Melk met 11 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter heeft wat opstart problemen gehad waarbij ze dachten aan lactose intolerantie. Nu is ze bijna een jaar en mogen we proberen melk te geven enzo. Nu gee ik haar in de ochtend 50cc melk dit gaat tot nu toe goed. Maar moeten wel uitbreiden. Nu vraag ik mij af of ze sowieso over mogen op melk. Kan natuurlijk niet opbouwen en het oude blijven geven. Bv 100 cc melk en dan ook nog flesvoeding. Mag melk nu al flesvoeding vervangen?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    ja hoor. Er zijn landen die als advies tussen de 10 en 12 maanden aanhouden. Hier in Nederland is het advies 12 maanden.
    Wij hebben vanaf 10 maanden al af en toe gewone melk door eten verwerkt en rond de 11 maanden zijn we op halfvolle melk overgegaan.
    Nu moet ik er wel bij vermelden dat er bij ons geen voedselallergieen zijn

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij mochten vanaf 11mnd over op gewone melk. Aangezien de krampen en poepbroeken niet van de lucht waren ben ik teruggestapt op opvolgmelk.

4. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik zou t zelf niet doen maar wij geven nog steeds opvolgmelk met 17 maanden.
    Gewone melk vind ik persoonlijk niet echt nuttig en zeker niet voor een baby onder de 1. Maar het màg natuurlijk wel. Als ze geen krampen heeft en verder gezond en gevarieerd eet
    (En vergeet de vitamine D niet :p)

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het kan best hoor. Hier ben ik ook vanaf een maand of 10 begonnen met gewone melk. Eerst volle melk en later halfvolle melk. Maar hier ook geen allergieën.

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook gestart met gewone melk. Ze drinken het zonder problemen. Geef ze s ochtends pap van opvolgmelk en s middags een beker/flesje gewone melk. Als toetje na avondeten yoghurt, danoontje oid en wen klein flesje gewone melk (opgewarmd) voor het slapen

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ja hoor dat kan.

hier weigerde mijn zoon de opvolgmelk met 7 maanden, het weigeren was zo erg dat wij met onze handen in het haar zaten. In overleg met een voedingsdeskundige zijn we toen over gestapt op gewone melk met toevoeging van vit D druppels. Dit dronk hij wel

Deel Deze Pagina