Potje voor boodschappen, potje voor kleding; cash of rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jubbos, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dit lijkt me erg irritant. Al die stornos... kan je niet gewoon geen automatische incassos nemen dan? Lijkt mij makkelijker...

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    niet steeds hoor af en toe als het zo uitkomt. nee ik vind de automatische incasso's op zich wel handig verder.

3. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Al ons geld komt op 1 rekening binnen. We hebben wel 2 andere rekeningen maar gebruiken we niet. wel gebruiken we onze online spaarrekening.
    Mijn sakaris komt elke 4 weken en die van mijn man elke maand ongeveer dezelfde datum.
    Wij pinnen elke maand als mijn man zijn geld binnen is een vast bedrag van de rekening af en verdelen we over potjes (jah echt glazen potjes ;))
    Potjes voor bijvoorbeeld :
    - verjaardagen/kerst/sinterklaas/trouwdagen enz enz
    (lijst gemaakt met wat je ervoor uit wilt geven, delen door 12 en dat bedrag leg je er elke maand erin)
    - belastingdienst,
    - eigen bijdragen zorgverzekering,
    - dierenarts,
    - make-up/scheerspullen enz enz

Sommige rekeningen gaan bij ons automatisch maar dat is over het algemeen kleinere bedragen.
    De grotere bedragen krijgen we via acceptgiro en gaan van de rekening af wanneer dat ons uitkomt. maar wordt natuurlijk wel altijd op tijd betaald ;)

Boodschappen pinnen wij ook gewoon, en dat gaat niet elke maand even goed. eigenlijk moeten wij ook gewoon een vast bedrag eraf pinnen en dan contant betalen maar goed... soms iets te laks erin :)

Deel Deze Pagina