altijd kleiner en zeker lichter.
Ooh en mijn zoontje zit nog in maat 92 van kleding want 98 is echt nog te groot!! En baal ervan dat het vaak 98/104 is want dat is echt veeeeeeeeeeeels te groot. Al begint 92 nu voor het mooie aan de kleine kant te raken. En schoenmaat heeft hij 23. Heerlijk zo'n klein ukkie juist!
Mijn dochter was 3 maanden geleden (dus 2 en half) 82 cm en dikke 10 kilo. En weetje, als ze zo door groeid word ze nog 164 dus ik maak me geen zorgen (meer). We lopen nu met haar bij de kinderarts, en mogen volgende week (na 3 maanden) weer meten, ik ben benieuwd!
@angela: ik was al heel gelukkig toen we afgelopen winter eindelijk(!) kleren mt92 konden kopen.. ik was helemaal klaar met babyroze! en onze eerste aanschaf was een heel donker paarse trui EN een bruine trui. Die heb je in mt86 echt maar weinig en als ze er al zijn is het dan alsnog gecombineerd met roze vandaag heeft ze een trui mt 110 aan.. (kleinvallend welliswaar.. maar toch) Broeken koop ik liefst 104.. anders passen ze ECHT niet.. maar 98 past dus over het algemeen precies goed. Net als 104 truitjes prima zijn qua maat normaal gesproken. Vandeweek een nijntje trui gekregen.. weet niet zo goed of ik die nou wel aan zou doen naar school