Hij wil de pap niet...

Discussie in 'Voeding' gestart door Ladydi85, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hoi! Wij gaven ons zoontje altijd kant-en-klare appelpap van Bambix, waar alleen maar water in hoeft. Als hij een jaar is, willen we overstappen naar gewone melk (geen opvolgmelk dus) en willen we Bambix groeipap toevoegen aan gewone melk. Maar voordat er twee dingen veranderen (soort melk en soort pap), wilden we alvast de soort pap veranderen naar groeipap van Bambix (dat je bij 200 ml opvolgmelk moet doen). Maar meneer weigert het te eten. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? En is dat kwestie van gewoon elke ochtend aanbieden tot hij het wel een kertje neemt? Ik vind het toch zo zonde van de opvolgmelk die we dan steeds weggooien... ;)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien geraspte appel erdoorheen roeren? ;)

Mijn zoontje wilde juist die appel variant niet eten, dus we zijn nooit van de gewone bambix afgekomen. Maar ik denk dat het een kwestie van wennen aan smaak is. Hij is natuurlijk die appel gewent.

Wat je ook kunt doen is langzaam overstappen. Dus eerst 150cc appelpap met 50cc gewone en dan 100-100cc, totdat hij de gewone wel lust?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van appelpap (dat is toch meer een zoet toetje dan een echte pap) naar gewone pap is ook een enorme stap!

Ik zou het ook geleidelijk aan mengen, zoals Deepfreeze schrijft, gewoon elke week een schepje appel minder en een schepje gewoon meer. Of de pap gewoon vervangen door brood natuurlijk. Pap is lekker, maar niet verplicht.

4. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Goed idee, dat mengen! Dat gaan wij eens proberen :)
    Broodje 's ochtends wil nog niet, hij doet er zo lang over en valt in de kinderstoel zowat in slaap met nog maar een kwart boterhammetje op... Ik ga vanaf morgen de pap maar eens mengen, ben benieuwd!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En als je in de ochtend gewoon melk geeft en een uurtje later een boterham?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet vreemd. Appel is hartstikke zoet en aan de gewone bambix zit geen smaak. Mengen en de verhoudingen langzaam ombuigen lijkt me een goeie.
    Zo zie je maar weer dat het handig is om babies eerste te laten wennen aan pure smaken.

Deel Deze Pagina