Ik heb vandaag toevallig bij de kruidvat potjes groente mee genomen, maar kreeg van me zus te horen dat daar wel eens zout in kon zitten...en idd daar zit 0.097 gram zout in... Waarom doen fabrikanten van deze er merken, zout in een potje als dat ooooooo zo slecht zou zijn vraag ik me dan af... Ik bedoel het is toch geen ramp dan ik die 2 potjes ook ga geven aan Marit? Ben tenslotte een ras-echte hollander die het vreselijk vindt om iets weg te gooien
Ja, daar kwam ik dus laatst ook achter, mega irritant! Het is nog onder de wettelijk toegestane hoeveelheid geloof ik, maar ik heb die 2 potjes dus wel gegeven, maar ik koop ze gewoon nooit weer.
In de meeste landen om ons heen zit altijd een beetje zout in de potjes. De hoeveelheid is miniem. In Nederland wordt inderdaad geadviseerd om zout helemaal achterwege te laten, maar in andere landen wordt gezegd het met mate te gebruiken. De hoeveelheid in de potjes die je gekocht hebt is erg laag, je kunt ze gewoon geven hoor.
Ach, ik heb zo nu en dan ook wel eens een potje van Bonbebe gegeven, misschien dat ze eens in de twee weken zo'n potje heeft gehad, dus het zal wel meevallen. Ik zou het er niet om weggooien. Gewoon volgende keer een ander merk nemen.
Ach een beetje zout kan echt zoveel kwaad niet. Over 3 jaar ga je met ze naar de Mc Donalds en dan eten ze 30x zoveel zout En met een beetje zout in het lijf houd je vocht beter vast en dat kan echt geen kwaad. 0.097 gr is mss 1 korreltje zout ofzo.
Ik geef het Sophie ook regelmatig,ze vind het erg lekker en dat hele kleine beetje zout...idd over 3 jaar krijgen ze van de mc 30 x zoveel... Maar als je er geen goed gevoel bij heb moet je het niet geven! Groetjes,
ik geef eigenlijk bijna olvarit om deze reden en heel af entoe een ander merk omdat daarvan de smaken ook weeer anders zijn. ik had laatst een potje van bebirix (te koop bij ah) en alicia eten nou echt alsof ze het nog nooit had gehad zo lekker vond ze het. ik denk die moet ik vaker kopen maar dus niet he. ik kijk wat de inhoudt is, zit er suiker en kaneel in en ik proef en ja hoor leken wel gemalen appelflapen vond het niet gek dat het er zo snel in ging.
Omdat dat in de andere landen gewoon van ze verwacht wordt. Een korreltje zout maakt een hap vaak een stuk smakelijker. Gevolg: potje sneller leeg.
hmm vind de bonbebe fruitpotjes anders altijd wel netjes dat is gewoon fruit-only enige is dat omdat het nogal vloeibaar is anne het graag overal smeert dus per saldo krijgt ze gewoon vaak iets dat ik zelf even geprakt heb das met kleine stukjes ipv "smurrie" en dat gaat er goed in.
Hoi Hoi ik heb hier een potje van nestle dopertworteltjes daar zit ook natrium 0.04 (vanaf 4 mnd) olvarit banaan (va 4 mnd) ook per 100gram 0.01gram olvarit eerste hapje wortel (va 4mnd) per 100gram 0.04 gram dus dr zit overal wel zout/natrium in toch? of zie ik het verkeerd, ik zag dit topic, en ik had nog wat potjes gekregen in van die babydozen dus ik was wel benieuwd en ben gaan kijken. Groetjes dieneke
Geen toegevoegd zout. In de potjes waar ham of kaas in zit zit wel het zout dat al in de ham of kaas zat.
natrium is gewoon zout hoor dat ze het niet extra toevoegen maakt niet dat het er niet in zit dat is net zo goed als vruchtensap "zonder" suiker daar zit nog steeds een berg suiker in omdat vruchten nou eenmaal suiker bevatten. tis gewoon een beetje de klant voor de gek houden uiteindelijk.
Ja, eigenlijk wel he! Ben het helemaal met je eens. En niet te vergeten de danoontjes, met alleen de suiker uit fruit! De suiker die erinzit is alleen veel meer als van alleen het fruit waarmee het danoontje gemaakt is. En lolly`s met o% vet. Ja, duh, maar wel met suikers/glucose/etc.
hehe lollies zonder vet is dat net zo iets als eh.. chips zonder suiker? (wat overigens ook niet per definitie zonder suiker is.. maar meestal valt het wel mee) overigens.. gister dus op bezoek bij iemand en daar ging het potje best goed naar binnen bij kindlief maar dat danoontje.. dat ging nog veel beter *grin* nou ben ik zelf net zo'n danoontje-verslaafde hoor maar ik irriteer me altijd aan het formaat van die bakjes ze zijn met 2 scheppen leeg.. en best prijzig dus dan koop ik meestal toch maar gewoon vla ofzo de irritatie van "nu al op!?!?!" weegt toch net niet op tegen de smaak want ik heb daarna heel de avond lekkere trek