Julia krijgt nu 3 keer per dag een tuitbeker of flesje met 120 cc opvolgmelk. Dit leek me een mooie manier om straks over te gaan op 2 keer een bekertje gewone halfvolle melk en 's avonds eventueel af te bouwen (op den duur) of ook gewone warme melk te geven. Maar wat ik me afvraag, is de opvolgmelk niet nog veel vullender dan gewone melk? Zou dat lukken, van 120 cc opvolgmelk naar een beker melk, of kan ik dan beter eerst nog die opvolgmelk iets meer afbouwen? Ze drinkt het namelijk toch ook niet altijd helemaal op... Iemand nog tips voor hoe over te stappen straks? In 1 keer een hele beker vervangen, of half half?
Ik ben vanaf 6 maanden ongeveer al volledig overgestapt op halfvolle melk. Van opvolgmelk moest ze enorm spugen. Denk idd dat gewoon alleen melk wel veel minder vult. Ikzelf heb bambix fijne granen door de melk, die kun je net zo dik/dun maken als je zelf wilt. Deze is ook vanaf verschillende maanden te krijgen Succes!
ik denk dat opvolgmelk wel iets meer vult, maar merk ook dat kindjes na een bekertje of 2 bekertjes halfvolle melk ook wel voldoende hebben hoor. Ik zal je mijn ervaring vertellen: toen mijn dochter 11 maanden was dacht ik ik zal eens halfvolle melk proberen, gewoon een bekertje bij de lunch. Madam dronk het in 1 teug leeg en vroeg nog een beker. Dus hier kun je niet echt van een overgang spreken. Op mn werk zijn er wel kindjes die het iets moeilijker vinden, wat wel eens wil helpen: - warm maken - helft gewone melk, helft aangemaakte opvolgmelk Verder is het ook gewoon een kwestie van wennen.
ik ben ook al wat aan t wisselen. Ik heb de lunch fles eraf gehaald en die vervangen door een bekertje gewone melk. En net als bij tulip .. ging de beker koude melk in 1 teug leeg
Kijk, dat geeft hoop Hopelijk vind ze het net zo lekker als jullie kindjes! En dan? Een week later ook 's ochtends een bekertje gewone melk, of iets langer wachten? Over 's avonds ben ik nog aan het twijfelen. Ze eet niet altijd zo goed, dus dat extra beetje heeft ze eigenlijk nog wel nodig. Aan de andere kant, waarom dan niet ook gewoon lekker halfvolle melk 's avonds, even warm gemaakt. Ze drinkt nu trouwens overdag ook koude of lauwe opvolgmelk, dus de kou is hopelijk niet het probleem!
omdat het hier zo goed ging ben ik meteen doorgegaan met halfvolle melk. Ze kreeg toen nog een fles voor het slapen gaan en wilde de opvolgmelk zelfs niet meer drinken, gelukkig was het nog maar een iniminiebeetje. Ik heb dus ook halfvolle melk gebruikt om de pap aan te maken s ochtends (af en toe, anders een boterham) en ik heb het ook voor het slapengaan gegeven. Die maakte ik trouwens wel warm, niet voor de smaak, maar een lekker warm buikje.