Potjestrainig brengt juist plas ophouden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaSamm, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Gisteren weer vol goede moet begonnen aan potjes training met onze dochter van bijna 3. Afgelopen zomer kwam ik er al achter dat ze behoorlijk haar plas kon ophouden. Ze vertikte wat te doen, maar zodra ze haar luier aanhad zat hij vol. Nu toch weer begonnen omdat ze toch wel al vaak uit haarzelf op de wc wou zitten. (Zonder resultaat, maar interesse telt ook)
    Nu gisteren begonnen, en 6 ongelukjes en 1x raak op het potje! Nu vandaag had ze de hele ochtend nog niets gedaan. Wel paar x geprobeerd omdat ze het aangaf. Ineens toch een drupje in haar broekje maar plas bleef uit. Pas om 11 kwam ze eraan rennen en haar broek begon nat te worden. Snel op het potje maar nee niks meer.
    Ze wil dus heel graag, maar onbewust houd ze het op. Iemand tips?

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Gewoon doorgaan, ik heb op een gegeven moment een potje gekocht die een geluidje maakt als er geplast werd en ik was zelf super enthousiast als het hem lukte whoehoeee en klappen. Heb hem ook in de woonkamer laten staan zodat hij er iedere keer op geattendeerd werd.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien vindt ze het een beetje eng nog om het op een potje te doen? Dat was het bij mijn dochter wel. Omkopen met een sticker werkte bij haar om zich eroverheen te zetten.

4. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ze wil inderdaad niet graag op haar potje, liever op de wc. Ze rent er vol enthousiasme naartoe maar toch niks. Nu dag 3 en vandaag 1 ongelukje verder nog niets

5. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    We werken trouwens met een beloningsbord, en dat vind ze echt geweldig! Dus aan motivatie ligt het niet.

Deel Deze Pagina