Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat. Geven jullie je kindje(s) fruit en groenten uit een potje of vers? En waarom kies je hiervoor? En misschien heb je wel leuke en lekkere recepten om hapjes te maken voor je kleintje?
Meestal vers maar ook regelmatig een potje. Gisteren aten we jachtschotel en vond ik nu niet het meest geschikte voedsel voor haar en dan eet ze een potje. Fruit meestal vers maar soms ook een potje omdat ze die zo lekker vind haha. Zal straks ineens over zijn met de potjes.
Altijd vers gemaakt!! Ik maakte vaak een paar porties extra en deed deze in de diepvries. Supermakkelijk!
Hier was het 50/50. Als ik vers kon maken vers, was het druk/laat etc dan een potje. Mijn zoon is op de dag vandaag nog steeds een alles eter en goed eter. Fruit alleen in het begin potjes. Al snel ging daar alles vers van. (Al vond mijn zoon ze wel heeeeel lekker die potjes)
potjes was vooral gemakzucht hier. ze aten over het algemeen vers mee. maar gingen we ergens heen dan werd het een potje. of als we bijv chinees of patat hadden gehaald. warm eten was dus meestal vers. gewoon voor het kruiden wat eruit halen en in de blender tot de gewenste fijnheid..... fruit was ook meestal vers. met de seizoenen mee maar dan ook weer als we weggingen niet. en af en toe een ander smaakje tussendoor. zoals perzik maracuja oid die maakte ik niet zelf.
Ik begon met vers, maar mijn dochter wilde het echt niet, toen maar over gegaan op potjes tot ze met de pot mee mocht eten. Zelfde met fruit overigens, ze wilde geen verse papjes al helemaal niet met stukjes, maar toen zelf stukken dit kon eten was het klaar met de potjes.
Beetje vroeg voor een popcorn topic? Maar hier altijd vers via de rapley methode, maar soms wel met E nummers...
Altijd vers! En dan maakte ik regelmatig voor haar iets anders, als wij bijvoorbeeld frietjes aten, dan maak ik voor haar apart iets te eten. Wortels met aardappels en appelmoes. En dat is echt niet veel werk. Een aardappelschillen en wat wortels. Nu ze groter is 2,5 jaar maak ik nog steeds haar eten apart als we frietjes eten ( ze eet echt maar 4 stukjes of zo) maar mag naar haar eten ook frietjes eten. Ik zelf vind het belangrijk dat ze de eerste jaren zoveel mogelijk vers en dagelijks hun portie groente binnen krijgen. Ook met fruit. Enkele mensen in mijn omgeving, moesten hun kinderen potjes afleveren. Lijkt mij de omgekeerde wereld. Maar ik vind dat je als ouder moet doen, waar jij jezelf prettig bij voelt. Als dat potjes is, ja dat is je dan je eigen keuze.
De planning is vers! Ik houd sowieso niet van kant-en-klaar, voor mezelf niet dus ook niet voor mijn kind. We zijn van plan om ook voor nood altijd wat in de vriezer te stoppen, zodat we niet hoeven terug te vallen op potjes. Met een blender/keukenmachine moet het geen probleem zijn, aangezien je toch ook voor jezelf kookt. Bovendien heb ik van een vriendin het boek 'opperdepop' gekregen met allemaal leuke tips en recepten voor baby- en peuter hapjes.
Kent iemand een goed boek over vers eten voor babys enz... hoe de hapjes zelf te maken? Hier is de planning ook vers.
Hier over het algemeen vers, maar ik maak vaak meerdere porties per keer en vries het dan in. Haal er elke keer een paar blokjes uit. (groente en fruit). Nu er aardappels en straks vlees bij komt moet ik even kijken hoe ik het ga doen. Maar als ik even geen zin had of weg ga dan komt er ook wel een potje op tafel. Peer uit een potje is schijnbaar veel lekkerder dan een verse gepureerde peer.
Het boek van de ah is erg leuk. Opperdepop met recepten tot vier jaar. Ik heb altijd vers gekookt. Maandag was altijd kookdag dan maakte ik met de avent stomer vanalles voor de vriezer en iedere dag haalde ik een potje uit. Als ik niet hoefde te werken maakte ik wat in de blender en de rest in de vriezer voor de week erna. Ik denk dat ze in haar hele leventje drie potjes op heeft. Fruit maakte ik ook vers. Nu eet ze met de pot mee en wij eten zelf ook nauwelijks e nummers dus gaat prima. Patatjes vinden wij gewoon af en toe wel kunnen maar niet wekelijks. Doe gewoon waar jij jezelf het beste bij voelt.
Hier vers. Bij de oudste met opperdepop hapjes gemaakt. Bij de jongste Rapley. De oudste heeft nog wel eens een potje gehad. De jongste niet.
Hier krijgen ze potjes..ben eigenlijk voorstander van vers maar krijg het bij de twins niet naar binnen. Ze slikken het niet door en spugen het uit. Krijgen er na 2 happen worstelen en uitspugen ook niks meer naar binnen. Voor nu dus potjes en probeer het regelmatig om toch vers te geven tot op heden dus nog niet gelukt. Bij mijn oudste was het juist andersom..die wilde absoluut geen potjes daar moest hij van spugen. Hij kreeg dus alles vers
Vers, maar als we uit eten gaan (zoon heeft allergieen dus kan niet altijd mee-eten) dan neem ik een potje mee. Uit hygienisch oogpunt en vanwege de makkelijkheid (kun je meteen weggooien na gebruik).
Ik had vorige week een slokdarmontsteking en kon daardoor geen vaste voeding eten, dus heb twee dagen olvaritpotjes zitten eten. Het smaakt niet eens naar waar het naar moet smaken! Hele neppe smaken, de banaan smaakte zelfs bijna chemisch, zo ontzettend zoet. Dat was voor mij dus de bevestiging dat potjes babyvoeding hier echt nooit in huis komen. Gewoon lekker vers en ook lekker in stukken, gepureerd smaakt ook vers eten niet echt naar eten.