Potje van 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Bella, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraagje, aten jullie kindjes al vanaf 6 maanden zo'n heel potje met vlees, groenten, aard. leeg? (een Olvarit potje van 6 maanden)
    en geven jullie vanaf 6 maanden al zo'n heel potje met fruit vanaf 6 maanden? (de grotere variant)

    Groetjes Bella
     
  2. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee eet sinds ze 6 maanden is een hele pot groente (ipv een fles) en een hele pot fruit (van 6 maanden). Ze krijgt daarnaast nog 3 flessen.
     
  3. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Stefan eet ook meestal een heel potje groente op, en 100 gram (half potje) fruit.
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    indy is bijna 6 maandjes en eet nu ong. 4 ijsklontjes fruit / groente op per keer (ik maak alles vers klaar en vries het in echt superhandig!)
    Ben benieuwd want ze wil iik steeds meer...hoeveel zit er dan eigenlijk in zo´n potje?
     
  5. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame krijgt nog 2 flessen van 160+5
    ze eet een potje van 8 maand fruit
    en een potje van 12 maand groente
    omdat ze niet genoeg heeft aan die van 8 maand
     
  6. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    200 gram
     
  7. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik heb mijn ventje zondag voor het eerst een potje van 200 gram gegeven om het te proberen, deze ging in een keer leeg! Ik had tomaat, courgette rijst en ham van Olvarit. Ik dacht zoooo zeg, dat gaat lekker :) ! maar de volgende dag had ik kip, spinazie en aardappels en hier luste hij maar een paar hapjes van ;) Ik vroeg me af of jullie beebs al een heel potje lusten...

    groetjes bella
     
  8. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft nooit de potjes van 6 maanden gegeten, meteen die van 8 maanden met stukjes als hij een potje at. Maar niet een hele hoor, was al blij als hij een halve at in het begin. Ik heb hem echt helemaal zelf laten bepalen hoeveel hij wilde eten... dat is in het begin een beetje aftasten, maar later weet je het wel ;)
     
  9. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    een vraagje (absoluut niet verwijtend bedoelt hoor!)
    geven jullie je kindjes alleen maar potjes en geen verse groentes/fruit of een combinatie ervan?
     
  10. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wist je dat de vitaminen uit fruit gaan als je het invriest?
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik lees juist dat invriezen niet de vitamines eruit haalt...het evt. koken wel. zie ook dit artikel blz6:
    http://www.svadvies.be/pdf/artikel_vitaminen.pdf

    Den k ook niet dat ze het anders in een kookboekje van het blad "kinderen"als tip opgeven...
     
  12. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik wil het afwisselen, zelf koken en potjes. Op de dagen dat wij iets eten dat ons mannetje niet kan en mag eten krijgt hij een potje. Ik ben nu even aan het proberen welke hij lekker vindt. Tomaat, ham, rijst en courgette is nog steeds favoriet. Volgende week ga ik aan de slag met het zelf koken.. ben erg benieuwd!
     
  13. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Jacob is nu 6,5 maand en eet een half potje groente en fruit (dus 100 gram) of zelfgemaakt dus ook ong. 100 gram. Ik wissel een beetje af (vers/potje) afhankelijk van hoeveel tijd ik zelf heb.
     
  14. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Maar dat van koken staat ook in verschillende receptenboeken voor kids (o.a. Sharon van Wieren, AH boek). Ik heb hier al een aantal keren "moes" geserveerd namelijk. - uiteraard maar eventjes pruttelen in een klein laagje water -

    Ik maak overigens alles zelf, heb zelfs op vakantie in Italië geen potjes hoeven te gebruiken! Staafmixer, ijsblokjesbakjes, etiketten en diepvrieszakjes en je kunt prima uit de voeten. Gezond en leuk om je kleintje van je eigen gemaakte maaltje te zien smullen! ;)

    Groetjes Six
     

Deel Deze Pagina