En nu? Locatie school veranderd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niveah, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

Ik weet niet goed wat ik wil met mijn verhaal. Even mijn ei kwijt of zo. Kennen jullie dat? Dat alles tegelijk komt... Kreeg vandaag de brief binnen voor mijn dochter, omdat ze bijna naar school mag. Super leuk! Maar nu tot mijn grote schrik stond er in de brief dat ze naar andere locatie zou gaan wat een stuk verder is! De locatie die wij wilde is echt paar minuten lopen. Ze staat al 1.5 jaar ingeschreven, dit hebben wij bewust gedaan en ook tijdens de intake aangegeven dat wij voor deze school gekozen hebben vanwege de locatie en korte afstand. De adj directeur had er verder ook niks over gezegd, die andere locatie. Wij hebben geen auto en ik kan helaas niet met mijn dochter achterop fietsen. Mijn fiets is heel erg licht en mijn dochter weegt 16 kilo, mijn fiets gaat steigeren als hij achterop zit. Ik durf gewoon niet te fietsen. OV is ook niet echt een optie, moet je alsnog een stuk lopen en kost gewoon veel geld elke keer. We hebben het al niet heel breed. Ik baal ontzettend. Helaas waren ze vandaag afwezig en moet tot maandag wachten. Maar echt, ik hoop zo dat ze alsnog naar die andere locatie kan. Dit kan toch eigenlijk niet? We hadden het nog wel gezegd en waren en juist zo op tijd bij, ze was net 2 toen we haar hadden ingeschreven. Gaat een leuk weekend worden.. :(

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik zou mijn weekend er niet om laten verpesten.
    Maandag gewoon nog eens bellen en vragen hoe en de wat.
    Mocht er geen andere optie zijn zou ik zoeken naar een oplossing (zwaardere fiets misschien). Ik weet natuurlijk niet hoever die school is, maar stuk lopen is ook geen drama toch?

3. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Daar zou ik ook van balen! En een hele andere school is dat geen optie?
    Hopelijk lukt het zeg! Wel vreemd, ik ken dat niet zo vroeg moeten inschrijven als er bij ons teveel leerlingen zijn komt er gewoon een groep bij.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee je hebt gelijk hoor, wil mijn weekend niet laten verpesten. Ik heb geen geld voor een nieuwe fiets nu. Ik durf sowieso niet goed met iemand of mijn dochter achterop te fietsen, heb niet goed evenwicht. Het is zeker geen drama met goed droog weer haha, maar door regen en sneeuw van de winter zie ik niet zitten.

@hollandsenieuwe; ja het is gewoon raar! ik ga het gewoon goed duidelijk maken, van we staan al lang ingeschreven en hebben het aangegeven! Dit kan gewoon niet hoor. Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen. Ze word eind augustus vier en ik zie niet 1,2,3 gebeuren voor andere school. Ik heb toen al goed uitgezocht wat de dichtsbijzijnde was en dat was deze. De rest is allemaal verder weg! Vandaar :(

5. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Hoeveel km is het naar die school?

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vervelend is het inderdaad als je gehoopt had op de locatie die dichterbij is.

Maar hoeveel verder is die andere locatie dan als ik vragen mag? Ik bedoel, hoe lang zou je moeten lopen om er te komen?

7. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hoeveel verder is het? Misschien een mogelijkheid om met iemand af te spreken dat de een de kinderen haalt en de ander brengt oid! En wie weet wil de school wel switchen qua klas/locatie. Succes

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    1 km, de ander was nog geen halve km. Ik zit ook met mijn werk, moet vaak om 9 uur beginnen en dat is ook een klein half uurtje fietsen. Mijn vriend kan waarschijnlijk niet brengen ook, die moet al veel eerder beginnen. En verder niemand anders in de buurt die kan brengen of halen.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou er achteraan gaan. Misschien is het gewoon een foutje. En over je fiets: als je fiets gaat steigeren als je kind achterop zit dan zit je stoeltje gewoon verkeerd. Te ver naar achteren. Als die te ver naar achteren zit dan gaat het zwaartwpunt ook naar achteren. Ik heb ook een lichte fiets en zelfs met kind van 24 kg gebeurd er niks hoor..

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn fiets is geheel van aluminium, bij mijn vriend is dat niet het geval namelijk, die heeft een veel zwaardere fiets. Maar al was mijn fiets zwaarder, zou ik het nog niet durven! Nooit gedurfd helaas. Ik ga er zeker achteraan

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    1 km is toch niet heel ver.

Anders haar op de bagagedrager laten zitten op een kussen met zo'n steuntje in de rug en dan voeten op steuntjes.
    Zo zit ze lager en ben je een stuk stabieler.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Een fietsplankje kopen? Dan staat ze super stabiel tussen je benen en blijft je balans onveranderd. Ik gebruik hem al 2 jaar en is echt veilig!
    En verder.. 1 km is helemaal niet ver toch? Ik heb het idee dat je het groter maakt dan het hoeft te zijn ;)

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Klopt is niet heel ver, weet ik. Maar ik had me gewoon ingesteld op die andere school, had het gewoon niet aan zien komen, vooral omdat we het al hadden verteld bij de intake! En ze staat al bijna 2 jaar ingeschreven dus. Het is toch weer een stuk verder, zeker in de winter met regen enzo hoor!
    We hebben een yepp stoeltje voor achterop bij mijn vriend, ik heb ook zo een drager op mijn bagage drager voor de yepp, maar hij gaat dus steigeren. Weet niet of ze al achterop durft met een open stoeltje zeg maar, dan zit ze dus niet echt vast? Ik durf het gewoon niet

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind 1 km niet niet echt een mega stuk ofzo. Misschien komt het omdat wij hier in het gehucht niet anders gewend zijn maar hier is het de normaalste zaak van de wereld om een stukje te lopen/fietsen naar een school.

Maar als het maar een halve km scheelt met de locatie die je eerst wilde dan had je toch ook in de problemen gekomen met je werktijd? Hoe had je het dan opgelost?

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat ken ik helemaal niet?? Ik ga daar eens naar kijken. Weet niet of het past ertussen maar klinkt goed..
    Het gaat ook om het feit dat ze niet naar ons geluisterd hebben toen 2 jaar geleden! En ze zien ons adres toch? Dat is gewoon logisch dat wij dichter daar wonen

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou sowieso proberen om je dochter op de dichtsbijzijnde locatie te laten gaan. Alleen 1km is toch ook niet het einde van de wereld. Dat is ong 15 min lopen en 5 min fietsen.
    Kan je het fietsstoeltje niet aan het frame bevestigen ipv op de bagagedrager. En anders de fiets van je vriend gebruiken. Of voor 100 euro een nieuwe fiets kopen op marktplaats?

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Deze is het: Vervoer uw kind veilig met het fietsplankje - fietsplankje.nl
    Ziet er vaag uit maar het is ideaal! Wordt niet glad, ook niet bij regen en hagel enzo.

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik kan wel iets later beginnen, dat is geen probleem op zich. Maar toch zal dit meer tijd kosten

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn vriend heeft een mannen fiets, die stang zit echt in de weg haha, en fietst echt niet lekker/goed voor mij.
    De yepp gaat alleen op bagage drager, heb er zo een speciaal ding voor op de bagage drager, anders kon hij sowieso niet bevestigd worden

20. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Wel vervelend, maar zou het maandag eerst maar vragen.

En kan je dochter niet al snel zelf meefietsen? Dat ligt natuurlijk wel aan de route, maar bij ons fietsen veel kinderen al snel naar school. Gewoon met zijwieltjes.

Deel Deze Pagina