Potje voeding niet voldoende

Discussie in 'Voeding' gestart door HappyRabbits, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Meestal krijgt onze kleine man vers en/of eet hij met de pot mee. Ik heb ook zelfgemaakte prakjes in de vriezer voor de dagen als we iets eten wat hij nog niet mag/kan eten. Maar we geven ook wel eens een potje als de tijd tussen thuiskomen en etenstijd te kort is. Even opwarmen in de flessenwarmer en klaar.
    Maar nu heb ik al een paar keer gemerkt dat een 8 maanden potje niet genoeg is! Hij gaat huilen met dikke tranen en volgens mij omdat hij dan nog honger heeft.
    Nu krijgt hij 1 a 2 uur daarna ook nog een fles voor het slapen gaan, maar daar houft hij natuurlijk geen rekeninh mee ;).
    We geven nu af en toe magere of halfvolle yoghurt toe, klein schaaltje. Maar dat gaat er dus meteen achteraan. Weet eigenlijk niet of dat dan lekker valt.
    Die hoeveelheden in die potjes zijn toch speciaal afgemeten voor kindjes van een bepaalde leeftijd? Waarom is het dan niet genoeg? Of is ons mannetje gewoon een hongerlapje? Hij eet de rest van de dag ook goed, flessen worden wel steeds minder.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat het makkelijker eet die potjes en daardoor minder lijkt te vullen. Gewoon mee-eten met grotere stukken duurt langer, ze moeten meer kauwen en vult meer (hier tenminste wel). Dat bakje yoghurt lijkt mij verder trouwens prima hoor zolang hij er geen last van heeft lekker doen toch? Maar verder zou ik hem lekker vers (of uit de vriezer) mee laten eten in plaats van potjes.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, dat klopt wel wat je zegt natuurlijk! Die "puree" gaat zo makkelijk en is ook veel sneller op!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat mijn voorganger zegt. Ik gaf Finley ook wel eens potjes, maar bij 9 maanden kreeg hij al 12 maanden potjes. Die van 9 maanden vond ik te fijn gepureerd. Die van 12 maanden zijn wat grover, waardoor ze meer moeten kauwen en waardoor meer een verzadigd gevoel. Bij 11 maanden kreeg hij af en toe nog een 15 maandenpotje. Sinds 12 maanden nooit meer een potje overigens. Hij eet met smaak alles op wat mama maakt :D.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Potjes zijn voor een doorsnee kind, maar niet elk kind is doorsnee..

Mijn oudste at amper de helft, maar hij vond het gewoon vies, vers at hij dubbel of meer van.
    De jongste at het wel, maar dan was het wel te weinig. Dan deed ik er of een bakje yoghurt na, of een fruit/yoghurt potje. Of een halve banaan in zijn knuistje.
    Bij een weekend weg heb ik ook weleens 2x1,5 potje gegeven..

Ik gaf ook wel 12 maanden potjes, maar dat was wel even opletten op het zoutgebruik en specifieke groenten (kool bijv).

6. minon

minon Niet meer actief

Die potjes zijn zo waterig die sloeberen ze zo naar binnen. Als jij zelf binnen twee minuten je bord op hebt ipv 20 heb je ook een hongergevoel. Bij onze dochter was het precies hetzelfde als jij beschrijft. Gaf dan inderdaad een toetje of na het eten nog een korstje brood ofzo.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ieder kind is anders...
    Het is onmogelijk om iets te maken wat voor alle kindjes voldoende is!
    Naast het feit dat het zo opgeslobberd wordt zonder veel kauwwerk en zo... Het vult gewoon minder.

Geef als toetje gewoon volle yoghurt of volle kwark/Griekse yoghurt . Je kind is niet op dieet en hoeft natuurlijk geen magere producten te eten.

Potje af en toe is niks mis mee maar geef er nog een stuk fruit achteraan of een lekker schaaltje Griekse yoghurt oid!

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als jouw kindje zelf gemaakt eten is gewend dan is een potje vaak niet voldoende, in die potjes zit namelijk ook vrij veel water. Dus buiten dat het sneller op gaat dus minder verzadigd gevoel is het ook niet dezelfde hoeveelheid groente die hij binnen krijgt als wanneer je hem zelf gemaakt eten geeft;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon krijgt wel eens een potje als we uit eten gaan. Hij slobbert het inderdaad zo weg en kan er van blijven eten. (Die overloper... ;)). Wij geven hem dan altijd ook nog wel wat stokbrood of een paar stukken soepstengel ofzo. En eventueel nog wat andere dingen die we op ons bord vinden die hij ook wel mag. Dan heeft hij toch iets te kauwen. Kauwen helpt namelijk ook om een meer verzadigd gevoel te krijgen.
    Ik zou er dus nog iets naast geven. En dan zou ik niet kiezen voor yoghurt o.i.d. Niet om hoe het valt, maar omdat dat dan ook weer zo hap-slik-weg is.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    En in de potjes zit meestal best veel water. Ik gaf als ze een potje kreeg meestal een stuk fruit erna.

Deel Deze Pagina