is afscheidstraktatie na 2 weken overdreven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wij hebben besloten onze zoon die twee weken terug is begonnen met school over te plaatsen naar een andere school. Morgen is zijn laatste dag daar. Wij hebben dit daar kenbaar gemaakt maar nog niet gezegd dat dit definitief is. Dat zullen wij morgen wel doen want wij mogen woensdag al op die andere school beginnen. We willen namelijk dat het switchen zo snel mogelijk gebeurt. Wij vroegen ons af of het leuk is om morgen een afscheidstraktatie te doen of is dat stom omdat hij nog maar twee weken zat. Hij vond zijn juf erg aardig maar kent de meeste kinderen niet eens bij naam. Bovendien weten ze daar niet dat morgen onze laatse dag is daar en lijkt het ons stom om dan opeens met traktatie binnen te lopen. Wat is jullie mening ?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou het niet doen.
    De kinderen in de klas vinden het vast leuk.
    En je zoontje wellicht ook :)

Dus tja.. Wat jij wil :)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Um, ja nogal overdreven ;) Ik zou t niet doen.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik ben het eens met Saskia. Zelf zou ik het doen. Hooguit een kleinigheidje voor de juf.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, zou het zelf niet doen. Misschien zou ik mijn dochter wel iets voor je de juf laten maken, maar trakteren voor 2 weken terwijl ze niet weten dat het de laatste dag is: nee.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee ik zou dat niet doen. De juf zou ik in een kort gesprekje even bedanken.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nee ik zou het niet doen. Bovendien vind ik dat de juffrouw het van tevoren moet weten als een kind gaat trakteren, niet zomaar zonder overleg.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou het pas doen als ze langer op de school hebben gezeten , maar met 2weken zou ik het niet doen.

je bent trouwens snel met wisselen van school

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Met 2 weken zou ik het uitlaten. Hij kent iedereen nauwelijks.
    De juf zou ik wel van tevoren inlichten dat ze binnenkort een kind minder in haar klas heeft. Moet ze het tenminste niet horen van de directie.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Is het overdreven uhm ja :D.
    Ik ben dan wel erg benieuwd wat de reden van de snelle wissel is :)

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ok duidelijk bedankt :D

De school waar hij momenteel nog ingeschreven staat is gelegen in een andere wijk. Voor mij is het ongeveer 10 min. er heen lopen en 10 min. terug. Voor mij is het te doen en met de fiets is het helemaal geen probleem. Ik heb echter vorige week eindelijk een leuke baan gevonden waar ik eind november aan de slag kan. Mijn moeder gaat dan oppassen en dus ook mijn zoon naar school brengen en ophalen. De afstand vond zij in eerste instantie ook geen probleem, maar nu ziet ze dat toch niet zitten. Fiets met dochtertje achterop durft ze niet aan, omdat ze heel onhandig is op de fiets. Dus wil zij alleen oppassen als zoontje overgeplaatst wordt naar een school hier in de wijk. Wel lief van haar dat ze dit nu duidelijk maakt en niet pas wanneer ze echt moet oppassen, over twee maanden dus. Dan zou ik hem ook niet meer hebben overgeplaatst denk ik, maar naar een andere oppas gezocht ;)

En zoontje is er helemaal blij mee omdat hij nu 5 vriendjes (van de psz) in zijn klas heeft en na de herfstvakantie komt zijn allerbeste vriendje ook erbij :D

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou niet trakteren maar als je zo makkelijk overstapt snap ik niet dat je niet direct voor een school in de buurt gekozen hebt. Ws had deze school iets waardoor de afstand acceptabel was en daar stap je nu meteen aan voorbij. Zelf zou ik mijn kind dan ook niet overplaatsen. Net op school begonnen en dan weer weg moeten en opnieuw beginnen.

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Zo makkelijk is het overstappen niet geweest hoor. Heb vorige week nauwelijks geslapen door urenlang hierover te piekeren. Ik sta nu voor een dilemma; of zoon op deze school laten en maar niet werken. TO en BO plus kosten kinderdagverblijf is voorons onmogelijk te betalen. Daarnaast wil ik niet dat mijn jongste dochter fulltime op kdv zit en zoontje tussen de middag ook op school moet blijven. Of ik ga wel werken, en daar kijk ik al zolang naar uit, en zoon gaat naar een school die zeer sterk religieus is ingesteld (voor ons de reden om er niet direct voor te kiezen), maar behalve dat een goede organisatie en gezellige sfeer heeft. Mocht ik een slecht gevoel hebben bij de school in de wijk, dan zou ik hem hier ook niet plaatsen.

En ik ben blij dat hij maar na twee weken opnieuw moet beginnen. Hij heeft nog geen vriendjes, geen band, kan de naam van de juf niet eens onthouden etc. Beter nu overstappen dan over een paar maanden.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Aha op die manier ik dacht al hoe erg moet de school iets wel niet verkeerd hebben gedaan dat je na 2 weken je kind er al af haalt :D.
    Maar het klinkt alsof je deze keuze nu weloverwogen hebt gemaakt en je zoontje er blij mee is dus ik zeg een win win situatie. En veel succes straks met je baan!!

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp je keuze wel, alleen heel jammer dat je je dat van te voren niet hebt bedacht. Ik neem nl aan dat je al langer aan het solliciteren bent. Ondanks dat hij er pas kort zit kan dit best een vervelende ervaring voor hem zijn. Maargoed, dat was niet wat je in je openingspost vroeg.

16. flerk

flerk Niet meer actief

Trakteren is ook iets symbolisch, het markeert een belangrijke gebeurtenis, o.a. ook afscheid nemen. Ik zou me niet tezeer druk maken om de traktatie zelf (maakt dan eigenlijk niet uit of je dat wel of niet doet) maar om de vraag: is het belangrijk voor mijn kind om hier goed afscheid te nemen en hem daarin te steunen? Heeft de klas al een betekenis gekregen? En zelf zeg je dat hij nog niet zoveel namen kent maar ik zou het proberen te bekijken vanuit hem, niet vanuit jou. Vraag hem hoe het voor hem is, bespreek het 'afscheid nemen', leg het hem uit. Dat is volgens mij het belangrijkst. Succes!

Deel Deze Pagina