Dochter krijgt alleen nog melk, maar over een maandje is ze 6 maanden. Ik vroeg me af of je de potjes die je in de winkel koopt ook mag invriezen? Ik ga wel eerst proberen het zelf te maken met de blender maar stel ik koop een potje. Eerst eten ze vaak maar heel weinig. Kan je de rest dan invriezen in een ijsblokjeshouder of kan dat echt alleen met zelfgemaakte voeding?
Nee, dan schijnen ze te barsten! Ik durfde het iig niet aan. Weet niet of je a la rapley wil gaan doen, dan hoef je natuurlijk niets in te vriezen. Als je wil gaan prakken/pureren kan je ijsblokjeshouders aanschaffen bij bijv. Marskramer. Ik heb van 4-6 maanden het in de ijsblokjes gedaan, daarna per 100 gram in bakjes gedaan. In de supermarkt kan je kleine verwenmomentjes halen van Hertog. Moet je ze wel eerst leegmaken, vond ik niet erg D) Die vulde ik steeds. En nu nog als wij iets eten dat zij niet mag!
Nee glas kun je niet invriezen, dat knapt kapot. Ik maak altijd zelf gewoon bakjes, ik heb allerlei diverse plastic bakjes van de hema, Etos enz...daar doe ik dan porties in. Ik weeg het trouwens niet af, ik doe het op de gok en kijk hoeveel ze op wil eten. Gaat prima!
Bedoel je niet of je een deel uit het potje kunt halen en dit in een ander bakje kunt invriezen? Dat weet ik niet of dat mag eigenlijk. Je kunt het wel 24 uur bewaren. Ik gaf 1 dag de helft en de andere dag de andere helft. Bewaarde heg gewoon on de koelkast.
Ik bewaarde soms ook nog wat in de koelkast. Dochterlief heeft nooit potjes gegeten vanaf 8 mnd. Ze weigerde gewoon en ik ben het er wel mee eens. Smerig spul. Gewoon lekker vers, ze heeft nog nooit een maaltijd geweigerd! Toeval of niet.....
Ik zou het niet invriezen.. Het is na openen ook maar een dag houdbaar. Je zou olvarit kunnen mailen met jouw vraag?
DBP Alaska 200 ml diepvriesdozen Ik gebruik deze bakjes van de blokker. Kunnen in de vriezer en dan zo in de magnetron. Kan tot 200ml in.
Volgens de diëtiste van mijn zoontje kan dat best. De inhoud van zo'n potje verdelen over een ijsblokjesbakje. Daar kun je dan per dag het aantal blokjes uithalen wat je nodig denkt te hebben. Handig als ze net beginnen met hapjes.
Potjesprut is niet geschikt om in te vriezen. De kwaliteit gaat hard achteruit als je het thuis invriest, doordat thuisvriezers niet snel genoeg invriezen, waardoor er grote ijskristallen ontstaan.
ik zou het ook niet doen hoor. pot wortelen kopen, ff warm maken, staafmixer erdoorheen en in bakjes en hup de vriezer in. ijsblokbakjes waren hier geen succes, regelmatig de vriezer schoon kunnen maken omdat ik met iets te veel succes de lade dicht deed en de helft er dus weer uit lag rondje centrum en hoop bakjes gescoord en t daarin gedaan, beter succes mijn zoon is nu 15 maanden en nog steeds maaltijden in de vriezer liggen, alleen zijn t nu wel vort heel wat grotere bakken als toendertijd