Overgeven na het eten van kip?

Discussion in 'Voeding' started by MiQ, Aug 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 1 heeft al meerder keren overgegeven na het eten van kip (of het nou gebakken en gekookt is)
    Hij eet sinds kort vlees en nog niet eens zo vaak (zo'n 1 x in de week) en het is alleen bij kipfilet. Daar kom je op een gegeven moment dan achter, omdat de andere dingen die hij erbij eet ook wel eens zonder vlees eet en dan is er niks aan de hand.
    Ik bak/kook het altijd héél goed door (tegen het droge aan), dus dan kan het toch geen salmonella zijn..?
    Hij eet verder álles en heeft ook nooit een allergische reactie oid (zelfs niet op ei, koemelk, noten, aardbeien, e.d.)

Nu ik het zeker weet geef ik 'm voorlopig geen kip meer natuurlijk en ik vraag het volgende keer op het consultatiebureau, maar vroeg me toch af of iemand hier er ook ervaring mee heeft? Kan er helemaal níks over lezen op internet..

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoeveel geef je? Mijn dochter at met plezier grote hoeveelheden vlees in het begin, maar had daar dan daarna veel last van. Toen ik de hoeveelheid ging beperken tot max 15 gram per keer, ging het veel beter. Ze moest er duidelijk aan wennen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Hoe oud is je kindje? Ik ben op zo'n 6 maanden begonnen met introduceren van vlees (ben gaan bijvoeden op 4,5 a 5 maanden) en na een week vlees at ze opeens niets meer waar vlees in zat. Ik gaf kip en tartaartje. Dus weer gestopt en het op 8 maanden weer voorzichtig geprobeerd. Nu gaat het beter. Kip en vis, tartaartje gaan we over een paar weken weer proberen.

4. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Weinig. Misschien 4 stukjes kip die ik dan na het bakken/koken nog kleiner snijd om door zn eten te doen.

Hij is net 1 :)
    Nou het is niet zo dat hij het niet lust en meteen uitspuugt, maar het is een paar uur later in zijn bed (sorry was ik er vergeten bij te vermelden). Vind ik ook zo sneu...

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Is het misschien moeilijk te kauwen voor hem, te droog? Dat het daardoor niet goed verteerd?

6. fafa

fafa Niet meer actief

Kinderen reageren soms op de raarste (of nou ja, eigenlijk dus de doodnormaalste) dingen. Mijn oudste ging steevast overgeven (ook 1-2 uur na het eten) van zoete aardappel (bataat) en de jongste van avocado. Allebei totaal geen hoog-allergene producten. En ook niet salmonella-gevoelig ;)
    Dus waardoor het komt... geen idee.
    Oudste is er intussen overheen gegroeid.
    Als ik jou was zou ik het zo lang mogelijk niet geven, en dan weer heel voorzichtig introduceren. En dan hoop ik dat hij er ook snel overheen groeit.

7. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat gek zeg.. Ja ik wacht nu gewoon een tijdje.
    Geen vlees of gehakt of ei is ook prima. Hij mist het volgens mij ook niet.

Polletjepiek: nee het was niet té droog. En had er kleine stukjes van gemaakt, hij kreeg het wel goed weg

Share This Page