Wanneer grote reis met kids?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    We willen graag een verre reis maken, denk naar Amerika, maar onze kinderen zijn nog erg klein, 3 en 1 jaar. Is het beter om nou te wachten tot ze wat ouder zijn en het makkelijker is of is het met kleine kids ook prima te doen? Je zit dan nog niet met hoge kosten, omdat de kids ws heel goedkoop mee gaan!

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb er nog geen ervaring mee (wij gaan in juli voor het eerst met onze zoon een lange vliegreis maken), maar ik persoonlijk zou denk ik toch wachten tot de kinderen groter zijn. Om de doodsimpele reden dat zij zich de reis dan later kunnen herinneren, en nu nog niet.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij willen pas naar de VS als de jongste 10 is geweest. Dan herinneren ze zich in ieder geval dat ze er geweest zijn.
    Qua kosten lijkt het me gunstiger om nu te gaan (als ze nog zo klein zijn).

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij hebben wel al een grote reis gemaakt met onze zoon van 21 maanden. Dit ging prima! Echter, wil je dat je kids iets mee krijgen van de reis, dat kun je beter wachten todat ze wat ouder zijn.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou wachten. En heel goedkoop, je moet natuurlijk wel voor de oudste een stoel reserveren.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
  7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou het niet eens willen nu mijn zoontje zo klein is.

Ten eerste wil ik als ik naar Amerika ga zoveel doen en zien en met een jong kind ben je toch beperkter in bepaalde tochtjes en met slaaptijden enzo!

Nee het lijkt mij leuker omdat te toen als mijn zoontje een stuk ouder is.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja, als we willen wachten tot de kinderen het echt meekrijgen, dan moeten we nog wel een jaar of 6 wachten. Dat duurt veelstelang!!!

Ik wil zo graag eens naar Amerika! Maar dan denk ik dat we niet een rondreis moeten maken, want dan wordt het teveel gedoe voor de kids... Maar wat is nou leuk, Florida?

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Het is ook prima te doen. Hierbij een tip waar wij gebruik van hebben gemaakt, even gekopieerd van een site;

Op lange afstandsvluchten kan je meestal een speciaal babybedje of wieg reserveren. Deze hangen vóór de stoel van de ouders. Soms gaat dat ook voor korte afstandsvluchten. Afhankelijk van de grootte van het bedje stellen sommige luchtvaartmaatschappijen dat een baby tot 6 of tot 9 maanden in zo'n wiegje mag. Bij andere maatschappijen geldt een maximumleeftijd van 18 maanden of een maximumgewicht van 9, 10 of 12 kilogram. Informeer hiernaar bij het boeken van de vlucht. Het lukt niet altijd om ze bij het boeken van je ticket al te reserveren. Ga dan zo vroeg mogelijk inchecken op de dag van vertrek, om je van een bassinet te verzekeren.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gaan over 2 jaar naar de Verenigde Staten. Zoonlief is dan nog net geen 3 jaar. Wij denken dat het best te doen is. Maar we gaan niet alleen op vakantie, ook op familiebezoek en huizen kijken (willen in de toekomst emigreren). Zoonlief kan ook slapen in de wandelwagen/buggy en verder zijn we geen extreme dingen van plan dus wij zien geen problemen om zo ver te gaan reizen met een peuter.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja Elena, ik denk eigenlijk ook dat het best te doen is. Eigenlijk wil ik een vakantie net als in Spanje of Frankrijk, maar dan in Amerika. Met een huurauto kom je ook een eind.

Vind het alleen nog wel prijzig... je bent minimaal 700/800 pp kwijt!

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn toen ons oudste dochtertje 4 maanden was naar Dominicaanse Republiek geweest. En dat ging goed. Met 1 kind is het wel makkelijker. Nu willen we ook nog een verre reis maken naar Maleisië en Malediven, maar nu met 2 kids en 1 op komst zijn we nog aan het twijfelen.

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hebben nog een paar reisjes in gedachtte, de grootste word een reis naar las vegas, als we 10 jaar getrouwd zijn, willen we daar dan nog een keer trouwen (zo lekker fout in the little white chapel ofzo;))
    De jongste is dan 5,5 ongeveer...
    Als dit financieel niet haalbaar is, (wat erg denkbaar is) word het een lang weekend eurodisney.
    vind dat ook altijd twijfelachtig in welke leeftijdscategorie je dan moet gaan...
    denk dat dit ook helemaal aan je kinderen ligt....

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Wat betreft de kosten voor een kindje tot 2 jaar betaal je 10 % van de ticketprijs (bij de klm) en dan zit je kindje de hele reis bij je op schoot (in ons geval San Fransisco zo ongeveer 11 uur).
    Vanaf 2 jaar betaal je 90% van de ticket prijs en heeft je kind een eigen stoel.

Wat betreft Amerika, ik vond het heel goed te doen met een klein kind (onze zoon was destijds 1 jaar).
    Ze zijn heel kindvriendelijk, elk restaurant is verplicht per ... stoelen ook een kinderstoel te hebben dus er is er altijd wel 1 aanwezig.
    Elke winkel moet daar een klantentoilet hebben wat heel handig is want overal kun je dus een luier verschonen (oke soms op de grond maar dat vond ik geen probleem omdat onze zoon toen al staande was te verschonen).
    Supermarkt bulkte van de kinderproducten en er is ook genoeg medicatie te krijgen in geval van kleine ziektetjes (verkouden etc.)

Mijn zus woont in amerika en helaas zijn de kosten nu te hoog geworden omdat we nu vast zitten aan de schoolvakantie's van Mr K. Dus sparen we hard door en gaan we weer eens als de kinderen groter zijn en het heel bewust mee krijgen.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar welke plek is dan aan te raden met kids en aan welke prijs moet ik dan denken?

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn vorig jaar naar Canada geweest met ons zoontje van toen 8 maanden oud en samen met vrienden, die een dochtertje hebben van toen 13 maanden oud.
    We hebben 3 weken met een camper door de Rockies getrokken en het ging prima met de kleintjes. Camper is wel handig omdat je dan alles bij de hand hebt.

Wij waren voor deze reis ruim 1000 euro pp kwijt (obv 4 volwassenen) en voor de kids volgens mij iets van 75 euro. Daar komen natuurlijk nog wel je brandstofkosten, campings bij en zo, maar zo heel duur is dat allemaal niet in de VS/Canada.

17. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    vind 2000 euro per stel best veel geld als daar nog brandstof en eten enzo bijkomt!
    Maaaar wel 3 weken en een onvergetelijke reis natuurlijk....

18. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Mijn ideale kindervakantie hadden we 2 jaar geleden. Niet ver weg, in Frankrijk, Normandie.
    we hadden een huis gehuurd met mijn ouders (900 euro per gezin eind augustus) Toen hadden we 1 kindje van 14 maanden.
    helemaal afgelegen van andere huizen, enorme lap grond eromheen dus veel privacy... dat wil ik volgend jaar weer!

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    1000 pp inclusief de vliegreis?
    en hoezo maar 75 euro voor de kids? die moeten toch ook betalen voor de vlucht?

20. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    TO, heb je zelf enig idee wat je wilt gaan doen in Amerika? Wil je veel zien en dus naar veel verschillende plekken rijden? Of blijf je liever op één of hooguit een paar plekken? Wil je natuur bekijken, of wil je naar pretparken? Amerika is zó groot en er is zoveel te doen, dat het wel handig is om wat meer te weten wat je voor ogen hebt.

Mij lijkt een campervakantie niet heel ideaal als je van plan bent grote stukken af te leggen. Met 2 van die kleintjes kan dat lastig zijn omdat je rekening moet houden met slaapjes enzo.

Wil je daarentegen een rustige zonvakantie met hier en daar wat dingetjes bekijken, dan lijkt het me weer wat beter te doen. Maar daar hoef je dan misschien niet perse voor naar Amerika. Tenzij je naar Florida gaat, dat is prima te doen met kinderen, ook met kleine kinderen.

Wij gaan regelmatig naar Amerika en ik vind het prima te doen. Alleen de grote reis die we willen maken langs alle natuurparker en dergelijke doen we pas als de kinderen ouder zijn, dat zie ik niet zitten met kleine kinderen.

Overigens las ik hier iemand zeggen dat zij pas zou gaan als haar kind 10 jaar was omdat kinderen het zich voor die leeftijd nog niet zouden herinneren. Ik ben het daar niet mee eens. Mijn dochter weet soms nog beter dan ik wanneer we waar zijn geweest en wat we hebben gedaan, sinds ze 3 1/2 is ;)

Deel Deze Pagina