Mijn dochter heeft wat opstart problemen gehad waarbij ze dachten aan lactose intolerantie. Nu is ze bijna een jaar en mogen we proberen melk te geven enzo. Nu gee ik haar in de ochtend 50cc melk dit gaat tot nu toe goed. Maar moeten wel uitbreiden. Nu vraag ik mij af of ze sowieso over mogen op melk. Kan natuurlijk niet opbouwen en het oude blijven geven. Bv 100 cc melk en dan ook nog flesvoeding. Mag melk nu al flesvoeding vervangen?
ja hoor. Er zijn landen die als advies tussen de 10 en 12 maanden aanhouden. Hier in Nederland is het advies 12 maanden. Wij hebben vanaf 10 maanden al af en toe gewone melk door eten verwerkt en rond de 11 maanden zijn we op halfvolle melk overgegaan. Nu moet ik er wel bij vermelden dat er bij ons geen voedselallergieen zijn
Wij mochten vanaf 11mnd over op gewone melk. Aangezien de krampen en poepbroeken niet van de lucht waren ben ik teruggestapt op opvolgmelk.
Ik zou t zelf niet doen maar wij geven nog steeds opvolgmelk met 17 maanden. Gewone melk vind ik persoonlijk niet echt nuttig en zeker niet voor een baby onder de 1. Maar het màg natuurlijk wel. Als ze geen krampen heeft en verder gezond en gevarieerd eet (En vergeet de vitamine D niet )
Het kan best hoor. Hier ben ik ook vanaf een maand of 10 begonnen met gewone melk. Eerst volle melk en later halfvolle melk. Maar hier ook geen allergieën.
Wij zijn ook gestart met gewone melk. Ze drinken het zonder problemen. Geef ze s ochtends pap van opvolgmelk en s middags een beker/flesje gewone melk. Als toetje na avondeten yoghurt, danoontje oid en wen klein flesje gewone melk (opgewarmd) voor het slapen
ja hoor dat kan. hier weigerde mijn zoon de opvolgmelk met 7 maanden, het weigeren was zo erg dat wij met onze handen in het haar zaten. In overleg met een voedingsdeskundige zijn we toen over gestapt op gewone melk met toevoeging van vit D druppels. Dit dronk hij wel