Hoi! Mijn dochter is net 1 en ik bedenk me dat ik weer eens even kritisch naar haar eetpatroon moet kijken. 8.00 'smorgens papfles 180cc opvolg met 5 scheppen brinta 11.00 stuk fruit slapen van 12 tot 14 14.00 2 boterhammen met beleg 16.00 soms tussendoortje (half stuk fruit of stukje peperkoek oid) soms doet ze nog een tukje. 17.30/18.00 Warm eten (kinderbordje eet ze leeg) 18.30/19.00 yoghurt, met een beetje jam of als ze weinig gegeten heeft fruit. Zelf heb ik het idee dat ze savonds zo veel eet ten opzichte van de rest van de dag? En dat ze te weinig zuivel krijgt, maar melk vind ze echt niet lekker. Misschien smorgens yoghurt bij het fruit gaan geven? Drinken bied ik de hele dag aan maar als ze een beker van 0,33 leeg krijgt is het veel. Wie helpt mij met tips?
Ik vind je schema niet verkeerd hoor. Je kan inderdaad 's ochtends nog wat yoghurt geven. Op deze leeftijd hebben ze aan 300 cc zuivel meer dan genoeg. Het schema van mijn zoontje: 8.00 uur fles van 210/7 10.00 uur 1 snee brood 13.00 uur 2 sneeën brood 16.00 uur tussendoortje / fruit 17.30 uur warm eten en fruit 19.00 uur fles 210/7 Drinken de hele dag door. Kijk niet naar het zuivelgebruik van mijn zoontje. Hij heeft kma en daardoor speciale voeding.
Bij de lunch een bekertje melk/karnemelk? Evt, thee aangelengd met melk, als ze zo wel de thee lust? qua eten lijkt het erg op wat Luca at rond die leeftijd, alleen geen fles, maar 2 boterhammen in de ochtend. 8.00 2 boterhammen met kopje thee 10 uur fruit 12 uur 2 boterhammen met beker karnemelk 13 uur slapen 16 uur wakker: Bekertje drinken met een koekje 18 uur avond eten met yoghurt toe zoiets is zijn schema eigenlijk al een hele tijd. groetjes!
Ik vind het er goed uit zien.. ze krijgt smiddags 2 boterhammen. Dat krijgt K. niet op hoor (ligt er aan wat voor brood je geeft natuurlijk ). Dit is wat K. op het moment eet bij 15,5 maand: 08.00-09.00 ontbijt 1 - 1,5 boterham met een beker/flesje volle melk 11.00-13.00 slapen 13.00 lunch 1-2 boterhammen met een bekertje melk 15.00 fruit 15.30-17.00 slapen 18.30 avondeten+kwark of flesje melk als ze weinig heeft gedronken
het lijkt mij ook prima, ik geef alleen eerder fruit 's ochtends en dan om half 12 brood en s middags een tussendoortje, maar als dit werkt is het goed hoor. Misschien kun je wel van die papfles een bordje pap of een boterham maken als ontbijt??
Hij mag 2 tot 3 flessen van 240/8 hebben. Hij mag dus tussen de 520 en 780 cc hebben van deze voeding. Hij drinkt echter maar 400 cc.
Hee, allemaal bedankt voor de reacties! Sanna: melk vind ze juist niet lekker. Nu is het sowieso een slechte drinkster, en drinkt ze de hele dag tussendoor wat slokjes... en melk lijkt me dan vies/zuur worden in haar beker. Thuis kan ie dan tussendoor wel in de koelkast, maar smiddags ga ik ook vaak weg met dr... Ik denk dat het er op neerkomt dat we toch smorgens bij het fruit wat extra yoghurt zullen geven, daar is ze verzot op. Tulip: ja als ik vrij ben kan ik wel over op een boterham, maar de dagen dat ik werk vind ik die fles toch wel erg makkelijk (ik weet het, erg)'t is een beetje gewoonte hihi. zandkasteel: ze krijgt altijd bruin brood.