@Miepie: ik begrijp helemaal wat je bedoelt. In het begin dacht ik ook van 'hallo, ik vraag hoe ik een dreumes een potje kan laten eten, ook al eet ze liever zelf dingetjes met de hand. Prompt krijg ik dan opmerkingen dat ik een dreumes die zelf eet helemaal geen potje moet laten eten, maar allerlei tips hoe ik wel zelf een en ander op tafel moet krijgen. Dus ik begrijp absoluut wat je bedoelt *grijns* Maar goed, ik zag toch hier en daar iets totaal off-topic langskomen waar ik weer een heleboel aan kan hebben in andere situaties. Ik ergerde me ook altijd groen en geel aan dit soort dingen dus nu denk ik in plaats van 'hier kan ik niets mee', 'wat kan ik hier wél mee'. @Zogelukkig: Tja, ik ben ook niet perfect. Maar zoals je zegt, de aanhouder wint hè
Ik geef mijn zoontje geen potjes maar wel eens eten wat erg fijn is en moeilijk zelf te eten zoals rijst met groente en saus. Ik denk dat dit vergelijkbaar is met wat er in een potje zit qua smeuigheid. Wat ik dan altijd doe is mijn zoontje een pastic lepeltje/vorkje geven zodat hij zelf kan aanklooien en dan lepel ik bij hem de maalrijd naar binnen. Hij is dan afgeleid omdat zelf met een lepel zit te roeren dat zijn mond vanzelf opengaat als ik er een lepel voor hou. Misschien werkt dat bij jou ook. Veel succes. Nataly