Wel vreemd dat sommige ziekenhuizen het blijkbaar niet zo nauw nemen met de regeltjes... Dan is zo'n uitslag toch ook helemaal niet betrouwbaar? *Bij ons moest het altijd in een steriel potje, dat kreeg je van de gyn mee (breed potje ) * Het mag alleen mbv masturbatie opgewekt worden, niet door terugtrekken na het vrijen of oraal. * Tussen de ejaculatie en het tijdstip van inleveren bij het laboratorium mag maximaal een uur zitten, dus je kunt het niet ver van te voren produceren. Wekker zetten & hup aan de slag! * Potje moet je eerst een beetje opwarmen tussen je handen, zodat het temperatuurverschil niet te groot is. En als je klaar bent het potje met aluminiumfolie omwikkelen en het liefst op je lichaam vervoeren, zodat het op lichaamstemperatuur blijft! * Inderdaad niet knoeien, vooral het eerste gedeelte van de zaadlozing is het belangrijkste, want daar zitten de meeste zaadcellen in. * En als het mislukt, dan kun je het op dat moment niet nog een keer doen, omdat er minimaal 3 dagen onthouding tussen moet zitten. Anders zitten er sowieso amper zaadcellen in. Dus dan zul je een nieuwe afspraak moeten maken voor een andere keer. Succes! Groetjes, Jippie
Het aluminiumfolie zorgt ervoor dat de warmte niet via de wanden van het potje wegstroomt. Je warmt eerst het potje goed op tussen je handen, na de zaadlozing meteen het dekseltje erop, folie eromheen en dan nog zo warm mogelijk vervoeren (steeds in je handen houden, onder je kleren bewaren tijdens het vervoer, enz). De warmte blijft dan in het potje. Je hebt gelijk dat de warmte van je lichaam dan minder van de buitenkant door de folie komt, maar het gaat erom dat het zaad zo warm mogelijk blijft en niet afkoelt. Afkoeling is funest voor de kwaliteit van de zaadcellen, zeker als er grote temperatuursverschillen zijn. Mbv de folie zorg je ervoor dat het van het begin af aan op temperatuur blijft en niet eerst afkoelt, om het daarna via je lichaam weer op te warmen.
Jup, zo was het bij ons in het ziekenhuis ook. (zelfde? ) Kregen ook een heel formulier mee, waar dit op stond.
klopt bij ons moest het zelfs1 uur naar dat de zwemmers er in zijn gegaan binnen zijn inj het ziekenhuis
Ja idd yippieajee. Wij moesten het in 1 uur maximaal 1,5 uur naar het lab brengen. Kan zijn dat ik het even verkeerd op vat maar dat HET vanavond gaat gebeuren dat kan dus echt niet het moet echt morgen ochten je gaat het dus om 8 uur inleveren of voor 8 uur. Dan is rond de 7 uur wel goed maar doorvoor lijkt me niet verstandig Veel succes meid ik hoop dat je een super uitslag krijgt
wekker ging niet af dus nu nieuwe afspraak en mogen ze het pas 18 maart inleveren... geef maar ff antwoord aangezien ik het al weet maar wel klote dat het zolang moet duren...
Balen, zeg... Waarom zo lang wachten? Bij ons in het ziekenhuis kon je als het voor een standaard onderzoek was elke werkdag inleveren, zolang het maar op bepaalde tijden was. Dus dan kon je zelf bepalen op welke dag je het ging doen, wat jou het beste uitkomt. Wij hoefden er niet speciaal een afspraak voor te maken, je kreeg gewoon een formulier mee dat je samen met het potje bij het lab moest inleveren. Maar bij meer uitgebreidere onderzoeken (bijv. bewerkingstest voor IUI of IVF/ICSI) gaat het vaak wel op afspraak. Voor de volgende keer dan maar succes toegewenst! Groetjes, Jippie ps WendyP wij wonen in het noorden van het land, dus het is niet hetzelfde ziekenhuis geweest. Anders hadden de zaadjes in een potje wel een hele lange afstand afgelegd!
Balen van je wekker, zeg :-? Jippie, bij ons is er ook zo'n lange wachttijd (Utrecht), ze doen in het ZH de onderzoeken alleen op di en do, en dan maar 3 per dag Wij kunnen 20 maart dus pas weer. Bij het 1e onderzoek, in het lab, kon het idd elke dag en zonder afspraak.
ja vind het ook wel raar.. bij ons dan niet iedere werkdag, maar geloof woensdag, donderdag en vrijdag kon je het gewoon inleveren, zonder afspraak. Bij een opwerking moesten we trouwens wel een afspraak maken, maar ik denk dat dit om een gewone controle gaat?
Zo wat is er veel gereageerd Noujaa de wekker is dus niet afgegaan en dat gebeurd anders echt nooit en uitgerekend gister wel.. Maar in ieder geval ik snap het niet want ik hoef alleen maar dat potje in te leveren en verder niet en dan kan het pas op 18 maart..dat is iets wat ik niet echt begrijp..maarja als het zo moet dan moet het zo heb in ieder geval nu wel tijd om een echt potje op te halen
Nou dat is jammer, maar ik kan je wel uitleggen waarom het pas de 18e kan. Ze moeten ruimte in het lab hebben. Dus er moet iemand beschikbaar zijn die het zaad wast, telt, onderzoekt etc. Dus waarschijnlijk zit het lab tot de 18e vol en houden ze alleen ruimte voor spoeddingen. Als je potje gaat halen, kun je ff vragen of je misschien een brochure mee kan krijgen waar een goede uitleg instaat.
Oozo ja opzich wel logisch alleen wel heel jammer. Ik was net in het ziekenhuis voor bloed te prikken vergeet ik nog een potje op te halen doe brochure ga ik zeker vragen
Hey dames ! Mijn mannetje heeft vandaag ook een brief en een potje meegekregen. Morgen eerst maar eens bellen voor een afspraak. Gaat dat eigenlijk snel, of is dat erg verschillend per ziekenhuis ? Wel fijn om te lezen als die tips. Bedankt. Dus alles moet opgevangen worden ?Ik hou jullie op de hoogte van ons potjes avontuur Succes Loevely love ! Ik lees wel hoe het allemaal gegaan is bij jullie. (niet alles hoor , ghi,hi,hi) Liefs Hope