Ik verbaas me erover hoe snel kinderen al zindelijk worden om mij heen. De mijne (jongetje) is nog maar 17 maand, maar vraag me af wanneer jullie daarmee zijn begonnen? En beginnen jullie dan met een potje of direct met een toiletverkleiner? Ik hoorde dat het laatste prima is om direct mee te beginnen zodat ze het potje niet meer af hoeven te leren.
Hoi! Wij zijn met ons zoontje direct begonnen met een verkleiner op de wc. Dit omdat hij mij en mijn man op de wc zag zitten en ook wel wilde. Op dit moment gaat hij elke avond op de wc en dan komt er eigenlijk altijd wel een plasje. In januari wil ik echt met hem beginnen zinnelijk te worden. Ik denk dat het ook wel eerder had gekund, maar ik zag het hoogzwanger niet zitten . Heel veel succes! Groetjes Mariska
Wij zijn ook direct begonnen met de wc verkleiner, toevallig kwam dat zo uit. Het nadeel van een potje lijkt mij dat wanneer je kind eerst op een potje gewend is je hem/haar daarna weer aan de wc moet laten wennen en niet ieder kind went daar makkelijk aan. Mijn zoontje wil trouwens ook absoluut niet op het potje. Wel handig is dan natuurlijk om een opstapkrukje aan te schaffen. Succes met de zindelijkheidstraining!!
Onze dochter is uit zichzelf op het potje begonnen. Nu wil ze steeds vaker op de wc. Hier dus geen problemen met het beginnen op een potje. Voordeel van het potje vind ik dat ze het naar de wc gaan eerder zelf kunnen.
Ik ga z.n wc verkleiner nemen in januari met een trapje er aan vast die schuif je zo over de wc pot heen. Kunnen ze er zelf op en af klimmen. En er zitten handvaten aan. Weet even alleen niet waar je ze kunt kopen. Mijn zoon is natuurlijk al heel lang zindelijk en ben vergeten waar ik dat toen der tijd gekocht had. Een potje heb ik ook gehad maar daar speelde hij meer mee. Dus hier gelijk op wc en hoef je ze daarna niet over hun angst heen te helpen als ze bang zijn om naar de wc te gaan haha.
ik heb allebei staan, potje in de kamer en ook toiletverkleiners. hier staat het alleen nog maar om te wennen en soms zegt ze dat ze op het potje wil en soms wil ze op de wcverkleiner.
Wij zijn toen begonnen met het potje, toen dat weken goed ging hebben wij heel enthousiast een verkleiner op de wc geplaatst.....hadden we beter niet kunnen doen want het was opeens over met de zindelijkheid. na een tijdje weer begonnen met het potje tot ze vanzelf aangaf op de wc te willen, toen was het klaar omdat zij er aan toe was en niet wij.
pnirmal: babywalz hier afgelopen zomer verkleiner gekocht omdat hij veel intresse in de wc had. Is met vlagen nu. Wil er vaak op, maar 9 van de 10x komt er niks
Beide.. we hebben het potje gebruikt om zindelijk te worden en het staat nu nog op de kamer voor een snelle boodschap midden in de nacht bijvoorbeeld. Maar heel snel werd het hier een toiletverkleiner (HEMA) en weer snel daarna: staand plassen. (te schattig werkelijk). Potjes zijn vooral voor leren poepen veel fijner. Je zit nu eenmaal beter als je je voeten op de grond kunt zetten en daardoor kun je beter persen (gek eigenlijk dat we vaak liggen bij het bevallen..). Er zijn trappetjes te koop voor het toilet maar dat vind ik nogal omslachtig (oh, dat is dus zo'n ding wat Pnirmal heeft)
had beide maar het potje vondt ze eng! Dus toen met de verkleiner gedaan....ze was zindelijk met 2 jaar....we zijn ook in de zomer begonnen met oefenen!
Oja zoonlief was zindelijk voor zijn 2e verjaardag en dat was in ongeveer 10 dagen helemaal gepiept (dag zindelijk). Oefenen doen we hier niet aan. Kennismaken wel maar daarna is het gewoon: GO! Dochter (19 mnd) geeft het al enige tijd aan dat zij geinteresseerd is maar ik wacht nog even. Natuurlijk mag ze best op het potje van haar broer gaan zitten maar ik neem er - net zoals de vorige keer- een weekje vrij voor. En rond haar 2e verjaardag vind ik snel genoeg
Ons zoontje is 2jr en 9 mnd en wil niet op potje. Wc verkleiner van mickey mouse werkt goed hier. Van de week had hij zijn eerste plasje gedaan. Zo trots. Ik persoonlijk denk dat je wel kunt stimuleren maar je merkt snel genoeg of hij er aan toe is. 17 mnd is best vroeg vind ik.
Wij zijn direct met een wc verkleiner begonnen. Het voordeel vind ik dat als ze dan een keertje meegaan naar een winkel, restaurant of op bezoek, ze ook gewoon op de WC kunnen. Anders sjouw je dat potje overal mee heen. Hier gaf dochterlief interesse aan met 2 jaar, maar toen kon ze het lichamelijk nog niet goed aan. We zijn er toen na 2 dagen mee gestopt en met 2,5 jaar weer begonnen. Toen was ze binnen 2 dagen zindelijk. Dat wil zeggen, je moest haar nog wel regelmatig naar de wc brengen, maar nu is ze 2 jr en 9 maanden en geeft ze zelf aan wanneer ze moeten poepen en plassen. En te schattig, ze kan het nu ook helemaal zelf. Uitkleden, krukje erbij, op de wc klimmen, afvegen (mama doet altijd even na ) en dan doortrekken en handen wassen. Ik ben zo trots Staat ze bij het doortrekken te zwaaien en roept ze "dag poepje!"
Hier gebruiken we allebei, vanaf het begin. De wc is beneden en het potje boven, dus zo ging het eigenlijk vanzelf: beneden op de wc plassen en boven op het potje. En zo gaat het nu nog steeds. In het begin met verkleiner op de wc en na een half jaartje zonder.
Nou hier 'gewoon' begonnen met een potje hoor en nooit een potje ergens mee naar toe gesjouwd. Ze kunnen dan ook prima op de wc plassen als je er zelf tenminste niet erg moeilijk over doet. Potjes hebben één groot voordeel ten opzichte van toiletverkleiners.. ze zijn mobiel! En dat is als je net zindelijk aan het worden bent wel zo makkelijk.. en dan hoeft het geen maaaaaaanden te duren Zindelijk = zelf aangeven dat je moet plassen en bij voorkeur ook dat je dat zelf kunt!
het potje is inderdaad lekker mobiel. Zo stonden we eens met zoonlief op een parkeerplaats (zonder wc's) langs de snelweg. Zoontje op het potje op de achterbank, ook wel eens in de achterbak gedaan hihi . Hier duurde het ook maar een week en toen was ie zindelijk. Ook meteen het vertrouwen gegeven dat wanneer we weg gingen de luier ook uit bleef. Wel af en toe een ongelukje als we weg waren, maar dat hoort erbij. 's Nachts issie echter nog niet zindelijk. Hij wordt er niet wakker van. Iemand tips?
Als wij onderweg waren nam ik echt geen potje mee, dan maar ergens in de bosjes of op het gras, was daar niet zo moeilijk mee. Nu kan ze het prima ophouden. Over 's nachts zindelijk worden, daar kun je niets aan doen, dat komt vanzelf.
Zoon was dagzindelijk met 23 maanden en nachtzindelijk met 37 maanden.. tja, het komt vanzelf. Nachtzindelijkheid kun je niet trainen. Ik heb trouwens het potje nooit ergens mee naar toe genomen.