Hoi, Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en mag dus binnenkort haar eerste groente/fruithapje. Zijn jullie meteen op 4 maanden begonnen met het geven van een hapje of nog even een tijdje gewacht? Ze heeft soms nog wat last van krampjes en ik deed altijd sab simplex door haar flesjes(nu nog heel af en toe), nu vraag ik me af of ze van die hapjes geen kramp gaat krijgen of als ik bijv. rijstebloem door de melk ga doen, omdat dit toch weer heel anders dan melk is.
Als je dochter nog zo last heeft van haar darmpjes, waarom wacht je dan niet nog even? Hier idd ook met 6 maanden begonnen!
Wij zijn met viereneenhalve maand heel voorzichtig begonnen, maar dat was (en is eigenlijk nog) niet veel meer dan een beetje proeven. Een paar hapjes, beetje wennen aan de smaak en textuur. Ik merkte wel dat hij van appel en meloen idd een beetje krampjes leek te krijgen, dus we doen het gewoon heel rustig aan. Ook af en toe een dagje niet bijvoorbeeld. Hij geniet er wel erg van. Tot nu toe het volgende gegeven: appel, peer, meloen, banaan, bloemkool en worteltjes. Ik moet het overigens wel heeeeeeeeel fijn pureren en er flink wat water of kookvocht aan toe voegen, want als meneer ook maar een beetje wat dikteverschil proeft maakt ie er een grote kokhals-show van
ik zou gewoon nog een tijdje wachten. tot 6 maanden is het beste. waarom zou je nu al willen bijvoeden?
Wij zijn met zoonlief gestart met 5 maanden en dochter met 6 maanden. Met 4 maanden hoeft nog helemaal niets en als je kind zoveel krampjes heeft, waarom dan niet gewoon nog even wachten?