Onze dochter heeft de afgelopen week doorgeslapen Ze wordt wisselend tussen 6 en 7 uur wakker. Ze huilt dan flink. Ik zet haar in haar bedje en laat haar spelen met het wasbakje met spulletjes, vind ze prachtig. Als ze uitgespeeld is gaat ze bij ons in bed een flesje drinken en nog even spelen. Ze vind dat helemaal niks, maar ja Daarna ik aankleden en samen eten. Na het eten zet ik Dl in de box en ga de was doen, ik laat me niet zien en dan houd ze het meestal wel een half uur vol. Als ze huilt probeer ik het nog een paar keer. Daarna ga ik haar wassen en aankleden. Lekker rustig aan. Daarna weer naar beneden, drinken met een koekje in haar stoeltje. Dan mag ze op het speelkleed. Na een half uur is ze het goed zat... Ze miept vaak. Als ze niks meer wil breng ik haar naar bed, ongeveer kwart voor 11 tot kwart over 12. Daarna brood eten en weer spelen. In de box wil ze dan niet meer en op de grond is ze na een half uur weer uit gespeeld.. Ik heb een schommel in de bijkeuken die ik zien kan vanaf het aanrecht, maar ze miept meteen als ik wegloop. Vaak werk ik wat boven, daar vermaakt ze zich beter, bij me. Met moeite houden we het vol tot rond half 4, naar bed tot ongeveer kwart voor 5. Als ze daarna uit bed komt is echt niks meer goed.. Pff... zo zwaar soms... Ze is vaak juist zo lekker vrolijk, maar spelen, ho maar. Het is een heel verhaal, maar ik ben zo benieuwd hoe het bij jullie overdag gaat!! Hoe moet dat als je nog meer kindjes hebt, die kunnen niet zoveel aandacht krijgen als zij, dan heb je het veel drukker!!
Wakker meestal rond 7 uur dan gelijk er uit. Broer lief naar school helpen. Dan knuffelen lekker nog in haar slaap zak ondertussen samen zij de fles ik koffie. En dan leg ik haar op de grond om te spelen vaak heb ik ned drie aanstaan voor achtergrond muziek enz. Dan ga ik meestal de bedden opmaken afwassen en ze kruipt dan gezellig mee. En doe we samen die dingen. Het is iets aan het veranderen dan rond 10 een boterham en dan weer spelen enz ze is altijd bij mij in de buurt( Heb geen box meer en al zou ik die hebben dan zou ze er niet in willen spelen). Dan rond 11.30 naar bed wel eerst nog wat te drinken gegeven vaak fles. Dan hoop ik dat ze een uur ander half uur slaapt wat niet altijd gebeurt. En dan wakker dan fruithap en spelen en rond 2 nog een boterham vaak gaan we dan ook weg en broer lief uitschool halen dan valt ze in de kinderwagen de ene keer wel inslaap en de andere keer niet. Dan thuis het eten klaar maken dan zet ik haar in haar loopstoel dan kan ze gezellig mee kijken in de keuken dan gaan we eten dan gaat ze nog wat spelen rond 19u gaat ze in bad en daarna gelijk de fles en rond 20 uur gooi ik haar in bed en ben ik haar lekker zat tot de andere ochtend. (Gooien dat is met een knipoog) Doe dat niet letterlijk. Vaak word ze dan nog wel eens wakker vaak voor een poepbroek en heel soms krijgt ze snachts nog een nachtflesje. En slaapt ze verder naast papa. Dan duik ik er naast rond vijf uur en word ik wakker met haar om zeven uur. Vandaag toevallig neit was ze wakker om vijf uur ook gelijk. grrr om dan terug te gaan nee want om zeven uur gaat de wekker en dan verslaap ik me eigen en dat is niet goed aangezien zoonlief toch echt naarschool moet. Hihih. Dus vandaag was het een beetje anders. Het huishouden doe ik tussen neus en lippen door en als vaders in de buurt is wand omdat ze zich nog niet goed vermaakt is het lastig om grotere huishoudelijke taken te doen. De was wel maar dan neem ik haar mee en kruipt en staat dan rond het grote bed waar ik de was opvouw neem haar niet mee dat bed op hihi kan ik me was opnieuw opvouwen daar heb ik echt geen zin in.
Mijn zoontje kan zich ook moeilijk zelf vermaken maar als ik niet in zicht ben gaat hij lief zitten spelen. Maar als hij me ziet dan gaat hij staan springen in de box en blijft hij net zolang 'zeuren' tot dat ik hem eruit pak Ik merk dat als ik eerst een tijdje met hem speel dat hij daarna makkelijk zelf kan spelen. Geen tips maar wel herkenning dus...
Hier slapen ze van 19.00u tot 08.00u. Als ze opstaan krijgen ze ontbijt en vervolgens zet ik ze in de huiskamer (is wel helemaal afgezet en babyproof gemaakt). Daar gaan ze spelen. Vaak alleen. Ik zet een grote speelgoedkist in het midden van de woonkamer en daar plukken ze zelf van alles uit. Ze kunnen zich makkelijk bijna 2 uur vermaken (en dan spelen ze niet eens samen). Na die 2 uur krijgen ze een fruithapje en gaan ze even slapen. Ik maak dan alles in rap tempo weer schoon .. al het speelgoed gaat weer terug in de kist. Als ze weer wakker worden krijgen ze hun boterham, gaan we wandelen en daarna kunnen ze zich ook weer prima 2 uur vermaken met de speelgoedkist. Tussen de huishoudelijke taken door speel ik ook met ze ... Vervolgens gaan ze weer even slapen .. Tegen de tijd dat ze wakker worden krijgen ze hun avondmaaltijd. Daarna gaat de kist weer open en gaan ze weer spelen. Als papa thuis komt gaat hij nog flink met ze stoeien en vervolgens gaan ze naar bed. Natuurlijk zijn er wel eens dagen dat ze ook heel snel verveeld zijn maar 9 van de 10 x heb ik geen kind aan ze Hier zijn ze dan weliswaar met z'n tweeën maar ze spelen zelden echt samen. Ik heb gemerkt dat als zij een groter oppervlak tot hun beschikking hebben ze zich gewoon erg goed kunnen vermaken. In een box/loopstoel e.d. moet ik ze echt niet stoppen .. dan zijn ze snel verveeld. Overdag is ons huis dus een kinderspeelparadijs met alles erop en eraan. Echt ALLES wordt aan de kant geschoven voor ze.... Als zij weer op bed liggen heb ik mijn woonkamer pas weer terug!
mijn meid zit al maanden niet meer in de box.voordat ze een jaar werd hebben we die al opgeboren omdat ze als een eigenwijze tante graag door het huis loopt.
Dit is zeker waar!!! Hier waren ze met 11 maanden de hele dag door bezig met leren optrekken, langs de meubels stappen, snel kruipen enz. Dat waren allemaal nieuwe ontdekkingen dat ze zichzelf daarmee best lang konden bezig houden. We hebben toen de salontafel aan de kant geschoven en daarmee een grote ruimte op het tapijt gecreërd zodat ze langs de banken en tafel konden stappen, en als ze vielen kwamen ze zacht terecht. Mijn dagtaak was om op te letten dat ze zichzelf en elkaar geen pijn deden . En tussendoor verschonen, wassen, eten geven enz. Huishoudelijke taken komen hier niet aan bod overdag.
Bedankt voor jullie verhalen allemaal. Tot nu toe gaat het hier bet goed Ik heb meteen de speelgoed in een bak gedaan, (zat in een ton daar kon ze het niet uit krijgen) toen ze niet meet spelen wilde heb ik haar daar bij gezet. En ze ontdekt allemaal nieuwe (lees kinderachtige..) dingen die ineens weer leuk zijn. nu maar hopen dat dat zo blijkt! @Cle 23: Mijn dochter zit alleen dus kan ze prima in de box. @Leliane, zoo das top, twee uur spelen!! dat gaat hier niet lukken. @Pnirmal, haha hoe jij het beschrijft... @Adi, ja jij hebt het drukker dan mij Daarom vroeg ik me ook af of ik haar wel zoveel aandacht geven MOET, dan ben ik niet gewend bij mijn broertjes en zusjes. En als mijn moeder oppast zit DL heerlijk in de box en roept mijn moeder: Ze was zoo lief!! prachtig, maar hoe kan dat??
Mijn kindjes willen ook constant opgepakt worden door mij hoor, dat is je bonus als mama-zijnde . Hier is dat best lastig uit te voeren om sommige momenten, maar ze vragen net zo veel aandacht als alle andere kinderen. Ik ga er gewoon vaak bij zitten, en laat ze zichzelf vermaken, over me heen klauteren, of we gaan met zn allen aan tafel zitten, iets knabbelen, zodat ik ook wat kan eten en een kopje thee drinken. Wat ik vaak doe als ik de was moet doen (maar dan ben ik niet alleen thuis met de kinderen), dan neem ik eentje mee zodat die kan 'meehelpen'. Dat vinden de kleintjes geweldig. Dan zet ik mijn dochter bijv voor de droger en zet de wasbak naast haar en zo kan zij de droger leeghalen. Het lukt ze ook nog!!! Ik zit dan de naast rustig de was in de wasmachine te stoppen. Ze valt mij niet lastig, vermaakt zich prima, EN krijgt tegelijk aandacht van mama. Zo kun je het eigenlijk met alle huishoudelijke taken doen. Als je moet koken zet je haar in de kinderstoel en geef haar een plastig bakje en een pollepel. Als je moet stofzuigen zet haar dan op de grond en zuig om haar heen. Als ze de stofzuiger wil pakken, komt ze maar naar je toe , enz Zo alleen in de box zitten heel lang, is natuurlijk ook heel saai, dus van die kant snap ik het wel dat ze het niet langer dan een half uur volhoudt.
Adi weetje nog, mijn dochter zit alleen Zuigen om haar heen vind ze wel leuk. Pollepel en potjes gooit ze na een minuut gewoon weg. Ik zet haar naast de plank met dienbladen ed, ook even maar. De wasmachine is in de bijkeuken daar is het bibbers koud.. Daarom hangt daar haar schommel, maar nee hoor.. Klauteren en thee drinken aan tafel gaat dus ook nog niet. Zal wel komen binnenkort maar nu vind ik het een lastige leeftijd!! Ik bouw wat torentjes met haar. maar na twee keer omgooien vinden we er allebei niets meer aan
Daarom had ik ook alleen dingen opgenoemd waarbij ze alleen hoeft te zitten (behalve dat van die stofzuiger). Het is inderdaad een lastige leeftijd en misschien voor haar ietsje extra omdat ze nog niet vooruit komt. Mijn zoontje was in de periode voordat ie ging kruipen echt niet te genieten, dus dat kerken ik wel. Dan wordt het maar goed inpakken en door de sneeuw wandelen deze week
Dat gaan we zeker doen, er ligt hier alleen geen sneeuw Geeft niets, we kunnen ook zonder sneeuw naar buiten. (Er is hier alleen niet zoveel te beleven, zolang ik langs de grote weg loop vind ze het goed, in het dorp ziet ze niet genoeg denk ik, daar vind ze niets aan. Snap het ook niet.. (Ik ben lekker aan het klagen geloof ik )