Gisteren weer vol goede moet begonnen aan potjes training met onze dochter van bijna 3. Afgelopen zomer kwam ik er al achter dat ze behoorlijk haar plas kon ophouden. Ze vertikte wat te doen, maar zodra ze haar luier aanhad zat hij vol. Nu toch weer begonnen omdat ze toch wel al vaak uit haarzelf op de wc wou zitten. (Zonder resultaat, maar interesse telt ook) Nu gisteren begonnen, en 6 ongelukjes en 1x raak op het potje! Nu vandaag had ze de hele ochtend nog niets gedaan. Wel paar x geprobeerd omdat ze het aangaf. Ineens toch een drupje in haar broekje maar plas bleef uit. Pas om 11 kwam ze eraan rennen en haar broek begon nat te worden. Snel op het potje maar nee niks meer. Ze wil dus heel graag, maar onbewust houd ze het op. Iemand tips?
Gewoon doorgaan, ik heb op een gegeven moment een potje gekocht die een geluidje maakt als er geplast werd en ik was zelf super enthousiast als het hem lukte whoehoeee en klappen. Heb hem ook in de woonkamer laten staan zodat hij er iedere keer op geattendeerd werd.
Misschien vindt ze het een beetje eng nog om het op een potje te doen? Dat was het bij mijn dochter wel. Omkopen met een sticker werkte bij haar om zich eroverheen te zetten.
Ze wil inderdaad niet graag op haar potje, liever op de wc. Ze rent er vol enthousiasme naartoe maar toch niks. Nu dag 3 en vandaag 1 ongelukje verder nog niets
We werken trouwens met een beloningsbord, en dat vind ze echt geweldig! Dus aan motivatie ligt het niet.