potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door vrouwpoohbeer, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is en dat de meningen hierover verdeeld zijn maar ik wil toch even iets duidelijk hebben.

Ik geef nu bijna een maand tussen de middag een half potje aan Romy. niet als vervanging van de voeding, ze krijgt nog steeds elke 4 uur de fles maar omdat ze erge honger heeft en op aanraden van het cb ik alvast ben begonnen met halve potjes.

Ze vind het erg lekker en is erg enthousiast als ze proeft dat ik een potje geef. dan wil ze het liefste zelf de lepel vasthouden en hapt ze (samen met mijn hulp) alles heel vlot naar binnen of smeert ze het over haar hele gezicht haha. fijne motoriek van babies he :)

Maar wat ik me nu afvroeg, ik kan haar gerust een heel potje geven, ze eet het zo op maar ik vroeg me eigenlijk af wanneer je een fles mag vervangen voor een potje. Ik ben bang dat ze dan weer honger krijgt.

Ze drinkt 200 ml elke 4 uur helemaal op, behalve de ochtendfles. het is geen ochtend-drinker :p

Heeft iemand hier antwoord op? en alsjeblieft niet de discussie dat het beter is om met 4 of met 6 maanden te beginnen want die heb ik genoeg gelezen hier.

alvast bedankt :D

2. Alita

Alita Niet meer actief

Volgens mij is ze nog iets te jong om een voeding te vervangen. Maar als ze toch gewoon goed eet met fv en een fruithapje erbij waarom zou je dan een voeding vervangen?

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Nou het is niet dat ik het erg graag wil, maar ik vroeg me af wanneer dat kon.

Ik vind het zo goed gaan dus er hoeft voorlopig geen verandering in te komen, maar als het al vanaf 4 maanden mag wil ik dat over een maandje wel gaan proberen alvast en anders wacht ik nog even.

ben gewoon bang dat ze zometeen honger krijgt. Want ze krijgt van mij nog geen maaltijdpotjes tot ze 6 maanden is terwijl daar ook opstaat dat het met 4 maanden mag...

4. Alita

Alita Niet meer actief

mmm nee wanneer dat precies mag volgens mij met 6 maanden?
    Maar als ze zoveel honger heeft zou ik het gewoon erbij geven als bijvoeding en niet als vervanging van, snap je, heeft ze meer.
    Als je een voeding gaat vervangen krijgt ze weer minder als nu, toch

5. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    vrouwpoohbeer, ik zit ook met dezelfde vraag.

Alleen geef ik vers fruit en dat lust ze heeeel graag.

Deze geef ik haar ook tussen twee flessen door en de fles erna (2uur later) drinkt ze ook gewoon leeg.

Vraag me ook af of ze nu niet teveel binnenkrijgt.

6. gewoon bij voeden en niet vervangen!

ze hebben minstens tot een maand of 6 de flessen nodig.

en als ze te veel krijgen, kunnen gaan ze spugen of ze maken de fles niet leeg.

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb er verder geen ervaring mee en weet dus ook niet wat goed/gezond is maar je kunt het toch proberen? Het lijkt mij als ze een heel potje eet dat ze vanzelf minder fles drinkt? Kwestie van proberen lijkt mij. En dat te jong en zo ben ik het niet mee eens, elke baby doet de dingen op zijn/haar manier. Alle adviezen van het CB zijn GEMIDDELDEN.

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.827
    881
    113
    Noord Holland
    ik dacht dat alleen grote potten groente een fles vervingen? ik weet dat fruit een bijvoeding is die geen fles vervangt. en vanaf 6 maanden kun je een fles laten vervallen doordat je dan ook grote potten groente en fruit gaat geven.
    dus als ik jou was zou ik geen fles laten vervallen en gewoon de fruit tussende flessen dor doen. al is t wel aan de vroege kant maar als je kindje geen krampen of zurbranden krijgt is t toch okay?

susanne

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    volgens mij kun je pas een fles laten vangen met 6 maanden. Maar als ze er zo van smult zou ik lekker het fruit erbij blijven geven.
    Als het haar teveel is laat ze vanzelf wel wat van de fles staan.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.351
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    200 gram groente vervangt 1 fles, fruit is extra. Maarja, hoeveel flessen drinkt je kindje nu ?
    Fae zit zowiezo al vanaf 10 weken op 4 flesjes.
    Eigenlijk erg weinig, maar ze doet het er goed op. En nu we met bijvoeden gestart zijn, zit ze regelmatig op 3 flesjes per dag, zeker nu we met opvolgmelk begonnen zijn. Het gaat dus erg snel. Maarja, bij ons geeft ze het dus zelf aan. Ze wil niet eerder haar fles. Ik weet niet hoe dat bij jou is?

Zit je kindje op 5 flessen, dan zou je eventueel naar 4 kunnen misschien of , naar 4,5 . Maar kijk naar je kindje, zoals je tot nog toe al doet ;)

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ze zit op de 6 flessen van 200...

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Groente of fruit vervangt geen fles! Kindjes hebben nog heel lang melk nodig, zeker tot ze 6 maanden zijn. Ik denk dat het CB zal aanraden om bij te voeden tot 6 maanden en daarna pas te gaan vervangen. Maar waarom bel je ze niet even, ze zijn ervoor.

Hier een heel honger ventje van 5,5 maand wat 4 flessen krijgt en 150 gr groenten en 100 gram fruit. Pas als hij 6 maanden is gaan we de lunchfles afbouwen zodat hij op 3 flessen komt. Hij weegt ruim 8 kilo.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oeps, dubbel

14. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Sarah weegt ruim 7 kilo en zit dus op 6 flessen van 200ml plus een half fruitpotje per dag. ik dekn dat ik na het weekend ga beginnen met een hele want ze blijft maar honger hebben...

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gebruik je al voeding voor hongerige kindjes? En moet ze veel huilen en is ze dan stil als je haar voeding geeft? Dit hoeft geen honger te zijn maar kan ook zuigbehoefte, kramp of oorpijn zijn. Een heel potje kan - denk ik - niet zoveel kwaad maar waarom bel je niet even het CB?

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    nee ik zat eerst op dieet voeding tegen krampjes tot ze 2 maanden was omdat ze al 3 weken er geen last meer van had dus zit nu 2 maanden op normale voeding en heeft nooit meer krampjes gehad.

als ik de fles geef is ze stil, ze wil geen speen en ze sabbelt op mn pink, zuigen doet ze alleen aan de fles... fopspeen laat ze vallen ze weet gewoon niet hoe ze moet zuigen, ze sabbelt aan alles. ze zuigt echt alleen aan de fles....

krampjes zijn het niet, die herken ik uit duizenden en weet ook precies wat ze dan doet en hoe ze huilt. oorpijn kan zijn, maar dat weet ik niet hoe ik dat kan merken...

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

6x200? je mag toch niet boven 1 liter komen?

18. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ja nou k weet niet of het 6 keer 200 is, het zijn 5 volle flessen, de ochtend fles drinkt ze nooit helemaal leeg blijft altijd ruim 50 a 75ml inzitten en snachts geef ik wel eens een flesje van 100ml extra. ze is tegenwoordig snachts erg onrustig terwijl ze altijd doorsliep van 11 tot de volgende ochtend 7 of 8

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

ooh ja dan is t toch gewoon 5 :(

20. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik weet niet hoeveel ze precies binnen krijgt... minimaal 5 max 6. maar t gaat erom dat ze nog niet genoeg heeft... vandaar dat ik vroeg wanneer het een vervanging kon zijn.

misschien dat fruithapjes meer vullen dan melk, zo bedoelde ik dat eigenlijk. want ik geef genoeg melk, ook als ik een fles laat vallen geef ik nog genoeg melk.

Deel Deze Pagina