Boterhammen

Discussie in 'Voeding' gestart door Kathy, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vanaf welke leeftijd mag je je kindje een boterham geven en wat mag er dan tussen.

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Rond 7 maanden kun je een broodmaaltijd invoeren. Wij zijn ongeveer 3 weken geleden voorzichtig begonnen. Eerst met een korstje om op te sabbelen, maar dit ging al gelijk goed dat we maar meteen met een boterham zijn begonnen.

Ik doe er een dun laagje boter op en dan als beleg, appelstroop, leverpastei of smeerkaas.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Korstjes gaan hier ook al heel goed.
    Maar had eigenlijk geen idee wat je op zo'n hele boterham kon smeren. Nog tips zijn altijd welkom!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Me neefje at pasta op zijn brood de eerste keren. voond hij heerlijk.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wel met wit of lichtbruinbrood beginnen he! Ik zou geen hagelslag, chocoladepasta doen hoor is veel te veel suiker, ik zou lekker puur beginnen met jam, smeerkaas, smeerworst of appelstroop, pindakaas is te plakkerig, ik noemde dat altijd smoorpasta :p

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd niet met volkoren beginnen, maar met lichtbruin. Je kunt er vanalles op doen: smeerkaas, leverpastei, pindakaas, jam, appelstroop, fruit. Ik zou niet te vaak zoet beleg doen trouwens.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wauw dat is nieuw wat ik hier lees.

ONs CB (en in het boekje staat het trouwens ook) zegt juist NIET met witbrood te beginnen maar met volkoren brood.

Chocoladepasta en pindakaas wordt afgeraden als er allergiën in de familie zitten. Noten en chocolade kunnen heftige reacties oproepen.

Je kan smeerkaas en smeerleverworst proberen maar ik ben begonnen met het brood ene beetje in de melk te dopen steeds. Daarna smeerde ik er fruithap op en toen pas smeerkaas e.d.

Ook kreeg ik het advies om het sneetje brood niet te vers te geven maar even te laten liggen zodat het een beetje hard wordt. Dit omdat het anders aan het gehemelte gaat plakken.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ohhh? Ik weet van alle 4 de kids nog dat volkorenbrood te heftig zou zijn nog..nou t zal wel, elk jaar hebben ze ook een andere slaaphouding volgens het cb als ze pasgeboren zijn, zoals ik het toen deed is me prima bevallen, ik ga het weer gewoon zo doen als ik het ken..ik kan het soms niet meer bijhouden wat nu wel en niet "mag" :rolleyes:

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mij werd ook vertelt niet met witbrood te beginnen. In het begin gewoon bruin brood en langzaam aan opbouwen.

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij zijn begonnen met lichtbruin brood met in het begin alleen wat licht boter of beetje fruithap erop. Daarna smeerkaas (van die speciale voor kinderen) en ook soms leverpastei.

Lotte is helemaal verzot op kaas en dat eet ze vaak op brood, maar als ik echt wil dat ze ook haar brood goed eet (ipv alleen de kaas eraf te halen) dan doe ik er pindakaas op..

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ben begonnen met lichtbruin besmeerd met magarine en leverpastei/smeerkaas en ben langzaam naar volkoren gegaan. Brood inderdaad in het begin niet te vers geven, plakt vast aan gehemelte.

(ben bij 7 maanden begonnen)

Kwebbel

12. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hier begonnen met 7 maanden: lichtbruin met banaan of smeerkaas

Nu krijg ze volkoren met smeerkaas of jonge kaas, binnenkort ga ik leverworst proberen. Appelstroop kan ook, maar Kaylee weigert dat te eten :rolleyes: :)

Deel Deze Pagina