hallo. mijn zoontje is bijna 8 maand. maar hij kan nog geen stukjes eten. heb het al vaker geprobeerd maar hij is er gewoon nog niet aan toe. ik wil wel graag alvast beginnen met 8 maanden potjes maar zijn die er ook zonder stukjes? ik gebruik altijd olvarit, maar die zijn allemal vanaf 8 maanden met stukjes. dat vind ik eigenlijk stom, want niet elk kind van 8 mnd kan al stukjes eten. dat zou dus betekenen dat hij 6 maanden potjes moet eten totdat hij stukjes kan eten. dus weet iemand potjes van een ander merk die vanaf 8 maanden ook zonder stukjes hebben? groente en fruit? bedankt.
Vanaf 8 maanden zonder stukjes zijn er volgens mij niet. Je kunt dan gewoon de 6 maanden potjes blijven gebruiken. Qua samenstelling zit daar niet zoveel verschil in, behalve dat de meeste kinderen vanaf een maand of 8 over gaan op grover eten, vandaar de stukjes Milan heeft ook wat langer op de 6 maanden potjes gezeten ivm kokhalsreflex..Of ik maakte het zelf, dan had je wat meer afwisseling..
Of, als je echt potjes vanaf 8 maanden wilt gaan gebruiken, de inhoud even extra pureren of prakken... Maar of het daar lekkerder van wordt, weet ik niet... Volgens mij zijn er geen potjes zonder stukjes voor 8 maanden.
Ik heb nog even gekeken... Bon Bebe heeft potjes met kleine zachte stukjes vanaf 8 maanden. Weet niet wat ze onder klein en zacht verstaan, maar daarvoor zou je even in de winkel kunnen kijken...
ooh dus de samenstelling veranderd niet? dus bij groente potjes bijv. zit niet meer vlees in ofzo? of bij fruit potjes andere soorten fruit ?
Het 1e jaar is vlees niet zo belangrijk, dus het kan best zijn dat er iets meer in die 8 maanden potjes zit, maar dat maakt niet dus niet uit. Qua groenten, aardappelen en rijst etc zit inderdaad niet zoveel verschil. Wil je iets meer variatie geven, dan kun je zelf een hapje maken of een potje aanvullen met zelfgeblenderde groente, zo deed ik dat bij Milan ook altijd...
Mijn meisje kan ook nog geen stukjes etenmaar die van bon bebe en c1000 zijn zo zacht dat dat wel kan
8 maand ZONDER is er WEL. Je hebt die potjes van olvarit met fruit en yoghert, zijn wel maar 2 smaken. Mijn dochter krijgt die als toetje...Bosvruchten geloof ik en euhm.. naja een rossig potje en een geel potje
Ik heb gewoon langer 6mnd potjes gegeven en zo nu en dan een van 8mnd geprobeert, netzolang tot ze die van 8mnd ging accepteren.
Ah heeft 8 maanden potjes fruit zonder stukjes. friso heeft stap 2 vanaf 6 maanden zonder stukjes, dit is ook fruit. bonbebe is ook te koop bij em-te. groetjes, miranda
Ik pakte op een gegeven moment gewoon even de staafmixer bij de 8-maanden potjes. Hadden we weer wat meer keuze in smaken en toch kleinere stukjes.