Ik heb begrepen dat je het beste pas vanaf 7 maanden kan beginnen met vlees, maar in de potjes 6+ zit al wel vlees toegevoegd?
Ik vond vlees op die leeftijd niet nodig, maaar goed, ze kregen toch geen potjesprut, dus het probleem speelde niet zo.
Ik geef ze gewoon, ze vind ze heerlijk. @ dirksmama Je doet nou net of het niet goed voor je kindje is.
Niet goed? 't Zal vast een kwalitatief uitstekend product zijn, maar ik had en heb mijn twijfels over vlees bij die leeftijd ja. Dus voor MIJN kinderen vond ik het niet goed inderdaad.
Ik zit eens een tijdje bij ''voeding'' te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snel een vraag over voeding zou gaan stellen. Steeds, in bijna elk topic worden mensen aangevallen op wat ze wel/niet geven aan hun kindje.... en steeds gaat het weer off-topic..... Er word steeds heel negatief gereageerd. Jammer, want iedereen doet het op z'n eigen manier (geeft op de tijd zat ze denken dat dat goed voor hun kindje is bijvoeding etc) en zo ''durven'' sommigen denk ik weinig te vragen...... Zo, moest er ff uit TS: Ik weet ook niet waarom er in die potjes (een beetje) vlees zit maar ik zou er vanuit gaan dat het vanaf 6 maanden geschikt is, anders zou het er niet opstaan. Ik geef mijn dochtertje zelfgemaakte potjes (doe er nog geen vlees door), maar het komt ook voor dat ze een potje krijgt (en daar zit dan dus wel vlees door, sinds gisteren).
Kylian heeft altijd vlees gegeten (vanaf 6 maanden) ik deed het ook door de zelfgemaakte potjes, gewoon kip koken en die even fijn maken en dan ging er een eetlepel door de maaltijd. Groetjes Anita
Voor mijn idee is het nog zo vroeg... maar ik sta ook wel eens in het schap te neuzen. Ik vind een potje wel handig als we een dag op pad zijn. Toch wat makkelijker houdbaar dan een zelfgemaakt prutje of stukjes wat ik bij voorkeur liever in de koeling bewaar (en dat is niet altijd mogelijk). Maar als je geen vlees wilt geven zit je zo ongeveer vast aan de 4 mnd potjes... Het zal best kunnen, maar ik laat het nog even achterwege. Ik denk dat er best een markt is voor 6+ en ouder potjes zonder vlees (misschien zijn ze er ook wel, maar hebben de supermarkten hier ze niet in t assortiment...)/
Bij Olvarit hebben ze wel een 6+ maanden potje, de lentegroenten risotto met tomaat, daar zit geen vlees in. Ook in het Bio assortiment zijn er een paar zonder vlees. Met 6mnd at onze kleine nog geen groot potje leeg dus die van 4+ waren voldoende.