Hallo dames, ik heb een klein vraagje. Kayra mag eerder beginnen met fruithapjes enzo omdat hij erg veel spuugt. Ik heb nu dus een paar potjes gekocht, maar ik lees nu dus dat je het binnen 24 uur moet consumeren. Kayra mag maar een paar lepels per dag en moet ik dan de rest weggooien?
Misschien invriezen in zo'n ijsblokjeszakje? Of vers zelf pureren (en dan invriezen of de rest zelf opeten). Ik zou me wel houden aan het advies op het potje, voor die kleine kindjes komt het toch wel nauw.
Ik doe altijd 2 dagen met een potje...sochtends om 10uur gaat de helft op, en een dag later gaat de andere helft op...Binnen 24 uur dus geconsumeerd!
Als je kleine wat groter is kun je het wel bewaren maar ikzelf zou zeker op deze leeftijd (nog geen 3 mnd) echt overal stinkend goed op letten. wij hebben in het begin ook ontzettend veel weggegooid, maar liever weggegooid dan uit zuinigheid bewaren met het risico op. normaal begin je zo ongeveer met 4 mdn met bijvoeding en dan is zo ongeveer het darmstelsel wel bijna uitgerijpt wat met nog geen 3 maanden natuurlijk niet zo is, dan zou ik geen risico nemen door het te bewaren want in die 24 uur hebben de bacteriën natuurlijk wel vrij spel. Koop voordeelverpakkingen zodat je het niet al te zonde vindt. maar en denk niet dat ik iets tegen bijvoeding heb hoor, zeer zeker niet, maar als je mag beginnen met bijvoeding, zoals jij zegt met potjes fruit, lijkt het mij voor de kleine beter als je dan begin met pap,zeker voor de darmpjes maar ook voor het leren eten van een lepel, tegen de tijd dat ze dat door heeft zal het leren eten van (potjes) fruit ook veel beter gaan en hoef je niet zo veel weg te gooien daarbij kunnen de darmpjes de pap toch wel beter aan dan direct potjes fruit en of groente. wat ik trouwens wil vragen ik zag je verhaal in je andere topic, maar mag ik vragen hoe lang de kleine over een fles doet?
In jouw plaats zou ik kleine hoeveelheden vers fruit of groente gebruiken als papjes in plaats van voorgemaakte potjes...
Wow met 2,5 maand al potjes op advies van het CB..dat hoor je echt niet veel! Meestal adviseren ze dan Nutriton (Johannesbroodpitmeel). Maar goed, om even op je vraag terug te komen. Denk dat zoals de meeste dames hier al antwoorden. Je kan beter vers fruit pureren en dan in kleine porties invriezen. Want een potje kost ook gemiddeld 0,60- 1,00, en dan is het zonde als hij steeds maar een paar lepeltjes ervan eet.