potjes.. wil er vanaf, maar 't is zoo makkelijk..

Discussie in 'Voeding' gestart door Olly, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, geen idee eigenlijk :D! Zijn die dingen zo duur dan?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja...zeker 1 euro en vanaf 12 mnd 1,35
    Belachelijk!!!
    wij gebruiken ze ook als we niet met eten uitkomen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahaa, eigenlijk nooit naar gekeken, maar idd daar kan je toch heel wat verse groenten voor kopen :D!

Maarja voor een keertje ist wat anders he! Maar elke dag? En dan dus ook voor fruit zo duur? Daar kan je wel heel veel lekker vers fruit voor halen (hoewel ons groente/fruitboertje ook niet heel goedkoop is, maar wel goed, en das ook belangrijk)

4. Sweetlakecity

fruit is goedkoper maar vers is idd lekkerder.
    (hmpf met haar frutapura en meloen wat ze wel hier lekker vind. Grrrr Mama is zeker miljonair:$)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Of van die lyches ofzoiets, hoe schrijf je dat, die vinden ze hier ook heerlijk, en die kosten je ook je kop :p! Haha! Hier vinden de oudste twee knijpfruit (wat ze af en toe krijgen) ook erg lekker ;)!

Maar oke, het is voor mij duidelijk! Houd nu snel op met het topic van ts vervuilen, want het is wel offtopic he zo ;)!

6. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    ah dat is toch leuk even offtopic! Ze heeft idd ook nog vers fruit gehad! Goed bezig he! Zelf bij m'n schoonmoeder afgelopen zondag wilde manlief potje pakken en ik zei "Nee hoor! Doe maar weg, ze kan best mee-eten!" haha, hoefde zelf niet te koken he.. 't was aardappels met stoofpeertjes en ze vond het heerlijk. Vanavond hadden we een klein spinaziemonstertje :) Morgen denk ik spaghetti proberen.
    Wat voor fruit kan ik proberen wat een beetje zacht is? Peer, banaan..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Peer en banaan zijn idd erg zacht. Dingen die je ook kan proberen zijn bijv druifjes, evt door de helft gesneden. Meloen is ook erg lekker om lekker in reepjes van te laten sabbelsnoepen ;)! Het is er de tijd nog niet voor, maar aardbeien zijn natuurlijk ook heel erg zacht (maar wel allergeen, toch?). Perzik, kiwi, nectarine en mango is ook redelijk zacht.

Denkt nog even verder wat nou lekker zacht fruit is ;)! Wij geven gewoon alles, hard of zacht, rond of vierkand :p!

8. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    iets hards wil ze echt niet, vorige week ook een iets harde peer nou die kwam er weer uit, net als een te groot stuk aardappel. Appel probeer ik daarom ook maar niet in stukjes. kiwi heeft ze idd ook gehad.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En dan schrijf ik vierkant ook nog gewoon met een D ook he...! Nouja duidelijk blond (en bezig ondertussen)!

Nouja toch fijn dat ze lekker zachte peer en kiwi wel luste, das al een heel mooi begin. Appel zou je kunnen koken, dan word het ook zachter.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja sinasappel/mandarijn kan ook, evt even de velletjes eraf (wat bij sinasappel makkelijker is dan mandarijn).

Verder heb ik ook geen ideeen meer ;)!

11. Sweetlakecity

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Appel heel kort met de staafmixer of hakmolen bewerken, beetje kaneel er door...mmmmm, lekkere appelcompote

Ik heb vanaf 6 maanden fruit bijna altijd vers gegeven en groenten vers en in potjes afgewisseld. Toen mijn zoontje een jaar werd was ik van plan om de potjes helemaal af te schaffen, maar toch krijgt hij er nog wel af en toe één (is nu 13 maanden).
    We hebben zelf namelijk toch te vaak eten wat ik nog niet geschikt vind (keer pittige nasi, soep en zaterdags vaak kant en klaar). Op die dagen krijgt hij wel uit de diepvries maar ook wel eens potje als ik zo niet meer wat in de diepvries heb.

13. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Potjes? het zal vast een gemak zijn, maar wij kennen ze niet. TIP: Ik haal ze gewoon niet in huis! ;) Van begin af aan zelf de hapjes gemaakt, vanaf dat we er mee gestart zijn voor ons mannetje. Voor het geld dat je in een week kwijt zou zijn aan potjes fruit en avondeten haal ik zelf fruit en groenten en maak er zelf porties van. Nog sterker: zelf voor minder geld dan dat ik uit zou moeten geven aan potjes! :D Ben 1 ochtendje bezig en heb een voorrraad voor 3 weken! Ik en ons mannetje hebben de smaak echt te pakken en mijn hubby is apetrots op ons!!!

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb ook altijd zelf de hapjes gemaakt, en als je eens een keer niet kookt dan zorg ik dat ik van een keer daarvoor een restje invries alleen opwarmen en klaar.

Met fruit en groenten maak ik het meestal vers, maar je kan ook 1 keer in de week ff alles koken, en pureren en invriezen.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nu krijgen we zeker weer de potjes tegen echt eten discussie denk ik allemaal maar zo. ik ben niet voor of niet tegen het een of het ander. mijn zoon wil geen gewoon eten eten dus blijven de potjes over. ik kan er niet wakker van liggen. de andere 2 zijn ook groot geworden en eten nu ook gewoon van een bordje mijn eigen gemaakte eten.

16. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Mij hoor je niet zeggen dat potjes wel of niet goed zijn. Dit is inderdaad een onderwerp waarover altijd wel discussie zal blijven bestaan. Ieder zijn voors en ieder zijn tegens. Ik vind het niet erg om te koken, prutten en prakken en vandaar geen potjes hier.

Als de TS van de potjes af wil dan zal ze ze gewoon niet meer in huis moeten halen. Dat lijkt mij de oplossing, ongeacht wat nu beter is of niet.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoezo dat dan? Dat snap ik even niet hoor! Topic is al denk 2 weken oud ofzo (zou ik even moeten kijken) en nu zal er ineens een discussie komen? Waarom nu ineens dan?

SLC,
    Ja idd natuurlijk, die ook nog :D!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meid, probeer jezelf niet iets op te leggen wat niet bij je past. Valt me op dat moeders elkaar altijd zo gek maken met dingen. Mannen doen dat echt niet hoor. Als mijn man alleenstaande vader was kreeg mijn dochter elke dag een potje en als ik af en toe sta te koken lacht hij me uit en noemt me moeke.
    Potjes zijn helemaal niet zo slecht, ze worden er groot mee. En ik vind ze niet vies, eet af en toe een hapje van mijn dochter.

Hier eet mijn dochter met mij mee als iets eet wat ze mag. (En van mij mag ze bijna alles, alleen dan zonder zout en pittige kruiden). Ik kook voor mezelf ook vaak voor 2 dagen. Hou er niet zo van. Als we patat eten of een stokbroodje ofzo krijgt ze lekker een potje. En fruit ook vaak uit een potje. Soms maak ik het wel voor dr maar heb ik er ook niet zo veel zin in, je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken door jezelf dingen op te leggen.

19. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!

20. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje houdt ook zijn kaken stijf dicht als ik met een eigengemaakt prutje aan kom. Dus hier ook vrijwel alleen potjes. Hij heeft een week geleden pas voor het eerst vers fruit gegeten en niet gelijk uitgespuugd.
    Ik blijf gewoon af en toe proberen en het komt vanzelf wel. Hij kan moeilijk tot zijn 18e potjes krijgen ;)

Deel Deze Pagina