danoontje

Discussie in 'Voeding' gestart door Ilovemybeeb, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    vanaf welke leeftijd mag je hiermee beginnen?
    zijn er speciale toetjes voor 4maanden?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat je mag moet je zelf bepalen, maar als je het mij vraagt; nog lang niet!
    Wacht eerst even tot de darmen wat ontwikkelt zijn. De suikers uit melk zijn nog meer dan voldoende!
    Begin dan eerst maar eens met fruit en groente. Toetje hoeft pas rond 8 maanden en dan nog zou ik niet voor danoontje kiezen. Zit overbodige suiker in.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Tja, beetje lastige vraag, wanneer MAG het.. Jij bent de ouder, dus in principe heb jij dat voor het zeggen.

Toch zou ik nog heel lang wachten als ik jou was. Als je met een maand of 7 a 8 begint met gewoon wat yoghurt ben je echt vroeg genoeg. Danoontje zit vol met suiker en hebben ze echt niet nodig. Met 4 maanden krijgen ze sowieso vaak alleen nog maar melk en dus is een toetje niet nodig.

Jesper krijgt nu wel eens heel af en toe een danoontje en daar smult hij dan echt van, maar zo blijft het wel een traktatie.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    er tegenwoordig speciale toetjes voor kindjes vanaf 4 maanden. Tenminste, zo staat het op de verpakking. Het is echter gemaakt van opvolgmelk en dat is eigenlijk pas voor kindjes vanaf 6 maanden. Dus ik zou minstens wachten tot 6 maanden, ondanks hetgeen wat op de verpakking staat. Want ze willen wat dat betreft toch alleen verkopen en niet alle informatie is dan ook juist!

5. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    okee bedankt! ik ben nu ongeveer 3 weken begonnen met fruit en een vriendin vroeg aan mij waarom ik niet met zo'n toetje begon.

maar daar wacht ik dus mooi nog even mee ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Inderdaad, je kindje heeft nog helemaal geen toetje nodig. Eerst goed eten (zo'n 200 gr groenten / fruit) en een fles minder, daarna kan je met toetjes gaan werken. Liefst toetjes zonder suiker (beetje fruit bijvoorbeeld! ;) )

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier zijn we met toetjes begonnen nadat hij aardappelen en groente goed mee at
    en hier was eigenlijk yoghurt meteen favoriet
    puur of met wat roosvicee of fruit erdoor

Deel Deze Pagina