Hallo allemaal, Ik heb een vraag. Mijn zoontje is nu 6 maanden (maar prematuur geboren, dus eigenlijk iets ouder dan 4 maanden). Ik geef sinds een paar weken groente en fruit. Ik geef nu 2 keer op een dag 2 "ijsblokjes" (22 gram per keer). Mijn zoontje lijkt meer te willen. Ik vraag me nu af hoeveel ik mag geven (wat is maximaal en wat is gebruikelijk?). Hij heeft af en toe nog last van krampjes en ik wil voorkomen dat dat meer wordt doordat ik teveel geef. Alvast bedankt! Groeten Purk10
hoe klein ze ook zijn ze kunnen heel goed zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben. Ik geef dus gewoon hoeveel ze wil
Hier bij de eerste nooit naar grammen gekeken en ben dat deze keer ook zeer zeker niet van plan. Zoals gezegd, ze kunnen het heel goed zelf aangeven
Voedingscentrum zegt bij 1 jaar : 150 gram fruit en 100 gram groenten. Onder 1 jaar geven ze eigenlijk nog geen adviezen... maar kun je hier niet langzaam aan naartoe werken?
Hier kreeg hij met 6 maanden 200 gram groente en 200gram fruit. Maar dit was wel gepureerd, dus dan blijft er van 200gram natuurlijk veel minder over dan als je in stukjes zou geven. Hier begonnen met 4 maanden en toen langzaam opgebouwd. Eerste weken als max 50gram om te wennen en erna heb ik gewoon steeds meer gegeven als hij alles op at en ik dacht dat hij wel meer zou lusten.
Ijsblokjes hielden hier niet lang stand. Na 2 weken waren het er al 4 dus toen ben ik potjes gaan invriezen (van Avent) in eerste instantie at hij daar een halve van.. Hier sinds 6mnd een heel stuk fruit en groente hap bestaat uit 100 gram groente, 80 gram aardappels en 20 gram vlees. Nou is die van ons ook wel een aardige eter want hij eet in de middag zelfs een snee brood weg