Potje of vers?

Discussie in 'Voeding' gestart door Creamams, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik maak ook nooit wat apart voor haar dus recepten voor baby's doen we hier niet aan. Vanaf de eerste dag bijvoeding zat ze gewoon bij ons aan tafel en at wat wij ook aten.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ooeeehhh, had je beter je eigen gemaakte eten in de blender kunnen gooien denk ik! Kan me voorstellen dat het niet echt te pruimen was/ is...

Hier heeft ze wel ooit een potje op (vakantie of zo), maar met name vers. At ook al snel gewoon stukken mee met de pot...
    Heb hier ook regelmatig het boek Opperdepop gebruikt en nu nog maken we er wel eens een recept uit!

3. kleinesara

Ja maar ik was zo ziek dat ik echt geen zin had om bezig te zijn. Ik wilde gewoon een potje open maken en dat opeten en niets anders. Maar het was echt smerig en ik snap echt niet dat er mensen zijn die zoiets smerigs aan hun baby geven. Het smaakt enorm nep.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Is ooit een onderwerpt geweest bij radar oid, lieten ze op een beurs voor koks de hapjes proeven en die moesten dan zeggen wat het was... maar geen een die het goed had!
    Het is ook echt goor inderdaad... Vooral bloemkool en zo, brrr! Stinkt gruwelijk!

Verder is het ook zo dat er altijd vanalles aan toegevoegd zit zoals appelsap, rijstebloem etc. Dus je hebt sowieso nooit puur groenten of fruit!

5. kleinesara

Ook dat inderdaad, De fruithapjes zijn echt mierzoet! De zuren zijn eruit gehaald en er is appelsap aan toegevoegd dus het is echt een zoete brei. Snap niet dat je je kindje al zo jong al zulke zoete smaken wil laten wennen.

6. Creamams

Creamams Niet meer actief

Toen ik nog zwanger was hadden ze een babyshower georganiseerd. Een van de spelletjes was het proeven van babyhapjes. Niemand heeft het goed geraden en ook iedereen vond het enorm smerig, hahaha.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dacht eerlijk gezegd voor de potjes te gaan maar ben toch zelf hapjes gaan maken en ben ons eten gaan aanpassen zodat ie met de pot mee kon eten, had in het begin wel potjes in huis voor "noodgevallen"...

8. Koon

Koon Niet meer actief

Het streven is vers!
    2x per maand ofzo krijgt hij een potje. Altijd spagetti want de rest moet hij niet... (Wat ik ook begrijp;))

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Altijd vers en een vriezer vol met vers gemaakte hapjes.
    Dagen dat ik het niet red om te koken en wij zelf makkelijker eten is het gewoon een bakje uit de vriezer halen en opwarmen.
    Zo weet ik dat als ik 200ml groente geef, ik ook echt 200ml groente geef.

Oudste en jongste walgen echt van potjes en gaan kokhalsen. (Beide 1x geprobeerd).

Potjes zijn niet slecht, maar gevoelsmatig is vers beter.

10. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Altijd vers. Ik heb een lade in de vriezer vol met zelfgemaakte hapjes.

Ik gebruik recepten uit het opperdepop boek van de AH.

11. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Vers omdat het gezonder is en beter smaakt. Gewoon eten wat wij eten. Eten we iets wat hij nog niet mag dan doe ik het in de babycook. Gaat snel en makkelijk

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vers natuurlijk, ik eet zelf ook niet uit een potje.

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vers maar ook laten wennen aan een potje.
    Mijn dochter lustte geen eten uit potjes en aangezien en wel eens kan voorkomen dat dat toch nodig is heb ik hem af en toe eten uit een potje gegeven.
    Gelukkig is hij een alleseter voorlopig dus dat is wel handig

14. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Wij geven altijd vers. Als we ergens naartoe gaan of als we iets eten wat ze niet mee kan eten geven we een potje

15. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook bijna altijd vers als we weg gaan potje

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Olvarit zoet heel veel potjes met extra appelsap, dus dat het berezoet is, kan wel kloppen ;)
    Maar je hebt ook andere merken, die dat niet doen. Ik gebruik zelf vaak potjes van Hipp, daar zitten veel minder onnodige dingen in, (ze zijn niet helemaal vrij van onnodige troep, maar vergeleken bij olvarit doen ze het errug goed ;)).

Hier wissel ik af. Ik zou heel graag alles zelf maken, maar dat lukt gewoon door allerlei omstandigheden niet meer. Als wij iets eten wat Caitlyn kan eten, krijgt ze dat en eet ze gewoon uit haar vuistje. Als dat niet kan en ik heb geen tijd of energie om apart te koken voor haar, dan krijgt ze een potje.
    De laatste tijd kampen we nogal met tandjes en oorontstekingen weer en eet ze erg slecht, behalve als het gepureerd is, (ook dan trouwens veel minder dan een tijdje terug, maar iig beter dan zelf moeten happen). Tja, het zij maar even zo. Beter dat ze dat eet dan helemaal niets of veel te veel flessen wil hebben om de honger weg te drinken.

Deel Deze Pagina