Potjes vs vers!

Discussie in 'Voeding' gestart door marsab, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe bied jij het eten voor je kind aan?

1. altijd potjes voeding

2. soms potjes, soms vers gepureerd

3. altijd vers: gepureerd

4. altijd vers: soms gepureerd, soms a la rapley

5. altijd vers: a la rapley (soms iets geprakt)

6. anders, nl.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.228
    113
    Ik maak bijna altijd vers voor hem klaar. Soms een keertje niet en op de creche krijgt hij ook een potje. Daar doen ze helaas niet aan vers. Heb het de eerste paar keer meegegeven, maar vooral banaan enz ziet er dan toch wel heel smerig uit.

Hier wel gepureerd, ben persoonlijk niet zo'n voorstander van rapley, maar dat is gelukkig ieder voor zich. Ben wel absoluut voor vers. Een keertje een potje vind ik geen probleem trouwens.

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Isa eet mijn eigen gepureerde groentes nog niet, bied het haar iedere keer aan maar na 3 happen kokhalzen pak ik dan toch een potje uit de kelder.
    Ook de potjes waar nog stukjes in zitten veroorzaakt een brakend geluid bij Isa, maar dat blijf ik nu proberen omdat ik haar toch aan de verse hap wil krijgen.

Ze krijg nu dus 1 hap voeding die grover is en dan 1 hap fruit erna zodat het wat soepeler gaat en ze het niet direct uitspuugt.
    Ik ga namelijk niet vechten met mijn kind aan tafel, als Isa anders niet wil eten vind ik dat ik mijn kind te kort doe als ik haar geen potje geef dat ze wel lekker vind.

Frappant trouwens dat potjes zoveel stemmen heeft maar dat bijna iedereen die in dit topic reageert vers geeft :)

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb de Olvarit á la Carte in huis, omdat dat de manier is waarop ik zelf 'pureer' (grof dus) en ik het voor nood in huis wil hebben.

Maar zelf geef ik alleen maar vers, grof gepureerd, en regelmatig een heel stukje voor in de hand.

Ik voeg nog geen vlees en zout toe. Dat is bij Olvarit á la Carte wel zo, maar ik heb dan ook alleen de vegetarische variant.

Ik had eerder een potje tot moes gepureerde ewrtjes en worteltjes, die ik moest aanbreken, want de verse groenten waren mislukt (drooggekookt en dus aangebrand...)

Siem moest er niets van hebben en ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook heel vies vond ruiken en ik vind zo'n gladde substantie zo onecht.

Alle moeders moeten het op hun manier doen en ik veroordeel niemand, want ik ben zelf met Olvarit grootgebracht (en kerngezond), maar ikzelf zweer bij vers (en een beetje Rapley)!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, maar vroeger had je nog echt lekkere olvarit! Mmm, sperciebonen met lamsvlees, en macaroni met kaas!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik maak het altijd zelf, stuk goed koper want heb altijd wel wat over van me zelf wat we savonds eten.
    vind die potjes maar niks, smaakt ook allemaal het zelfde vind ik.
    vind het een kleine moeite om een aardappel met wat groente te pureren.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    @ mamalieske, misschien helpt het als je een beetje van je eigen verse prutje door de potjesvoeding roert en dan steeds iets meer van jezelf geeft en minder uit het potje. Maar misschien heb je dat al vaker geprobeerd.
    Ik meng hier soms ook wel eens een potje door mijn eigen voeding.

Ik geef niet a la rapley, ja misschien heel soms een stukje van iets, maar de coördinatie is hier prima, vorige week ging ze een miertje op de grond achterna en pakje hem zelfs (oke, het beestje was wel geplet, want zo subtiel gaat het niet). En haar bovenste duimkootjes staan zelfs helemaal schuin. Zal inderdaad dus niet alleen daaraan liggen.

Deel Deze Pagina