Ff een vraagje, ik geef zoveel mogelijk borstvoeding d.m.v kolven, omdat er nogal wat probleempjes waren. Maar mijn melk is niet voldoende voor hem, ik kolf tussen de 80 en 120 cc per 3 uur. Wat tekort is vul ik aan met hypoallergeen, de vraag is mag ik dat in een fles opwarmen(aangezien ik die flesvoeding ook moet schudden)of moet ik dat in 2 aparte flesjes geven?
Je kan het samen doen, maar persoonlijk zou ik liever 2 losse flesjes geven. Als je bijv een fles van 160cc voeding geeft waarvan je 100cc borstvoeding hebt en 60cc kunstvoeding hebt en je kindje drinkt 130 op. Dan gooi je dus ook heel wat cc'tjes van je zuurverdiende borstvoeding weg. Zonde vind ik, dus zou liever eerst die 100cc borstvoeding laten drinken en daarna van de kunstvoeding nog wat de kleine lust. Als je het toch in 1 fles wil doen zou ik eerst de kunstvoeding maken, en mengen. En pas daarna de borstvoeding erbij doen en rustig zwenken. Als je gaat schudden maak je stoffen in de borstvoeding kapot. Succes hoop dat je hier wat mee kunt! Liefs, Hanneke!
Ik zou altijd eerst de moedermelk geven en pas als je kind meer geeft een beetje kunstvoeding daarna. Dan gooi je geen met moeite gekolfde melk weg als je kind toch niet de hele fles wil hebben en je kind profiteert meer van de goede stoffen in de moedermelk.
ik heb het de laatste mnd wel gemengd... vanaf 7,5 mnd had ik te weinig. onze zoon kreeg half pepti ha flesvoeding en verder bv. ik mengde het omdat hij anders te weinig kreeg en alleen pepti wilde hij toen niet
Ik combineerde die 2 ook. En gaf dan eerst de BV, en vulde het aan met een 2e fles KV. Om dezelfde reden als dirksmama aangeeft.