Hallo, Mijn zoontje spuugt echt extreem veel al vanaf zijn geboorte. Hij eet ook erg veel hij weet niet van ophouden. Het lijkt net alsof niks zijn maagje vult. Op dit moment zit er eindelijk wel wat regelmaat in zijn etenstijd. Hij drinkt om de 3 uur 160 ml ongeveer. Ik heb nutriton gebruikt, maar dat heeft hem erg veel krampjes bezorgt dus ben ik daarmee gestopt. Hij gebruikt opdit moment hypoallergeene voeding van frisolac. Maar dit mag je niet mengen met met andere producten van frisolac omdat het dan zijn functie verliest. Heeft iemand misschien andere suggesties? Of is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? De CB die blijft maar zeggen dat ik effe een tijdje moet bekijken hoe het verder gaat. En ik blijf maar zeggen dat er geen verandering is te zien, maar volgens mij weten ze zelf ook niet wat ze me moeten aanraden :
Hoeveel weegt je zoontje? Om de 3 uur 160 ml lijkt mij persoonlijk wat veel. Op hoeveel flesjes zit je per dag? Kun je het niet rekken tot 4 uur? Misschien spuugt hij omdat hij veel drinkt. En spuugt hij veel, na elke voeding en met een boog? In dat geval zou ik toch een arts raadplegen. Ik zou ook proberen om iets minder in de fles te doen. Mijn zoontje dronk een tijdje ook te veel. Ik deed iets minder in de fles en meteen na zijn flesje zette hij heel even op huilen, maar een paar minuutjes daarna voelde zijn maagje toch wel vol en was het over. Meestal hebben ze iets later door dat het maagje toch vol zit. Succes!
Hij weegt 6 kilo En het is ook teveel wat hij drinkt, maar hij blijft maar door krijsen Hij spuugt echt na elke voeding, maar niet in een boog. Ik doe ook 1 schepje minder in zijn fles. Misschien moet ik hem ook effe doorlaten huilen... Bedankt voor de tip.
Heeft hij een speentje? Misschien kan je gelijk na de fles zijn speentje geven, dan kan hij daarop verder zuigen.
Het kan zijn dat hij veel last heeft van maagzuur, dan krijsen ze ook om de fles...niet van de honger maar omdat het drinken de pijn verzacht.Maar door het (veel/gulzig) drinken krijgen ze net weer meer last van spugen/maagzuur, eigenlijk een cirkeltje dus. Ik weet natuurlijk niet zeker of het dat is, maar ik zou het effe laten checken bij de kinderarts, als is het maar om zeker te weten dat er niks ernstigs is.
mischien spuugt hij omdat je 1 schepje minder in het water doet? : weet het ook niet zeker hoor mischien ligt het daaraan? het kan ook zijn dat hij krampjes enzo heeft.mijn eigen zoon wou toen dus steeds meer drinken en ik maar denken dat ie honger had ik gebruikte toen nutrilon omneo bij mijn zoon hielp het wel erg goed moet wel zeggen dat hij gewoon om de 3 uur(soms 2uur ) dronk maar wel iets van 90 cc. en een speentje gebruiken met het kleinste gaatje gebruik ik nog steeds s fles van difrax heb ik ook goeie ervaring mee. of je kan ook beter naar een kinderarts gaan wil je niet bang maken hoor maar heb ook veel verhalen gelezen over reflux ik hoop dat het snel overgaat en datje wat hebt aan mijn tips
Ik heb zo geen tips voor je maar zou eerlijk gezegt maar eens langs de ha gaan als je daar nog niet geweest bent. Het gaat om je zoontje en hij huilt niet voor niks. Op het cb zou ik eerlijk gezegt niet gaan wachten.
yenthe spuugde ook heel veel. echt dat was niet normaal..ik heb een paar dagen nutriton gebruikt en hielp nie. nou na een paar weken verder.toch weer geprobeerd om nutriton te gebruiken. en echt volhouden. met een nieuwe speen, en ze spuugt niks meer..helemaal niks. en dat terwijl ze medoor wilde sturen,ben blij dat het zo opgelost is. ze puugde echt hele flessen uit, hoop dat het werkt
Ons zoontje spuugde vanaf het begin af aan ook regelmatig. Wij hebben hem vanaf een aantal weken op aanraden van onze verloskundige Friso extra (voor hongerige baby's) gegeven gemengd met Friso normaal. Dit geef ik hem nog steeds. Tevens heb ik de s-fles van Difrax aangeschaft met daarop een speciale speen tegen spugen. Sindsdien gaat het veel beter. Ik zou in ieder geval het aantal schepjes en de hoeveelheid water aanhouden wat op de verpakking staat. Wie weet dat je hier iets aan hebt.
Ana-Lucia spuugde ook zo veel toen ze nog kleintjes was maar dat kwam omdat ze reflux had, ze wilde de hele tijd drinken omdat dat de pijn verzachtte maar daarna kwam het er net zo snel weer uit Mijn neefje (nu bijna 3 maand) spuugde ook zoveel, tot ze een paar weken geleden zijn overgestapt op sojavoeding. Hij spuugt niet meer, huilt niet meer(of toch een pak minder) en heeft bijna geen krampjes meer!
dit dus! cb denkt alleen maar in standaardkindjes.. en hele dagen huilen is NIET standaard. even bij de huisarts mopperen dus. overigens... als hij elke 3 uur 160ml drinkt.. en vervolgens de helft er weer uitgooit valt het dus wel mee met wat hij daadwerkelijk binnen krijgt he anyway.. fulltime spugen doen babies niet voor niets dat is niet goed. en het cb laat je knoeien tot je er bij neervalt en dan mag je hulp gaan zoeken omdat je het zelf niet meer red. het is wel zo verstandig om dat te doen VOOR je zelf instort. en het is ook wat sneu.. dat huilen en spugen is niet voor niets he google eens op reflux ofzo en er zijn vast wel andere dingen waar babies van gaan spugen.. maar reflux hoort daar iig bij.
Ik heb een afspraak gemaakt, 15.40 moet ik bij de huisarts zijn. Hopen dat er niks aan de hand is... Bedankt voor de tips.
Volgens de huisarts drinkt hij teveel en daardoor spuugt hij ook weer heel veel uit. Hij zegt dat ik het moet verminderen en ik heb dus gevraagd hoe ik dat moet doen... Antwoord: laten huilen/krijsen! Hoelang kan je een baby van 2 maanden laten huilen? Hij heeft me aangeraden om 150 cc in 2 delen te geven. Hiermee bedoelt hij dus dat ik hem eerst de helft moet geven en daarna stoppen dus laten krijsen en daarna na een 15-20 minuten de rest moet geven. Pfff ik weet het niet hoor Hij zegt dat Kayra nu continu vetcelletjes aan het aanmaken is en dat is echt zeker niet wat ik wil... HA --->> terug naar CB Veel verder ben ik dus niet echt gekomen, maar wat ik in iedergeval wel weet is dat hij gelukkig een kerngezonde mannetje is
bah.. vervelend advies ik vind laten huilen altijd zo sneu... maar fijn om te horen dat hij in ieder geval helemaal gezond is he
Ja dat is altijd fijn om te horen. Maar ja, 10 september heb ik een afspraak bij de cb dus dan zien we wel weer verder. Alhoewel ik niet denk dat de cb iets zal gaan doen want deze probleem speelt al vanaf de geboorte en tot nu toe heb ik niet echt iets slims van ze gehoord...
tja mijn ervaringen met het CB zijn ook niet spetterend alhoewel 1 wijkverpleegster uiteindelijk wel heeft toegegeven dat ze nog nooit had gehoord van verborgen reflux EN dat ze in het vervolg er op zou letten mochten er nog meer kindjes komen met dezelfde klachten. enige puntje.. zij werkt enkel op woensdag op het cb en ik kan enkel op donderdag dus eh.. tja.. jammer dus
Kayra, hoe lang huilt hij als hij vindt dat hij niet voldoende krijgt? Ik had eerder in mijn reactie geschreven dat mijn zoontje dat ook soms had. Hij had het idee dat hij niet genoeg had en ik wist zeker van wel, meer zou hij echt niet krijgen. Hij huilde dan eventjes (zeg een minuutje of 2 en 3) en dan had hij ineens door dat hij toch wel vol zat. Hersenen geven namelijk iets later het signaal af dat het buikje vol zit. Het duurt eventjes dus.