Dag dames! ik heb een vraagje, misschien hebben jullie wel tips? heb al vanalles gegoogled maar kan niks vinden...! We hebben geen ruzie met de buren ofzo, maar zijn wel gesteld op onze privacy, nu hebben we hier tuinschermen, waar je dus doorheen kunt kijken, jullie kennen ze wel, planken om en om... dus je kijkt er in principe nog doorheen... Hebben jullie een idee wat we hier voor kunnen zetten, voor een niet al te dure prijs, of misschien iets van een zeil wat je bij wijze van door het tuinscherm kan weven?? Nou goed, alle ideeën zijn welkom!!! xxx
Klimop tegen laten groeien, of van die schermen van gevlochten wilgentenen of riet. Ook kun je ervoor kiezen om een paar bloembakken met hoge planten voor de schutting te zetten.
Ja! zo'n rieten schermen dat is wel een goede optie!!! Ik kwam maar niet op het idee, die zijn niet zo heel duur, en kunnen we fijn er tegenaan zetten/ vastmaken!! Thnx!!!! xxx
Mn schoonmoeder heeft ze er tussen gezet,ziet er wel heel erg leuk uit,zal is als ik na dr toe ga een foto van maken , als ik het niet vergeet
Dus je bedoeld ertussendoor geweven? Maar vraag me inderdaad af hoe ze dat dan gedaan heeft, bij ons zit er nl. een balk in het midden van de tuinschermen, ter ondersteuning denk ik. Dus dan zou ik de rieten schermen al in tweeën moeten delen ? xx
Je kan ze er ook tegenaan spijkeren. Mijn vader heeft ze van wilgentakken...en wij willen graag die met schors. Die rieten zijn ook leuk...alleen toen mijn moeder die had ging het snel schimmelen door de vochtigheid hier in NL. Denk dat de prijzen varieren..gemiddeld denk ik 15,-
als ik ging zonnen in bikini ging de buurman altijd de tuin doen vieze ouwe man! en dan ging me moeder dus altijd de was doen groot dekbedovertrek ophangen en meneer zag niets meer goedkoop en handig!
Wij hebben hetzelfde probleem hier. Het zijn superleuke mensen hoor, maar als ik in de tuin zit dan hoeven ze me niet te zien Een klimop werkt wel redelijk, maar die hebben we net verwijderd omdat hij erg lelijk werd, dus die schermen zijn ook voor ons een goed idee! Thanx!
Je zou ook op de plekken waar je veel 'inkijk' hebt bloembakken op kunnen hangen. Of heb je verticale balken?
Wij hebben dat ook. Ik heb al schors aan het eind van de tuin. Nu gaan we dat ook tegen de schutting die aan de buren grenst doen. Bekijk bijlage 66166
super topic...wij hebben ook dat probleem...geen ruzie ..maar ze zijn zoooooo nieuwsgierig..hebben gewone schutting maar in het midden een klein boogschuttingkje (was al toen we dit huis kochten )die eigenlijk gewoon open is zeg maar *snappen jullie m nog?*..en zodra ik in de tuin ben met de kleine meid, weet de buurman geen raad om steeds langs te moeten lopen..en dan dat loeren als hij terug loopt.......zucht....en ze roepen steeds naar mijn dochter ..die er steeds voor staat en er alles doorheen gooit (wat de buren natuurlijk gelijk als zullenweevenkletsenmoment aangrijpen) ..dus hij gaat dicht.....en wel zo snel mogelijk!! Hadden geen idee hoe we het het beste konden doen... Maar nu de oplossing gevonden..een rietschutting ...super !!!
hier ook geen problemnen met de buren. maar e weten precies wanneer ik in bikini ahcter thuis lig deze zomer nieuwe schuur en schutting plaatsen. met de planken dichter op elkaar. en planten er tegen aan.
ik heb dit ooit prescies zo gehad. heb toen planken gehaald,en op maat gezaagd en er tussenin gemaakt. zag er netjes uit,en ik had geen inkijk meer.
Ja ze zijn verticaal, vandaar ook meer inkijk! Denk wel zoals eerder vernoemd, dat de rietschutting wat je er tegenaan kunt timmeren, misschien gaat schimmelen? maar die wilgentakken (of wat was het?) gaat dit niet rotten dan? Een plankje extra ertussen is ook een heel goed idee trouwens! die heb ik zo vastgezet met de electr. boor, en geen schimmel gevaar of wat dan ook! We hebben ook nog eens 2 grote honden die continue door die spleet zitten te gluren en naar de buurhonden blaffen! wordt ik ook gestoord van, is dat ook afgelopen! Fijn dat meerdere mensen privacy willen!! xxxx
Ja dat zou inderdaad erg leuk zijn, en ook meteen opgelost zonder schimmel etc..... Alleen.... dat duurt me te lang... xxx