Potje van 200 gram is niet voldoende!

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetvienna, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Tja, de titel zegt het al; mijn zoontje heeft niet voldoende aan zo'n potje voeding van 200 gram. Ik probeer zoveel mogelijk vers te koken maar er zijn van die dagen...dan lukt het gewoon niet en is een potje gewoon snel en makkelijk. Maar hij heeft er niet voldoende aan! Ik had a la Carte van Olvarit gekocht: Tagliatelle met kip en oregano (dat smaakt trouwens echt lekker!). Dat zijn twee kuipjes van 200 gram. Dus toen ik merkte dat hij nog meer honger had (hij begon echt te mekkeren en jengelen toen hij niets meer kreeg omdat het op was), heb ik de tweede ook klaargemaakt en ik dacht we zien het wel hoeveel hij nog wil. Nou....die tweede is dus ook helemaal opgegaan... :confused: Als ik zelf voor hem kook is het altijd een beetje een gokje; een aardappel, wat groente, soms wat vlees en dat is altijd een heel bord vol. Die eet hij meestal ook helemaal leeg...Zijn er nog meer met van die veelvraten? :) Kan ik dat nou wel doen, of is het echt teveel? Hij weegt trouwens al 10 kilo en is vrij lang, zo'n 75 cm. Dus misschien heeft hij het wel gewoon nodig? Oja, en toen hij daarstraks naar bed ging, dronk hij nog een papfles bijna leeg.... :confused: :rolleyes:

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    als je een potje geeft, een toetje erachteraan geven. of een 12 maanden potje kopen, daar zit 250 gram in.

groetjes, Miranda

3. Hihi, klinkt bekend!
    Ik kook meestal ook zelf, ook een flink vol bord als je dat zo bekijkt. En zo'n potje vindt ie ook zeker niet genoeg nee, heel verontwaardigd als je hem laat zien dat het potje leeg is.
    Al eens pannenkoeken proberen te geven? Jelle kreeg op z'n eerste verjaardag pannenkoek, omdat ie dat zo lekker vindt; 3 pannenkoeken heeft hij op! En geen kleintjes hoor, gewoon flinke koekenpanformaat.

Met 9 maanden zat Jelle ook op 10 kilo, en hij was nog ietsje korter denk ik. Als de groeicurve toch verder normaal verloopt (Jelle heeft vanaf zijn geboorte tussen de middellijn en de 'bovengrens' gezeten, en daar zit ie nu nog steeds), dan is er toch niks mis met een goede eetlust?
    En als je geen superongezonde dingen geeft, lekker laten eten toch?

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En als je hem daarna een rijstwafel geeft? Misschien is 'ie dan al tevreden?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Twee potjes van 200 gram lijkt me echt wat teveel van het goede, als je dat dagelijks zou doen. Je zou inderdaad eens een potje van 250 gram kunnen proberen. Geef je ook iets na? Onze meid krijgt altijd een bakje yoghurt na (ongeveer 150-200 ml), soms doe ik er nog wat fruit doorheen. Als ik dit niet zou geven, zou ze ook niet genoeg hebben aan alleen de groentehap.

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    He dank jullie wel. Nee, ik geef nog niets na maar heb toevallig gisteren kwarktoetjes gekocht. Dus dat is inderdaad wel een idee! Hij heeft er vannacht gelukkig geen last van gehad, daar was ik wel een beetje bang voor, hij heeft nl. wel een gevoelige maag en darmen. Hij heeft heerlijk 13 uur achter elkaar geslapen. Niet dat dat daardoor komt hoor want hij was gisterochtend heel vroeg wakker dus hij had wat in te halen.
    Ik dacht altijd dat je die van 250 gram nog niet mocht geven. Dat je echt naar de leeftijd moet kijken. Maar dat zal ik ook eens proberen want ik vind zelf twee potjes ook wel een beetje veel van het goede :D

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin at voorheen ook 300 gr (1,5 potje) hoor en daarna een toetje.

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi krijgt als ze een potje krijgt zo'n 12+potje (of zo'n peuterbordje) en dan ook nog een toetje erachter aan! Zij is niet heel groot of zwaar maar verbruikt veel energie omdat ze heel druk is! En t gaat er heerlijk in!

Als ze met de pot mee-eet doe ik t idd ook op de gok...lekker bordje vol eet ze dan trouwens ook! ;)

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    en als je nou wat potjes eten invriest is dat geen idee?
    ik deed dat altijd wel, kookte voor 3 a 4 dagen eten en dat ging in de vriezer.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Bij Kylian was het meestal zo dat hij eerst een bunker periode had (veel eten dus) wat gevolgd werd door een periode met minder eten en veel slapen en dat werd weer gevolgd door een middagje winkelen omdat meneertje weer gegroeid was :)

Groetjes Anita

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou ik heb hem gisteren een kwarktoetje na gegeven maar had toch het idee dat dit nog niet voldoende was! Dus misschien zit hij inderdaad in een groeiperiode. Denk dat ik hem maar laat bepalen. 's Ochtends eet hij momenteel ook bijna 2 boterhammen op.. :D

Deel Deze Pagina