ooh zo oke dan.. vanaf welke leeftijd begon je precies met fruit? En geef je ook rijstebloem? Ben erg nieuwsgierig, want heb hier ook een klein hongerlapje die al 5 flessen van 200 krijgt (hongerige babyvoeding)
ik ben met 3 maanden begonnen met een half potje per dag. geef de laatste fles rond 9 uur met 4 schepjes nutriton erbij. dan is het echt enorm dik en dat zuigt ze zo binnen 20 min naar binnen. met het boertje daarna komt er een klein beetje uit en dan slaapt ze 4 a 5 uurtjes...
voor de verzadiging. heeft ze een voller gevoel, ZEGGEN ze, maar nee hoor, 4 a 5 uur later drinkt ze weer een hele fles leeg... en als ik hem eruit haal halverwege om te boeren zet ze het op een krijssen...
Hoi, fruit vult zeker niet beter dan melk. Fruit is meestal een extraatje. Dus daarmee zul je haar honger niet stillen. 200 gr. groenten zouden 1 fles kunnen vervangen, maar dat zou ik nu zeker niet gaan proberen, want 1: zij is er veel te jong voor (meestal is dat rond 7 maanden), 2: het hoeft niet zo te zijn dat het beter vult dan melk en 3: melk is op deze leeftijd het alle belangrijkste en niet groente of fruit. In de melk zitten alle stoffen die ze nodig hebben om goed te kunnen groeien en ontwikkelen en dat vervangt fruit en groenten op dit moment echt niet. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik niet dat groente en fruit de oplossing is (los van het feit dat ik vind dat je op deze leeftijd er echt niet mee moet beginnen, maar goed), maar wellicht voeding voor de hongerige babies en 's ochtends en 's avonds rijstebloem in de fles. Ze is bijna 4 maanden dus daar kun je wel al mee beginnen. Veel succes.
Ja dat zeiden ze hier van nutriton dus ook.. maar heb al meer gehoord dat dit niet schijnt te werken. Gelukkig slaapt K. weer redelijk door, dus hoop voorlopig nog met mijn 5voedingen 180 uit te komen!
Mijn dochtertje was ook steeds honger (nutrilon standaard) en kwam om de drie uur ipv 4 uur (200 ml Nutrilon). We zaten toen ook op 6 voedingen. Nu zijn we sinds 2 weken over op Forte en het gaat stukken beter! Ze krijgt nu 5 flessen van 200 ml nutrilon forte.
Waarom stap je niet over op de nutrilon voor hongerige babies? EN dan het fruit als extraatje, pas avanf 6maanden hebben ze het nodg. Ik heb zel fook al eerder fruit gegeven hoor.
Ik heb forte gekocht maarja zit nog met een hele volle pot gewone voeding... de vorige keer dat ik van dieet naar gewone ging deed ik om en om, eerst de gewone dan dieet en toen weer gewone maar ik denk dat als ik dat nu doe, dat ze aan de gewone ineens niet genoeg heeft... denk dat ik de gewone eerst opmaak en dan overga op de voeding voor hongerige babies, maarja dan zit ik nog een week lang met een hongerige baby, vind ik ook niet eerlijk tegenover haar....
Waarom die je niet half/half? 3 scheppen Standaard en 3 scheppen Forte? Dan is Romy iig meer verzadigd!
ben in een keer overgegaan op de forte, ze lijkt er geen meerwaarde aan te hebben, ben naar de 200g fruitpotjes gegaan, deze eet ze ook helemaal leeg. 's avonds toch maar toegegeven en 125g groentepotje... nu lijkt het iets te helpen maarja, t blijft raar
En 'smorgens een half fruitpotje en savonds de andere helft?... Ze lijkt me nog zo jong om 5 a 6 flessen (ook nog voor hongerige baby's) EN fruit EN groente te krijgen...
ja joh vertel mij wat... maar als ik het niet doe huilt ze na 3 uur al om voedsel... als ik dan elke 3 uur 150 geeft wil ze ook niet, want dan is de fles op en haal ik hem weg begint ze te huilen en elke 3 uur 200 mag ik niet geven. dit is de enige oplossing om haar tevreden te houden, en dan nog is haar gewicht achteruit gegaan... alsof ze een lindworm heeft ofzo...
Ja nou dat is het probleem haha ik kan niet praten, heb een hele heftige keelontsteking... De kleine is ook bij mn ouders nu. Ik heb de 5e een afspraak en dan gaat mn vriend mee, hij kan het wel uitleggen. hij kan zelf ook niet bellen, werkt elke dag van 6 tot 4