moet je fruithapje geven?

Discussion in 'Voeding' started by cindybad, Apr 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    hallo allemaal,

moet je fruit geven en waar is dat goed voor?
    alleen voor de smaak of om voor te bereiden voor de smaken?

gr

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sorry ik snap je niet helemaal ben ik bang. Bedoel je gewoon fruit of echt een fruithapje ?

3. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    gewoon fruithapje. uit een potje.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee hoor potjes of pureren hoeft helemaal niet. Zelf bied ik alleen maar grote stukken fruit aan. Dat heet de Rapley methode. Je kunt op www.borstvoeding.com er meer over lezen. Zachte fruitsoorten kun je zo geven en hardere soorten kun je even koken of even in de magnetron doen.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    je kindje heeft fruit nodig hier zitten vitaminen in en het is voedzaam. Met gepureerd fruit kunnen zo ook het beste leren eten omdat het makkelijk door te slikken is.

Maar het is wel de bedoeling dat je kind elke dag fruit krijgt. Net als dat je zelf eigenlijk elke dag fruit moet eten.

Je hoeft natuurlijk niet per se potjes te geven, je kunt het ook zelf maken.

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    net als volwassenen hebben ook kinderen hun vitamine nodig, en hoe je ze dat geeft is aan jou...

je kunt fruit zelf kopen en fijn maken, of je koopt potjes, of je doet zoals andere moeders doen "a la rapley"...

tis wel belangrijk voor de kinderen als ze minder melk krijgen en je met andere dingen begint ze hun voeding (vitamines) via andere dingen krijgen fruit-groentes-brood etc..

gr.smoekie

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt net zo goed gewoon fruit geven. Potjes of pureren is niet nodig.

8. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    dank je wel voor de tips!

Share This Page