Julia eet inmiddels al ruim 1,5 week geen avondeten meer. Ze heeft op 2/3 avonden een paar stukjes pasta of patat gegeten, maar verder niets. Ze leeft dan dus vanaf een uur of 4 op niks dan een klein flesje/tuitbeker melk voor het slapen gaan. Overdag eet ze redelijk (2 boterhammen, 2 bekertjes melk, meestal stuk fruit), maar geen grote hoeveelheden. Ze wil al een poosje niks meer gevoerd krijgen. Een lepel is taboe! Brood met een vork mag af en toe wel. Maar goed, prakjes/potjes/yoghurt krijg ik er dus sowieso niet in (nee, dat ga ik niet met de handjes proberen). Dus dan zijn het vaak stukjes groente met aardappel/rijst/pasta, maar de afgelopen tijd weigert ze stellig. Heel soms begint ze aardig, maar spuugt ze het uit of stopt ze weer na 3 stukjes pasta... Ze is al niet heel groot, maar zo schiet het natuurlijk helemaal niet op. Het kwakkelt al weken/maanden, zo vanaf haar verjaardag ongeveer. Ze heeft toen oorontsteking gehad, waarbij ze 2 weken lang bijna niks at (soms maar een halve boterham en een flesje melk op een hele dag). Toen is ze ook afgevallen. Daarna wel weer aangekomen, maar nu blijft het op en neer gaan, de ene week niks en de andere week wel weer af en toe. Het enige wat het CB zegt is: blijven aanbieden, geen strijd. Maar ja, ze krijgt nu toch veel te weinig vitamines binnen? Wat moet ik daar nu mee? Als moeder is het best moeilijk om elke avond je kind honger te zien hebben, maar ze wil niks
Als je kindje gezond is, een gelukkige indruk maakt en voldoende poep- en plasluiers maakt is er niet zoveel aan de hand. Voor de meeste dreumessen is eten iets heel basaals; ze hebben honger dus ze eten. Je zou haar tussendoor van alles toe kunnen stoppen, dat deden wij ook als zoonlief niet at en wij hebben ook meerdere van die periodes gehad. Toch viel hij niet af; want dat is niet goed; een kind moet wel zijn of haar eigen lijntje blijven volgen, dat geldt voor zowel kleine als grote kindjes. Als ene kind echt ziek is en koorts heeft en het valt af, is dat wat anders, maar dat halen ze daarna wel weer in. En als je haar zelf laat eten met een vork of lepel? In het begin is dat wel een kliederboel wsl maar alle begin is moeilijk. Als je denkt dat ze te weinig vitamines binnen krijgt zou je een goede kindermultivitamine zonder chemische toevoegingen kunnen geven, van Optimax bijv.
Oh meid, wat vind ik dit een rotperiode inderdaad. En helemaal als je wat fijnere kindjes hebt. HIer was het een paar weken geleden ook drama, en met de meisjes gaat het nog steeds niet echt denderend met het avondeten. Maar hier waait het meestal vanzelf over. Ik geef voor de vitamines wel nog steeds kunstvoeding ipv melk, en bied ze veel fruit en brood aan. Dan komen ze ook aan vezels. Succes meid!
Ik ben vanmorgen even naar het CB geweest. Helaas was de WV er om een of andere reden niet, maar wel even gewogen: 8820 gr en 76,2 cm. Betekende dat ze wel lang geworden is (ruim 3 cm in 2 maanden), maar niet zo veel aangekomen (300 gr). Over een maand moet ik weer voor het echie wegen, hopelijk is ze dan iets meer aangekomen. Ze bellen me terug over het eten, dus hopelijk heeft ze wat tips!!
Hier hetzelfde probleem. Zoontje is nu 21 maanden. Vanaf zijn 1e verjaardag is het eigenlijk al drama. 's Ochtends pap en 's middags brood gaat goed, maar de rest is vreselijk. Ik geef sinds een tijdje die multivitamine waar Zogelukkig het over heeft. Ook mijn zoontje is erg licht, dus ik herken je zorgen! De gouden tip heb ik helaas niet voor je. Voeren pikt mijn zoontje ook al niet meer sinds zijn verjaardag. Ik blijf het maar gewoon proberen door gezond en gevarieerd te koken en gezellig met zijn drietjes aan tafel te gaan zitten. Sterkte ermee, en mocht je goeie tips krijgen dan ben ik daar heel benieuwd naar!
Is het geen idee om bijvoorbeeld een groente omelet te bakken of deeghapjes te maken waar wel genoeg groente en vlees in zit maar die ze lekker zelf met d'r handjes op kan eten zodat er geen bestek aan te pas hoeft te komen?